El salari mínim puja fins a 1.080 euros al mes en 14 pagues

La pujada del Salari Mínim Interprofessional (SMI) és hui notícia després de l’anunci d’este dimarts del president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, en què detallava que els sous més baixos (SMI) pujaran este 2023 8 %. Això implica que se situaran en els 1.080 euros, en 14 pagues. Una decisió que es produïa després d’arribar a un acord amb els sindicats UGT i CCOO, tal com ho ha avançat el cap de l’Executiu en la primera compareixença de l’any al Senat.

Pedro Sánchez en la seua compareixença al Senat el 21/01/2023 (Font: Moncloa)

Sánchez ha anunciat que esta pujada es farà amb efectes retroactius per situar-lo al 60% del salari mitjà espanyol. Cal recordar a més el 2022 l’SMI se situava en 1.000 euros, el 2021 era de 965, l’any 2020 era de 950 euros i el 2019 se situava en 900 euros.

Els sindicats, per la seua banda, ja han celebrat esta mesura que al conjunt de l’estat espanyol afectarà més de 2,2 milions de persones, com apuntaven ja estos dies a les seues xarxes socials.

A més, destaquen que entre les persones que sortiran més beneficiades per este increment, destaquen les dones i els joves, atés que són els sectors amb llocs de treball més precaris i pitjors condicions laborals, segons les estadístiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.