15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Salut Pública reassigna un brot tres voltes: primer Sant Joan d’Alacant, després Alacant i finalment Elx

 

Salut Pública ha comunicat a l’Ajuntament d’Alacant que les proves fetes als treballadors d’un pub de la platja de Sant Joan de la ciutat han donat negatives i explica que el local ha sigut objecte d’este estudi perquè alguns afectats d’un brot de Covid-19 detectat en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), havien visitat en grup l’establiment, pel que va posar en marxa el protocol preventiu habitual de seguiment. A la llum del resultat de les anàlisis, no se li pot atribuir a este local «el brot detectat en Elx».

 

En una comunicació rebuda a última hora de la vesprada del dijous per l’Ajuntament d’Alacant, des de la direcció de Salut Pública d’Alacant es dona compte de què tots els estudis fets en el pub han eixit negatius, pel que no s’ha d’aplicar cap mesura sobre el mateix o els seus empleats, més allà de què el públic acudisca seguint les mesures ordinàries de seguretat establides per a esta classe d’espais.

 

Malestar de l’Ajuntament d’Alacant

Fonts del consistori alacantí han expressat el seu malestar pel que han qualificat de «falta de comunicació» amb la Conselleria de Sanitat.

 

Prèviament, la informació facilitada a través d’un comunicat per la Conselleria de Sanitat assegurava que «s’havia comprovat que el brot assignat» en un primer moment a la població de Sant Joan d’Alacant «pertany a la platja de Sant Joan d’Alacant».

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.