Com serà el retorn a les consultes mèdiques presencials?


Mentre moltes persones es pregunten quan podran tornar a les consultes mèdiques de manera presencial i Conselleria de Sanitat anuncia que “la presencialitat es recuperarà progressivament” els metges d’Atenció Primària recorden que esta visita presencial “mai s’ha perdut”. I alerten de la confusió que pot crear este anunci per als pacients.

Ignacio diumenge Triadó portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària Comunitat Valenciana explica que en molts centres d’atenció primària, “tot i que els percentatges puguen variar per qüestió d’aforament però vam visitar entre un 60 i u 70% de pacients al centre, només al voltant d’un 30% aproximadament s’atén telefònicament”.

“Cal explicar que la presencialitat, excepte en els primers moments de la pandèmia i per qüestions de seguretat mai no s’ha perdut, el que sí que han canviat són les vies d’accés perquè era necessari un triatge que es feia per via telefònica i es remetia a un circuit COVID o no COVID i es decidia si la consulta podia realitzar-se de forma no presencial. Va canviar la manera d’accedir, però és clar que seguim visitant”, matisa Domingo.

No obstant això, en tant que els metges d’Atenció Primària fan esta matisació explicativa, la informació que remet la Conselleria de Sanitat parla d’un “objectiu” de, “reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el mes de maig en funció de la necessitat d’atenció”.

 

Evitar visites innecessàries

 

D’altra banda, tant metges com Conselleria sí que coincideixen en el fet que l’aprenentatge durant la pandèmia en relació a la saturació en els centres sanitaris ha de portar amb si l’adopció de noves mesures “que eviten desplaçaments innecessaris”.

Segons informa Sanitat “es manté el triatge per a pacients que sol·liciten assistència sense cita prèvia per oferir a cada pacient el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat, l’atenció telefònica s’utilitzarà preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. “

D’altra banda, s’activen les Agendes de Taulell per solucionar tasques administratives, sol·licitud d’informes i altres documents, sense necessitat d’arribar a la consulta del / la metge de família.

 

Seguirà el mateix contingent de pacients per metge?

 

Amb tot, i malgrat les coincidències en esta necessitat de “gestionar l’agenda d’una manera diferent perquè per exemple no hi haja gent que seguisca acudint a la consulta per veure el resultat d’una analítica per exemple”, com apunta el Dr. Ignacio Domingo.

Però del que, de moment, encara no es parla és de la reforma de l’Atenció Primària tan reiteradament demandada “especialment pel que fa a les quotes de pacients assignats a cada metge que abans de la pandèmia ja estaven molt per sobre del que era desitjable per a una atenció de qualitat, i d’unes 50 0 60 persones que nosaltres arribàvem a veure en un dia, el correcte serien unes 25”, recorda el portaveu del Fòrum de metges d’atenció primària.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.