S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència d’ou i soja en unes mandonguilles

mandonguilles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de clara d’ou i soja en un producte preparat de mandonguilles de peix que es ven a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Madrid sobre la presència d’aquests dos ingredients no declarats en l’etiquetatge del producte.

 

El producte afectat són unes mandonguilles de peix de la marca Yu Chi (En concret, Yu Chi Fish Balls). El producte sobre el qual s’ha activat l’alerta es presenta envasat en bosses de 360 grams, congelat.

 

Producte comercialitzat a la Comunitat Valenciana

El producte afectat té com a lloc de fabricació la Comunitat de Madrid, i ha sigut distribuït a diverses comunitats autònomes, i altres països europeus. Entre les diferents comunitats es troba la Comunitat Valenciana, a més d’Andalusia, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, País Basc i Múrcia.

 

Així mateix, el producte es troba a la venda en establiments del Regne Unit, Àustria, Alemanya, França, Eslovàquia, Grècia, Itàlia i Països Baixos.

 

L’alerta ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a les autoritats de cada país afectat, a través de la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF).

 

Recomanació als al·lèrgics

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’ou i/o a la soja, que s’abstinguen de consumir aquestes mandonguilles de peix de Yu Chi si les tenen a casa.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquest producte no suposa cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb aquestes al·lèrgies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.

Luís Castro alerta sobre l’Espanyol i reivindica la reacció del Llevant

Luís Castro avisa que la mala dinàmica de l'Espanyol no reflectix el seu nivell real de joc i reclama màxima concentració, al mateix temps que reafirma la seua confiança en la permanència del Llevant.

La Generalitat destina un milió anual extra a millorar els centres de conservació de fauna

La Generalitat incorpora un milió d'euros anuals addicionals per a renovar infraestructures en parcs naturals i centres de conservació de fauna mitjançant un encàrrec a Tragsa de quatre anys.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en l’últim diumenge d’abril en la Comunitat Valenciana

L'últim diumenge d'abril en la Comunitat Valenciana es presenta amb intervals de núvols alts que tendiran a un cel poc nuvolós, mínimes lleugerament més baixes i màximes en lleuger ascens. El vent serà moderat en el litoral d'Alacant i fluix en la resta, amb predomini de la component este en les hores centrals.

Tavares i Hezonja lideren un sòlid triomf del Reial Madrid en la pista del València Basket

El Reial Madrid es va imposar al València Basket en el Roig Arena (82-96) guiat pel domini de Walter Tavares i la inspiració de Mario Hezonja, i amplia el seu avantatge al capdavant de l'ACB.

José María Lozano (CVC): “Juan Roig d’alguna forma és el Blasco Ibáñez d’estos moments”

Entrevista a José María Lozano, president del Consell Valencià de Cultura

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.