S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència d’ou i soja en unes mandonguilles

mandonguilles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de clara d’ou i soja en un producte preparat de mandonguilles de peix que es ven a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Madrid sobre la presència d’aquests dos ingredients no declarats en l’etiquetatge del producte.

 

El producte afectat són unes mandonguilles de peix de la marca Yu Chi (En concret, Yu Chi Fish Balls). El producte sobre el qual s’ha activat l’alerta es presenta envasat en bosses de 360 grams, congelat.

 

Producte comercialitzat a la Comunitat Valenciana

El producte afectat té com a lloc de fabricació la Comunitat de Madrid, i ha sigut distribuït a diverses comunitats autònomes, i altres països europeus. Entre les diferents comunitats es troba la Comunitat Valenciana, a més d’Andalusia, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, País Basc i Múrcia.

 

Així mateix, el producte es troba a la venda en establiments del Regne Unit, Àustria, Alemanya, França, Eslovàquia, Grècia, Itàlia i Països Baixos.

 

L’alerta ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a les autoritats de cada país afectat, a través de la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF).

 

Recomanació als al·lèrgics

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’ou i/o a la soja, que s’abstinguen de consumir aquestes mandonguilles de peix de Yu Chi si les tenen a casa.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquest producte no suposa cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb aquestes al·lèrgies.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.