Salut Pública reassigna un brot tres voltes: primer Sant Joan d’Alacant, després Alacant i finalment Elx

 

Salut Pública ha comunicat a l’Ajuntament d’Alacant que les proves fetes als treballadors d’un pub de la platja de Sant Joan de la ciutat han donat negatives i explica que el local ha sigut objecte d’este estudi perquè alguns afectats d’un brot de Covid-19 detectat en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), havien visitat en grup l’establiment, pel que va posar en marxa el protocol preventiu habitual de seguiment. A la llum del resultat de les anàlisis, no se li pot atribuir a este local «el brot detectat en Elx».

 

En una comunicació rebuda a última hora de la vesprada del dijous per l’Ajuntament d’Alacant, des de la direcció de Salut Pública d’Alacant es dona compte de què tots els estudis fets en el pub han eixit negatius, pel que no s’ha d’aplicar cap mesura sobre el mateix o els seus empleats, més allà de què el públic acudisca seguint les mesures ordinàries de seguretat establides per a esta classe d’espais.

 

Malestar de l’Ajuntament d’Alacant

Fonts del consistori alacantí han expressat el seu malestar pel que han qualificat de «falta de comunicació» amb la Conselleria de Sanitat.

 

Prèviament, la informació facilitada a través d’un comunicat per la Conselleria de Sanitat assegurava que «s’havia comprovat que el brot assignat» en un primer moment a la població de Sant Joan d’Alacant «pertany a la platja de Sant Joan d’Alacant».

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.