Joan Ribó: El coronavirus està «pràcticament en tota València»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació este dijous perquè les restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals s’han estés «pràcticament a tota la ciutat» durant esta setmana, d’acord amb l’augment dels contagis.

 

Fa 15 dies, les dades es concentraven en quatre barris de València: Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix, la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap. La setmana passada les restes van arribar a una zona més àmplia.

 

Ara, després de dies de brots associats a espais d’oci, Ribó ha confirmat que el coronavirus està present «pràcticament en tota València» en les seues aigües fecals. «És un motiu de preocupació, efectivament», ha reconegut als periodistes abans del ple municipal de juliol.

 

Això sí, el primer edil ha remarcat que «pot ser que les dades no tinguen la mateixa intensitat» que les de les últimes setmanes i ha lligat la major presència de restes a l’augment dels casos positius.

 

Estos resultats formen part del projecte ‘SARS-GOAnalytcs’ que va arrancar en maig en València per a la detecció precoç de rastres de coronavirus en aigües residuals, tant en l’entrada de depuradores com en els embornals, amb l’objectiu de conéixer diàriament l’evolució de la pandèmia. És una col·laboració entre el CSIC, l’empresa Global Omnium i l’Ajuntament.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.