Salut Pública reassigna un brot tres voltes: primer Sant Joan d’Alacant, després Alacant i finalment Elx

 

Salut Pública ha comunicat a l’Ajuntament d’Alacant que les proves fetes als treballadors d’un pub de la platja de Sant Joan de la ciutat han donat negatives i explica que el local ha sigut objecte d’este estudi perquè alguns afectats d’un brot de Covid-19 detectat en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), havien visitat en grup l’establiment, pel que va posar en marxa el protocol preventiu habitual de seguiment. A la llum del resultat de les anàlisis, no se li pot atribuir a este local «el brot detectat en Elx».

 

En una comunicació rebuda a última hora de la vesprada del dijous per l’Ajuntament d’Alacant, des de la direcció de Salut Pública d’Alacant es dona compte de què tots els estudis fets en el pub han eixit negatius, pel que no s’ha d’aplicar cap mesura sobre el mateix o els seus empleats, més allà de què el públic acudisca seguint les mesures ordinàries de seguretat establides per a esta classe d’espais.

 

Malestar de l’Ajuntament d’Alacant

Fonts del consistori alacantí han expressat el seu malestar pel que han qualificat de «falta de comunicació» amb la Conselleria de Sanitat.

 

Prèviament, la informació facilitada a través d’un comunicat per la Conselleria de Sanitat assegurava que «s’havia comprovat que el brot assignat» en un primer moment a la població de Sant Joan d’Alacant «pertany a la platja de Sant Joan d’Alacant».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU