Joan Ribó: El coronavirus està «pràcticament en tota València»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació este dijous perquè les restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals s’han estés «pràcticament a tota la ciutat» durant esta setmana, d’acord amb l’augment dels contagis.

 

Fa 15 dies, les dades es concentraven en quatre barris de València: Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix, la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap. La setmana passada les restes van arribar a una zona més àmplia.

 

Ara, després de dies de brots associats a espais d’oci, Ribó ha confirmat que el coronavirus està present «pràcticament en tota València» en les seues aigües fecals. «És un motiu de preocupació, efectivament», ha reconegut als periodistes abans del ple municipal de juliol.

 

Això sí, el primer edil ha remarcat que «pot ser que les dades no tinguen la mateixa intensitat» que les de les últimes setmanes i ha lligat la major presència de restes a l’augment dels casos positius.

 

Estos resultats formen part del projecte ‘SARS-GOAnalytcs’ que va arrancar en maig en València per a la detecció precoç de rastres de coronavirus en aigües residuals, tant en l’entrada de depuradores com en els embornals, amb l’objectiu de conéixer diàriament l’evolució de la pandèmia. És una col·laboració entre el CSIC, l’empresa Global Omnium i l’Ajuntament.

Últimes notícies

Últims respirs d’estiu a la Comunitat Valenciana: estabilitat i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana enceta la setmana que dona pas a la tardor amb oratge estable, cels poc nuvolosos, màximes en ascens i vent fluix, una situació que Aemet preveu que es repetisca dimarts.

Detingut a Alacant per la mort violenta de la seua parella a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d'Alacant un home acusat de matar la seua parella, una dona de 34 anys, el dissabte passat a Leganés. El pare de la víctima va trobar el cos amb signes de violència en el domicili.

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.