Com serà el retorn a les consultes mèdiques presencials?


Mentre moltes persones es pregunten quan podran tornar a les consultes mèdiques de manera presencial i Conselleria de Sanitat anuncia que «la presencialitat es recuperarà progressivament» els metges d’Atenció Primària recorden que esta visita presencial «mai s’ha perdut». I alerten de la confusió que pot crear este anunci per als pacients.

Ignacio diumenge Triadó portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària Comunitat Valenciana explica que en molts centres d’atenció primària, «tot i que els percentatges puguen variar per qüestió d’aforament però vam visitar entre un 60 i u 70% de pacients al centre, només al voltant d’un 30% aproximadament s’atén telefònicament».

«Cal explicar que la presencialitat, excepte en els primers moments de la pandèmia i per qüestions de seguretat mai no s’ha perdut, el que sí que han canviat són les vies d’accés perquè era necessari un triatge que es feia per via telefònica i es remetia a un circuit COVID o no COVID i es decidia si la consulta podia realitzar-se de forma no presencial. Va canviar la manera d’accedir, però és clar que seguim visitant», matisa Domingo.

No obstant això, en tant que els metges d’Atenció Primària fan esta matisació explicativa, la informació que remet la Conselleria de Sanitat parla d’un «objectiu» de, «reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant el mes de maig en funció de la necessitat d’atenció».

 

Evitar visites innecessàries

 

D’altra banda, tant metges com Conselleria sí que coincideixen en el fet que l’aprenentatge durant la pandèmia en relació a la saturació en els centres sanitaris ha de portar amb si l’adopció de noves mesures «que eviten desplaçaments innecessaris».

Segons informa Sanitat «es manté el triatge per a pacients que sol·liciten assistència sense cita prèvia per oferir a cada pacient el servei que requereix com més prompte millor i amb els recursos més adequats a la seua necessitat, l’atenció telefònica s’utilitzarà preferentment, per a seguiments o segones visites que no revisten gravetat. «

D’altra banda, s’activen les Agendes de Taulell per solucionar tasques administratives, sol·licitud d’informes i altres documents, sense necessitat d’arribar a la consulta del / la metge de família.

 

Seguirà el mateix contingent de pacients per metge?

 

Amb tot, i malgrat les coincidències en esta necessitat de «gestionar l’agenda d’una manera diferent perquè per exemple no hi haja gent que seguisca acudint a la consulta per veure el resultat d’una analítica per exemple», com apunta el Dr. Ignacio Domingo.

Però del que, de moment, encara no es parla és de la reforma de l’Atenció Primària tan reiteradament demandada «especialment pel que fa a les quotes de pacients assignats a cada metge que abans de la pandèmia ja estaven molt per sobre del que era desitjable per a una atenció de qualitat, i d’unes 50 0 60 persones que nosaltres arribàvem a veure en un dia, el correcte serien unes 25», recorda el portaveu del Fòrum de metges d’atenció primària.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.