13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència d’ou i soja en unes mandonguilles

mandonguilles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de clara d’ou i soja en un producte preparat de mandonguilles de peix que es ven a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Madrid sobre la presència d’aquests dos ingredients no declarats en l’etiquetatge del producte.

 

El producte afectat són unes mandonguilles de peix de la marca Yu Chi (En concret, Yu Chi Fish Balls). El producte sobre el qual s’ha activat l’alerta es presenta envasat en bosses de 360 grams, congelat.

 

Producte comercialitzat a la Comunitat Valenciana

El producte afectat té com a lloc de fabricació la Comunitat de Madrid, i ha sigut distribuït a diverses comunitats autònomes, i altres països europeus. Entre les diferents comunitats es troba la Comunitat Valenciana, a més d’Andalusia, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, País Basc i Múrcia.

 

Així mateix, el producte es troba a la venda en establiments del Regne Unit, Àustria, Alemanya, França, Eslovàquia, Grècia, Itàlia i Països Baixos.

 

L’alerta ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a les autoritats de cada país afectat, a través de la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF).

 

Recomanació als al·lèrgics

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’ou i/o a la soja, que s’abstinguen de consumir aquestes mandonguilles de peix de Yu Chi si les tenen a casa.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquest producte no suposa cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb aquestes al·lèrgies.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.