El retard de la vacuna Moderna amenaça amb demorar la immunització de sanitaris

 

Este dilluns, 15 de febrer, la farmacèutica Moderna va anunciar que anava a reduir pràcticament a la mitat l’enviament previst de quasi 384.000 vacunes del coronavirus per a esta setmana.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias, este retràs en l’enviament de vacunes amenaça de demorar la immunització del personal sanitari major de 55 anys del territori valencià que seguix pendent de rebre, almenys, una de les dos dosis.

 

La Conselleria de Sanitat ha previst que els vials de Pfizer es destinen majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que les de Moderna i AstraZeneca siguen, principalment, per a personal sanitari.

 

Reservades 15.000 dosis per als sanitaris

No obstant això, el Ministeri de Sanitat no és partidari d’administrar la vacuna d’AstraZeneca als majors de 55 anys, ja que a partir d’eixa edat, i sobretot al personal de l’àmbit privat, l’aposta era administrar les vacunes de Moderna. Des de Sanitat van assegurar el dilluns que hi ha reservades 15.000 dosis per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment.

 

El Ministeri de Sanitat, en plena nova crisi de subministrament de vacunes per l’anunci de Moderna, ha decidit apostar-ho quasi tot al consorci Pfizer/BionTech per a conseguir el seu objectiu d’obtindre la immunitat del 70% de la població vacunada a la fi d’estiu. El Consell de Ministres va aprovar ahir donar llum verda a la compra d’altres 20,8 milions de dosis addicionals de la vacuna fabricada per Pfizer.

 

Vacunen a més de 25.000 majors de 90 anys

D’altra banda, Sanitat va anunciar que esta setmana vacunarà a més de 25.000 majors de 90 anys i grans dependents no institucionalitzats en els centres de salut o, si no pogueren desplaçar-se, en les seues cases, mesura que no acaba de convèncer als professionals.

 

Fonts del Sindicat d’Infermeria Satse han explicat al citat mitjà que els consultoris no són els llocs adequats per a immunitzar a esta població de risc. «Allí coincidixen els diagnòstics de coronavirus i les proves PCR. Per això, molt difícil establir vies alternatives per a garantir la seguretat d’estos pacients», van indicar, per a proposar la posada en marxa d’espais segurs a on vacunar a esta població de risc.

 

En este sentit, el sindicat d’infermeria del territori valencià aposta per emplaçaments amplis i si és possible a l’aire lliure a on, fins i tot, es puga accedir amb vehicles particulars. «S’ha de fer sense que afecte l’activitat dels centres de salut i puguen seguir amb la desescalada», van agregar.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.