Ribó sobre la Cavalcada de Reis en València: «Si podem fer-la de manera segura, es farà»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dilluns que la Cavalcada de Reis en la ciutat es farà si es pot dur a terme de manera segura i si atenent a això té el vistiplau de les autoritats sanitàries de la Generalitat. En esta línia, ha apuntat que si no fora d’eixa forma, no es faria.

 

«La farem si ens autoritzen i no la farem si no ens autoritzen. Així de clar ho diem», ha exposat el primer edil. Ha recordat que l’Ajuntament ha plantejat a la Conselleria de Sanitat, a través del regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, un format de Cavalcada de Reis paregut al de la Batalla de Flores, amb llotges separades i espais diferenciats per al públic.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en una entrevista en ‘Les notícies del matí de Punt Mèdia’, recollida per Europa Press, preguntat per eixe acte previ al dia de Reis. «Ha de respondre la Generalitat si podem fer en determinades condicions, paregudes a les de la Batalla de Flores, la Cavalcada de Reis. Amb uns espais tancats», ha indicat.

 

L’Ajuntament ha fet una proposta a la Generalitat

El primer edil ha agregat que als responsables municipals «deixar la Cavalcada de Reis sense fer els costa» però ha subratllat que «si les autoritats sanitàries consideren que no s’ha de fer, no es farà». «Nosaltres hem fet un plantejament a la Generalitat, el de fer-la amb una sèrie de llotges, aïllant als xiquets i sortejant les llotges. Si no es pot fer d’eixa forma, no es farà», ha agregat Joan Ribó.

 

D’esta manera, ha assegurat que el consistori respecta «sempre i respectarà escrupolosament, les normes de sanitat». Ribó ha considerat que la resposta no es va poder demorar perquè organitzar la cavalcada si es fa suposa contractar determinats servicis. «Cal decidir-ho ràpidament perquè això implica contractar determinades coses, per exemple, les llotges», ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.