Com serà el retorn a les consultes mèdiques presencials?


Mentre moltes persones es pregunten quan podran tornar a les consultes mèdiques de manera presencial i Conselleria de Sanitat anuncia que «la presencialitat es recuperarà progressivament» els metges d’Atenció Primària recorden que esta visita presencial «mai s’ha perdut». I alerten de la confusió que pot crear este anunci per als pacients.

Ignacio diumenge Triadó portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària Comunitat Valenciana explica que en molts centres d’atenció primària, «tot i que els percentatges puguen variar per qüestió d’aforament però vam visitar entre un 60 i u 70% de pacients al centre, només al voltant d’un 30% aproximadament s’atén telefònicament».

«Cal explicar que la presencialitat, excepte en els primers moments de la pandèmia i per qüestions de seguretat mai no s’ha perdut, el que sí que han canviat són les vies d’accés perquè era necessari un triatge que es feia per via telefònica i es remetia a un circuit COVID o no COVID i es decidia si la consulta podia realitzar-se de forma no presencial. Va canviar la manera d’accedir, però és clar que seguim visitant», matisa Domingo.

No obstant això, en tant que els metges d’Atenció Primària fan esta matisació explicativa, la informació que remet la Conselleria de Sanitat parla d’un «objectiu» de, «reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el mes de maig en funció de la necessitat d’atenció».

 

Evitar visites innecessàries

 

D’altra banda, tant metges com Conselleria sí que coincideixen en el fet que l’aprenentatge durant la pandèmia en relació a la saturació en els centres sanitaris ha de portar amb si l’adopció de noves mesures «que eviten desplaçaments innecessaris».

Segons informa Sanitat «es manté el triatge per a pacients que sol·liciten assistència sense cita prèvia per oferir a cada pacient el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat, l’atenció telefònica s’utilitzarà preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. «

D’altra banda, s’activen les Agendes de Taulell per solucionar tasques administratives, sol·licitud d’informes i altres documents, sense necessitat d’arribar a la consulta del / la metge de família.

 

Seguirà el mateix contingent de pacients per metge?

 

Amb tot, i malgrat les coincidències en esta necessitat de «gestionar l’agenda d’una manera diferent perquè per exemple no hi haja gent que seguisca acudint a la consulta per veure el resultat d’una analítica per exemple», com apunta el Dr. Ignacio Domingo.

Però del que, de moment, encara no es parla és de la reforma de l’Atenció Primària tan reiteradament demandada «especialment pel que fa a les quotes de pacients assignats a cada metge que abans de la pandèmia ja estaven molt per sobre del que era desitjable per a una atenció de qualitat, i d’unes 50 0 60 persones que nosaltres arribàvem a veure en un dia, el correcte serien unes 25», recorda el portaveu del Fòrum de metges d’atenció primària.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.