8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Ribó sobre la Cavalcada de Reis en València: «Si podem fer-la de manera segura, es farà»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dilluns que la Cavalcada de Reis en la ciutat es farà si es pot dur a terme de manera segura i si atenent a això té el vistiplau de les autoritats sanitàries de la Generalitat. En esta línia, ha apuntat que si no fora d’eixa forma, no es faria.

 

«La farem si ens autoritzen i no la farem si no ens autoritzen. Així de clar ho diem», ha exposat el primer edil. Ha recordat que l’Ajuntament ha plantejat a la Conselleria de Sanitat, a través del regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, un format de Cavalcada de Reis paregut al de la Batalla de Flores, amb llotges separades i espais diferenciats per al públic.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en una entrevista en ‘Les notícies del matí de Punt Mèdia’, recollida per Europa Press, preguntat per eixe acte previ al dia de Reis. «Ha de respondre la Generalitat si podem fer en determinades condicions, paregudes a les de la Batalla de Flores, la Cavalcada de Reis. Amb uns espais tancats», ha indicat.

 

L’Ajuntament ha fet una proposta a la Generalitat

El primer edil ha agregat que als responsables municipals «deixar la Cavalcada de Reis sense fer els costa» però ha subratllat que «si les autoritats sanitàries consideren que no s’ha de fer, no es farà». «Nosaltres hem fet un plantejament a la Generalitat, el de fer-la amb una sèrie de llotges, aïllant als xiquets i sortejant les llotges. Si no es pot fer d’eixa forma, no es farà», ha agregat Joan Ribó.

 

D’esta manera, ha assegurat que el consistori respecta «sempre i respectarà escrupolosament, les normes de sanitat». Ribó ha considerat que la resposta no es va poder demorar perquè organitzar la cavalcada si es fa suposa contractar determinats servicis. «Cal decidir-ho ràpidament perquè això implica contractar determinades coses, per exemple, les llotges», ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.