9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Com serà el retorn a les consultes mèdiques presencials?


Mentre moltes persones es pregunten quan podran tornar a les consultes mèdiques de manera presencial i Conselleria de Sanitat anuncia que “la presencialitat es recuperarà progressivament” els metges d’Atenció Primària recorden que esta visita presencial “mai s’ha perdut”. I alerten de la confusió que pot crear este anunci per als pacients.

Ignacio diumenge Triadó portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària Comunitat Valenciana explica que en molts centres d’atenció primària, “tot i que els percentatges puguen variar per qüestió d’aforament però vam visitar entre un 60 i u 70% de pacients al centre, només al voltant d’un 30% aproximadament s’atén telefònicament”.

“Cal explicar que la presencialitat, excepte en els primers moments de la pandèmia i per qüestions de seguretat mai no s’ha perdut, el que sí que han canviat són les vies d’accés perquè era necessari un triatge que es feia per via telefònica i es remetia a un circuit COVID o no COVID i es decidia si la consulta podia realitzar-se de forma no presencial. Va canviar la manera d’accedir, però és clar que seguim visitant”, matisa Domingo.

No obstant això, en tant que els metges d’Atenció Primària fan esta matisació explicativa, la informació que remet la Conselleria de Sanitat parla d’un “objectiu” de, “reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el mes de maig en funció de la necessitat d’atenció”.

 

Evitar visites innecessàries

 

D’altra banda, tant metges com Conselleria sí que coincideixen en el fet que l’aprenentatge durant la pandèmia en relació a la saturació en els centres sanitaris ha de portar amb si l’adopció de noves mesures “que eviten desplaçaments innecessaris”.

Segons informa Sanitat “es manté el triatge per a pacients que sol·liciten assistència sense cita prèvia per oferir a cada pacient el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat, l’atenció telefònica s’utilitzarà preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. “

D’altra banda, s’activen les Agendes de Taulell per solucionar tasques administratives, sol·licitud d’informes i altres documents, sense necessitat d’arribar a la consulta del / la metge de família.

 

Seguirà el mateix contingent de pacients per metge?

 

Amb tot, i malgrat les coincidències en esta necessitat de “gestionar l’agenda d’una manera diferent perquè per exemple no hi haja gent que seguisca acudint a la consulta per veure el resultat d’una analítica per exemple”, com apunta el Dr. Ignacio Domingo.

Però del que, de moment, encara no es parla és de la reforma de l’Atenció Primària tan reiteradament demandada “especialment pel que fa a les quotes de pacients assignats a cada metge que abans de la pandèmia ja estaven molt per sobre del que era desitjable per a una atenció de qualitat, i d’unes 50 0 60 persones que nosaltres arribàvem a veure en un dia, el correcte serien unes 25”, recorda el portaveu del Fòrum de metges d’atenció primària.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.