El salari mínim puja fins a 1.080 euros al mes en 14 pagues

La pujada del Salari Mínim Interprofessional (SMI) és hui notícia després de l’anunci d’este dimarts del president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, en què detallava que els sous més baixos (SMI) pujaran este 2023 8 %. Això implica que se situaran en els 1.080 euros, en 14 pagues. Una decisió que es produïa després d’arribar a un acord amb els sindicats UGT i CCOO, tal com ho ha avançat el cap de l’Executiu en la primera compareixença de l’any al Senat.

Pedro Sánchez en la seua compareixença al Senat el 21/01/2023 (Font: Moncloa)

Sánchez ha anunciat que esta pujada es farà amb efectes retroactius per situar-lo al 60% del salari mitjà espanyol. Cal recordar a més el 2022 l’SMI se situava en 1.000 euros, el 2021 era de 965, l’any 2020 era de 950 euros i el 2019 se situava en 900 euros.

Els sindicats, per la seua banda, ja han celebrat esta mesura que al conjunt de l’estat espanyol afectarà més de 2,2 milions de persones, com apuntaven ja estos dies a les seues xarxes socials.

A més, destaquen que entre les persones que sortiran més beneficiades per este increment, destaquen les dones i els joves, atés que són els sectors amb llocs de treball més precaris i pitjors condicions laborals, segons les estadístiques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.