Sanitat alerta de què este medicament no està indicat per a embarassades

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) alerta als professionals sanitaris de què l’Ondansetró pot provocar problemes durant l’embaràs. L’ondansetró és una substància medicinal que s’utilitza per a previndre els vòmits i les nàusees causats per alguns tractaments mèdics. Especialment, es recepta per als vòmits causats per la quimioteràpia i la radioteràpia, o el tractament posterior a una operació.

 

Després de descobrir que també es prescriu, tot i que no està autoritzat, per al tractament de la hiperèmesi gravídica (vòmits incontrolables durant l’embaràs que provoquen, fins i tot, deshidratació i pèrdua de pes), a més de per a vòmits més lleus durant l’embaràs, el Comitè europeu per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC), ha fet una nova revisió dels riscos que té el fàrmac per a les dones que estan esperant un fill.

 

D’esta manera, s’ha pogut concloure que «en fills de mares que van rebre Ondansetrón durant el primer trimestre d’embaràs, existix un lleuger augment de risc de defectes de tancament orofacials», segons ha indicat la mateixa l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Es tracta de malformacions físiques en els llavis i el paladar, que poden provocar infeccions d’oïda i problemes per a parlar i menjar. Tot i això, «els resultats del conjunt d’estudis disponibles no són concloents sobre el risc de malformacions cardíaques a causa de la inconsistència dels resultats i a l’heterogeneïtat dels diversos estudis».

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha insistit que este medicament no està indicat per a tractar a dones embarassades i que s’ha d’evitar el seu ús especialment durant el primer trimestre de gestació. A més, l’organisme també ha apuntat que és important informar a totes les pacients que prenguen el medicament i estiguen en edat fèrtil del risc que podrien patir els seus fills i, per tant, recomanar-los l’ús de mesures anticonceptives eficaces.

 

A més a més, este organisme ha informat de què la fitxa tècnica i el prospecte de tots els medicaments que continguen esta substància s’actualitzaran per a incorporar esta nova informació. Encara està previst avaluar el risc de malformacions congènites associades a l’administració durant l’embaràs de la resta de principis actius de l’ondansetró. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.