15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Joan Ribó: El coronavirus està «pràcticament en tota València»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació este dijous perquè les restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals s’han estés «pràcticament a tota la ciutat» durant esta setmana, d’acord amb l’augment dels contagis.

 

Fa 15 dies, les dades es concentraven en quatre barris de València: Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix, la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap. La setmana passada les restes van arribar a una zona més àmplia.

 

Ara, després de dies de brots associats a espais d’oci, Ribó ha confirmat que el coronavirus està present «pràcticament en tota València» en les seues aigües fecals. «És un motiu de preocupació, efectivament», ha reconegut als periodistes abans del ple municipal de juliol.

 

Això sí, el primer edil ha remarcat que «pot ser que les dades no tinguen la mateixa intensitat» que les de les últimes setmanes i ha lligat la major presència de restes a l’augment dels casos positius.

 

Estos resultats formen part del projecte ‘SARS-GOAnalytcs’ que va arrancar en maig en València per a la detecció precoç de rastres de coronavirus en aigües residuals, tant en l’entrada de depuradores com en els embornals, amb l’objectiu de conéixer diàriament l’evolució de la pandèmia. És una col·laboració entre el CSIC, l’empresa Global Omnium i l’Ajuntament.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.