S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència d’ou i soja en unes mandonguilles

mandonguilles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de clara d’ou i soja en un producte preparat de mandonguilles de peix que es ven a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Madrid sobre la presència d’aquests dos ingredients no declarats en l’etiquetatge del producte.

 

El producte afectat són unes mandonguilles de peix de la marca Yu Chi (En concret, Yu Chi Fish Balls). El producte sobre el qual s’ha activat l’alerta es presenta envasat en bosses de 360 grams, congelat.

 

Producte comercialitzat a la Comunitat Valenciana

El producte afectat té com a lloc de fabricació la Comunitat de Madrid, i ha sigut distribuït a diverses comunitats autònomes, i altres països europeus. Entre les diferents comunitats es troba la Comunitat Valenciana, a més d’Andalusia, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, País Basc i Múrcia.

 

Així mateix, el producte es troba a la venda en establiments del Regne Unit, Àustria, Alemanya, França, Eslovàquia, Grècia, Itàlia i Països Baixos.

 

L’alerta ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a les autoritats de cada país afectat, a través de la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF).

 

Recomanació als al·lèrgics

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’ou i/o a la soja, que s’abstinguen de consumir aquestes mandonguilles de peix de Yu Chi si les tenen a casa.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquest producte no suposa cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb aquestes al·lèrgies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El camp assumix fins a 100 milions de sobrecost per la guerra: 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana

El sector agrari ja suporta fins a 100 milions d'euros de sobrecost per la guerra, amb pujades del 28% en gasoil i de més del 40% en fertilitzants. AVA-Asaja xifra 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana.

El València CF complix 107 anys entre la baralla per la permanència i el Nou Mestalla

El club celebra el seu 107 aniversari amb el focus a assegurar la permanència i en l'avanç del Nou Mestalla. La situació és més còmoda que en cursos previs, però encara exigix resultats.

Marcelino avisa: l’impacte de Matarazzo ha sigut immediat i la Real incomoda moltíssim

Marcelino va destacar l'efecte immediat de Matarazzo en la Reial Societat i va advertir sobre la seua pressió i transicions abans del dol del divendres. Va confirmar la baixa de Ayoze i que Gerard està llest per a ser titular.

La Policia alça 17 actes a visitants de Països Baixos per pirotècnia extrema en Falles

Un operatiu nocturn de la Policia Nacional al costat de la policia neerlandesa ha permés alçar 17 actes per articles pirotècnics a València, sense detencions. L'actuació s'emmarca en la prevenció davant episodis recents de detonacions perilloses en l'antic llit del Túria.

L’aigua potable es convertix en objectiu: del canvi climàtic a arma de guerra

L'aigua potable es convertix en objectiu en conflictes i patix l'embat del canvi climàtic. L'alta dependència de dessalinitzadores en el Golf i el seu pes a Espanya revelen la fragilitat del subministrament.

Tres ingressats per inhalació de fum en un incendi en Orihuela Costa

Tres persones han sigut hospitalitzades per inhalació de fum després de l'incendi d'una casa al carrer Pruna d'Orihuela Costa durant la matinada. L'operatiu de bombers i sanitaris es va activar a les 4.37 i va concloure a les 5.24.

Carlos Espí encadena els últims quatre gols del Llevant i ja és el seu màxim anotador

El davanter de 20 anys ha marcat els últims quatre punts del Llevant en LaLiga i suma set en la temporada. En Lliga iguala a Etta Eyong amb cinc i supera a Iván Romero.

Investigades huit persones per estafes amb SMS que suplanten al banc

Huit persones de Madrid, Alacant i Tarragona han quedat investigades per una estafa informàtica de smishing que suplantava a un banc. La víctima inicial va transferir més de 80.000 euros a 18 comptes i l'operació ha reconstruït la ruta dels diners per a identificar als implicats.