Sanitat alerta de què este medicament no està indicat per a embarassades

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) alerta als professionals sanitaris de què l’Ondansetró pot provocar problemes durant l’embaràs. L’ondansetró és una substància medicinal que s’utilitza per a previndre els vòmits i les nàusees causats per alguns tractaments mèdics. Especialment, es recepta per als vòmits causats per la quimioteràpia i la radioteràpia, o el tractament posterior a una operació.

 

Després de descobrir que també es prescriu, tot i que no està autoritzat, per al tractament de la hiperèmesi gravídica (vòmits incontrolables durant l’embaràs que provoquen, fins i tot, deshidratació i pèrdua de pes), a més de per a vòmits més lleus durant l’embaràs, el Comitè europeu per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC), ha fet una nova revisió dels riscos que té el fàrmac per a les dones que estan esperant un fill.

 

D’esta manera, s’ha pogut concloure que «en fills de mares que van rebre Ondansetrón durant el primer trimestre d’embaràs, existix un lleuger augment de risc de defectes de tancament orofacials», segons ha indicat la mateixa l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Es tracta de malformacions físiques en els llavis i el paladar, que poden provocar infeccions d’oïda i problemes per a parlar i menjar. Tot i això, «els resultats del conjunt d’estudis disponibles no són concloents sobre el risc de malformacions cardíaques a causa de la inconsistència dels resultats i a l’heterogeneïtat dels diversos estudis».

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha insistit que este medicament no està indicat per a tractar a dones embarassades i que s’ha d’evitar el seu ús especialment durant el primer trimestre de gestació. A més, l’organisme també ha apuntat que és important informar a totes les pacients que prenguen el medicament i estiguen en edat fèrtil del risc que podrien patir els seus fills i, per tant, recomanar-los l’ús de mesures anticonceptives eficaces.

 

A més a més, este organisme ha informat de què la fitxa tècnica i el prospecte de tots els medicaments que continguen esta substància s’actualitzaran per a incorporar esta nova informació. Encara està previst avaluar el risc de malformacions congènites associades a l’administració durant l’embaràs de la resta de principis actius de l’ondansetró. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.