Com serà el retorn a les consultes mèdiques presencials?


Mentre moltes persones es pregunten quan podran tornar a les consultes mèdiques de manera presencial i Conselleria de Sanitat anuncia que «la presencialitat es recuperarà progressivament» els metges d’Atenció Primària recorden que esta visita presencial «mai s’ha perdut». I alerten de la confusió que pot crear este anunci per als pacients.

Ignacio diumenge Triadó portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària Comunitat Valenciana explica que en molts centres d’atenció primària, «tot i que els percentatges puguen variar per qüestió d’aforament però vam visitar entre un 60 i u 70% de pacients al centre, només al voltant d’un 30% aproximadament s’atén telefònicament».

«Cal explicar que la presencialitat, excepte en els primers moments de la pandèmia i per qüestions de seguretat mai no s’ha perdut, el que sí que han canviat són les vies d’accés perquè era necessari un triatge que es feia per via telefònica i es remetia a un circuit COVID o no COVID i es decidia si la consulta podia realitzar-se de forma no presencial. Va canviar la manera d’accedir, però és clar que seguim visitant», matisa Domingo.

No obstant això, en tant que els metges d’Atenció Primària fan esta matisació explicativa, la informació que remet la Conselleria de Sanitat parla d’un «objectiu» de, «reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el mes de maig en funció de la necessitat d’atenció».

 

Evitar visites innecessàries

 

D’altra banda, tant metges com Conselleria sí que coincideixen en el fet que l’aprenentatge durant la pandèmia en relació a la saturació en els centres sanitaris ha de portar amb si l’adopció de noves mesures «que eviten desplaçaments innecessaris».

Segons informa Sanitat «es manté el triatge per a pacients que sol·liciten assistència sense cita prèvia per oferir a cada pacient el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat, l’atenció telefònica s’utilitzarà preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. «

D’altra banda, s’activen les Agendes de Taulell per solucionar tasques administratives, sol·licitud d’informes i altres documents, sense necessitat d’arribar a la consulta del / la metge de família.

 

Seguirà el mateix contingent de pacients per metge?

 

Amb tot, i malgrat les coincidències en esta necessitat de «gestionar l’agenda d’una manera diferent perquè per exemple no hi haja gent que seguisca acudint a la consulta per veure el resultat d’una analítica per exemple», com apunta el Dr. Ignacio Domingo.

Però del que, de moment, encara no es parla és de la reforma de l’Atenció Primària tan reiteradament demandada «especialment pel que fa a les quotes de pacients assignats a cada metge que abans de la pandèmia ja estaven molt per sobre del que era desitjable per a una atenció de qualitat, i d’unes 50 0 60 persones que nosaltres arribàvem a veure en un dia, el correcte serien unes 25», recorda el portaveu del Fòrum de metges d’atenció primària.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.