Sanitat alerta de què este medicament no està indicat per a embarassades

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) alerta als professionals sanitaris de què l’Ondansetró pot provocar problemes durant l’embaràs. L’ondansetró és una substància medicinal que s’utilitza per a previndre els vòmits i les nàusees causats per alguns tractaments mèdics. Especialment, es recepta per als vòmits causats per la quimioteràpia i la radioteràpia, o el tractament posterior a una operació.

 

Després de descobrir que també es prescriu, tot i que no està autoritzat, per al tractament de la hiperèmesi gravídica (vòmits incontrolables durant l’embaràs que provoquen, fins i tot, deshidratació i pèrdua de pes), a més de per a vòmits més lleus durant l’embaràs, el Comitè europeu per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC), ha fet una nova revisió dels riscos que té el fàrmac per a les dones que estan esperant un fill.

 

D’esta manera, s’ha pogut concloure que «en fills de mares que van rebre Ondansetrón durant el primer trimestre d’embaràs, existix un lleuger augment de risc de defectes de tancament orofacials», segons ha indicat la mateixa l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Es tracta de malformacions físiques en els llavis i el paladar, que poden provocar infeccions d’oïda i problemes per a parlar i menjar. Tot i això, «els resultats del conjunt d’estudis disponibles no són concloents sobre el risc de malformacions cardíaques a causa de la inconsistència dels resultats i a l’heterogeneïtat dels diversos estudis».

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha insistit que este medicament no està indicat per a tractar a dones embarassades i que s’ha d’evitar el seu ús especialment durant el primer trimestre de gestació. A més, l’organisme també ha apuntat que és important informar a totes les pacients que prenguen el medicament i estiguen en edat fèrtil del risc que podrien patir els seus fills i, per tant, recomanar-los l’ús de mesures anticonceptives eficaces.

 

A més a més, este organisme ha informat de què la fitxa tècnica i el prospecte de tots els medicaments que continguen esta substància s’actualitzaran per a incorporar esta nova informació. Encara està previst avaluar el risc de malformacions congènites associades a l’administració durant l’embaràs de la resta de principis actius de l’ondansetró. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.