Joan Ribó: El coronavirus està «pràcticament en tota València»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació este dijous perquè les restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals s’han estés «pràcticament a tota la ciutat» durant esta setmana, d’acord amb l’augment dels contagis.

 

Fa 15 dies, les dades es concentraven en quatre barris de València: Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix, la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap. La setmana passada les restes van arribar a una zona més àmplia.

 

Ara, després de dies de brots associats a espais d’oci, Ribó ha confirmat que el coronavirus està present «pràcticament en tota València» en les seues aigües fecals. «És un motiu de preocupació, efectivament», ha reconegut als periodistes abans del ple municipal de juliol.

 

Això sí, el primer edil ha remarcat que «pot ser que les dades no tinguen la mateixa intensitat» que les de les últimes setmanes i ha lligat la major presència de restes a l’augment dels casos positius.

 

Estos resultats formen part del projecte ‘SARS-GOAnalytcs’ que va arrancar en maig en València per a la detecció precoç de rastres de coronavirus en aigües residuals, tant en l’entrada de depuradores com en els embornals, amb l’objectiu de conéixer diàriament l’evolució de la pandèmia. És una col·laboració entre el CSIC, l’empresa Global Omnium i l’Ajuntament.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.