S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència d’ou i soja en unes mandonguilles

mandonguilles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de clara d’ou i soja en un producte preparat de mandonguilles de peix que es ven a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Madrid sobre la presència d’aquests dos ingredients no declarats en l’etiquetatge del producte.

 

El producte afectat són unes mandonguilles de peix de la marca Yu Chi (En concret, Yu Chi Fish Balls). El producte sobre el qual s’ha activat l’alerta es presenta envasat en bosses de 360 grams, congelat.

 

Producte comercialitzat a la Comunitat Valenciana

El producte afectat té com a lloc de fabricació la Comunitat de Madrid, i ha sigut distribuït a diverses comunitats autònomes, i altres països europeus. Entre les diferents comunitats es troba la Comunitat Valenciana, a més d’Andalusia, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, País Basc i Múrcia.

 

Així mateix, el producte es troba a la venda en establiments del Regne Unit, Àustria, Alemanya, França, Eslovàquia, Grècia, Itàlia i Països Baixos.

 

L’alerta ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a les autoritats de cada país afectat, a través de la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF).

 

Recomanació als al·lèrgics

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’ou i/o a la soja, que s’abstinguen de consumir aquestes mandonguilles de peix de Yu Chi si les tenen a casa.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquest producte no suposa cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb aquestes al·lèrgies.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU