19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Sanitat alerta d’«incompliments» de mesures en pubs en el primer cap de setmana d’obertura de l’oci nocturn

 

La Conselleria de Sanitat ha alertat que s’han produït «alguns incompliments» de les mesures de seguretat i de restricció en el primer cap de setmana de reobertura de l’oci nocturn –prestant servicis d’hostaleria–, especialment en pubs, però ha subratllat que la «sensació general és que s’estan complint» les normes, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

D’esta forma han assenyalat que han mantingut contacte durant este cap de setmana amb la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la CV (Fotur), a qui ha demanat «prudència», ja que en alguns locals «no es complia la distància de seguretat» entre persones.

 

En este sentit, les mateixes fonts han indicat que la Policia autonòmica ha dut a terme un seguiment «estricte» en el primer cap de setmana de reobertura de l’oci nocturn. Per part seua, el president de Fotur, Víctor Pérez, ha fet un balanç «positiu» i s’ha mostrat «content», encara que ha admés la seua «preocupació» pels incompliments de les normes establides a causa de la pandèmia del Covid-19, «especialment en pubs a on s’estaven fumant pipes».

 

Per això, ha instat a «ser més durs i estrictes amb els missatges». Ha declarat que ha manifestat la necessitat per part del sector de l’oci nocturn de ser «més exemplars que mai i d’educar i conscienciar, començant pel propi sector perquè ens preocupa molt la salut». Pérez ha indicat que des de Sanitat estaven «espantats» després de detectar incompliments de les restriccions en alguns locals i ha precisat que s’ha posat en contacte amb el departament que encapçala la consellera Ana Barceló.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius