16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El retard de la vacuna Moderna amenaça amb demorar la immunització de sanitaris

 

Este dilluns, 15 de febrer, la farmacèutica Moderna va anunciar que anava a reduir pràcticament a la mitat l’enviament previst de quasi 384.000 vacunes del coronavirus per a esta setmana.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias, este retràs en l’enviament de vacunes amenaça de demorar la immunització del personal sanitari major de 55 anys del territori valencià que seguix pendent de rebre, almenys, una de les dos dosis.

 

La Conselleria de Sanitat ha previst que els vials de Pfizer es destinen majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que les de Moderna i AstraZeneca siguen, principalment, per a personal sanitari.

 

Reservades 15.000 dosis per als sanitaris

No obstant això, el Ministeri de Sanitat no és partidari d’administrar la vacuna d’AstraZeneca als majors de 55 anys, ja que a partir d’eixa edat, i sobretot al personal de l’àmbit privat, l’aposta era administrar les vacunes de Moderna. Des de Sanitat van assegurar el dilluns que hi ha reservades 15.000 dosis per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment.

 

El Ministeri de Sanitat, en plena nova crisi de subministrament de vacunes per l’anunci de Moderna, ha decidit apostar-ho quasi tot al consorci Pfizer/BionTech per a conseguir el seu objectiu d’obtindre la immunitat del 70% de la població vacunada a la fi d’estiu. El Consell de Ministres va aprovar ahir donar llum verda a la compra d’altres 20,8 milions de dosis addicionals de la vacuna fabricada per Pfizer.

 

Vacunen a més de 25.000 majors de 90 anys

D’altra banda, Sanitat va anunciar que esta setmana vacunarà a més de 25.000 majors de 90 anys i grans dependents no institucionalitzats en els centres de salut o, si no pogueren desplaçar-se, en les seues cases, mesura que no acaba de convèncer als professionals.

 

Fonts del Sindicat d’Infermeria Satse han explicat al citat mitjà que els consultoris no són els llocs adequats per a immunitzar a esta població de risc. «Allí coincidixen els diagnòstics de coronavirus i les proves PCR. Per això, molt difícil establir vies alternatives per a garantir la seguretat d’estos pacients», van indicar, per a proposar la posada en marxa d’espais segurs a on vacunar a esta població de risc.

 

En este sentit, el sindicat d’infermeria del territori valencià aposta per emplaçaments amplis i si és possible a l’aire lliure a on, fins i tot, es puga accedir amb vehicles particulars. «S’ha de fer sense que afecte l’activitat dels centres de salut i puguen seguir amb la desescalada», van agregar.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.