23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El retard de la vacuna Moderna amenaça amb demorar la immunització de sanitaris

 

Este dilluns, 15 de febrer, la farmacèutica Moderna va anunciar que anava a reduir pràcticament a la mitat l’enviament previst de quasi 384.000 vacunes del coronavirus per a esta setmana.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias, este retràs en l’enviament de vacunes amenaça de demorar la immunització del personal sanitari major de 55 anys del territori valencià que seguix pendent de rebre, almenys, una de les dos dosis.

 

La Conselleria de Sanitat ha previst que els vials de Pfizer es destinen majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que les de Moderna i AstraZeneca siguen, principalment, per a personal sanitari.

 

Reservades 15.000 dosis per als sanitaris

No obstant això, el Ministeri de Sanitat no és partidari d’administrar la vacuna d’AstraZeneca als majors de 55 anys, ja que a partir d’eixa edat, i sobretot al personal de l’àmbit privat, l’aposta era administrar les vacunes de Moderna. Des de Sanitat van assegurar el dilluns que hi ha reservades 15.000 dosis per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment.

 

El Ministeri de Sanitat, en plena nova crisi de subministrament de vacunes per l’anunci de Moderna, ha decidit apostar-ho quasi tot al consorci Pfizer/BionTech per a conseguir el seu objectiu d’obtindre la immunitat del 70% de la població vacunada a la fi d’estiu. El Consell de Ministres va aprovar ahir donar llum verda a la compra d’altres 20,8 milions de dosis addicionals de la vacuna fabricada per Pfizer.

 

Vacunen a més de 25.000 majors de 90 anys

D’altra banda, Sanitat va anunciar que esta setmana vacunarà a més de 25.000 majors de 90 anys i grans dependents no institucionalitzats en els centres de salut o, si no pogueren desplaçar-se, en les seues cases, mesura que no acaba de convèncer als professionals.

 

Fonts del Sindicat d’Infermeria Satse han explicat al citat mitjà que els consultoris no són els llocs adequats per a immunitzar a esta població de risc. «Allí coincidixen els diagnòstics de coronavirus i les proves PCR. Per això, molt difícil establir vies alternatives per a garantir la seguretat d’estos pacients», van indicar, per a proposar la posada en marxa d’espais segurs a on vacunar a esta població de risc.

 

En este sentit, el sindicat d’infermeria del territori valencià aposta per emplaçaments amplis i si és possible a l’aire lliure a on, fins i tot, es puga accedir amb vehicles particulars. «S’ha de fer sense que afecte l’activitat dels centres de salut i puguen seguir amb la desescalada», van agregar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.