10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El retard de la vacuna Moderna amenaça amb demorar la immunització de sanitaris

 

Este dilluns, 15 de febrer, la farmacèutica Moderna va anunciar que anava a reduir pràcticament a la mitat l’enviament previst de quasi 384.000 vacunes del coronavirus per a esta setmana.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias, este retràs en l’enviament de vacunes amenaça de demorar la immunització del personal sanitari major de 55 anys del territori valencià que seguix pendent de rebre, almenys, una de les dos dosis.

 

La Conselleria de Sanitat ha previst que els vials de Pfizer es destinen majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que les de Moderna i AstraZeneca siguen, principalment, per a personal sanitari.

 

Reservades 15.000 dosis per als sanitaris

No obstant això, el Ministeri de Sanitat no és partidari d’administrar la vacuna d’AstraZeneca als majors de 55 anys, ja que a partir d’eixa edat, i sobretot al personal de l’àmbit privat, l’aposta era administrar les vacunes de Moderna. Des de Sanitat van assegurar el dilluns que hi ha reservades 15.000 dosis per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment.

 

El Ministeri de Sanitat, en plena nova crisi de subministrament de vacunes per l’anunci de Moderna, ha decidit apostar-ho quasi tot al consorci Pfizer/BionTech per a conseguir el seu objectiu d’obtindre la immunitat del 70% de la població vacunada a la fi d’estiu. El Consell de Ministres va aprovar ahir donar llum verda a la compra d’altres 20,8 milions de dosis addicionals de la vacuna fabricada per Pfizer.

 

Vacunen a més de 25.000 majors de 90 anys

D’altra banda, Sanitat va anunciar que esta setmana vacunarà a més de 25.000 majors de 90 anys i grans dependents no institucionalitzats en els centres de salut o, si no pogueren desplaçar-se, en les seues cases, mesura que no acaba de convèncer als professionals.

 

Fonts del Sindicat d’Infermeria Satse han explicat al citat mitjà que els consultoris no són els llocs adequats per a immunitzar a esta població de risc. «Allí coincidixen els diagnòstics de coronavirus i les proves PCR. Per això, molt difícil establir vies alternatives per a garantir la seguretat d’estos pacients», van indicar, per a proposar la posada en marxa d’espais segurs a on vacunar a esta població de risc.

 

En este sentit, el sindicat d’infermeria del territori valencià aposta per emplaçaments amplis i si és possible a l’aire lliure a on, fins i tot, es puga accedir amb vehicles particulars. «S’ha de fer sense que afecte l’activitat dels centres de salut i puguen seguir amb la desescalada», van agregar.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.