Joan Ribó: El coronavirus està «pràcticament en tota València»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació este dijous perquè les restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals s’han estés «pràcticament a tota la ciutat» durant esta setmana, d’acord amb l’augment dels contagis.

 

Fa 15 dies, les dades es concentraven en quatre barris de València: Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix, la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap. La setmana passada les restes van arribar a una zona més àmplia.

 

Ara, després de dies de brots associats a espais d’oci, Ribó ha confirmat que el coronavirus està present «pràcticament en tota València» en les seues aigües fecals. «És un motiu de preocupació, efectivament», ha reconegut als periodistes abans del ple municipal de juliol.

 

Això sí, el primer edil ha remarcat que «pot ser que les dades no tinguen la mateixa intensitat» que les de les últimes setmanes i ha lligat la major presència de restes a l’augment dels casos positius.

 

Estos resultats formen part del projecte ‘SARS-GOAnalytcs’ que va arrancar en maig en València per a la detecció precoç de rastres de coronavirus en aigües residuals, tant en l’entrada de depuradores com en els embornals, amb l’objectiu de conéixer diàriament l’evolució de la pandèmia. És una col·laboració entre el CSIC, l’empresa Global Omnium i l’Ajuntament.

Últimes notícies

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.