Sanitat alerta de què este medicament no està indicat per a embarassades

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) alerta als professionals sanitaris de què l’Ondansetró pot provocar problemes durant l’embaràs. L’ondansetró és una substància medicinal que s’utilitza per a previndre els vòmits i les nàusees causats per alguns tractaments mèdics. Especialment, es recepta per als vòmits causats per la quimioteràpia i la radioteràpia, o el tractament posterior a una operació.

 

Després de descobrir que també es prescriu, tot i que no està autoritzat, per al tractament de la hiperèmesi gravídica (vòmits incontrolables durant l’embaràs que provoquen, fins i tot, deshidratació i pèrdua de pes), a més de per a vòmits més lleus durant l’embaràs, el Comitè europeu per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC), ha fet una nova revisió dels riscos que té el fàrmac per a les dones que estan esperant un fill.

 

D’esta manera, s’ha pogut concloure que «en fills de mares que van rebre Ondansetrón durant el primer trimestre d’embaràs, existix un lleuger augment de risc de defectes de tancament orofacials», segons ha indicat la mateixa l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Es tracta de malformacions físiques en els llavis i el paladar, que poden provocar infeccions d’oïda i problemes per a parlar i menjar. Tot i això, «els resultats del conjunt d’estudis disponibles no són concloents sobre el risc de malformacions cardíaques a causa de la inconsistència dels resultats i a l’heterogeneïtat dels diversos estudis».

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha insistit que este medicament no està indicat per a tractar a dones embarassades i que s’ha d’evitar el seu ús especialment durant el primer trimestre de gestació. A més, l’organisme també ha apuntat que és important informar a totes les pacients que prenguen el medicament i estiguen en edat fèrtil del risc que podrien patir els seus fills i, per tant, recomanar-los l’ús de mesures anticonceptives eficaces.

 

A més a més, este organisme ha informat de què la fitxa tècnica i el prospecte de tots els medicaments que continguen esta substància s’actualitzaran per a incorporar esta nova informació. Encara està previst avaluar el risc de malformacions congènites associades a l’administració durant l’embaràs de la resta de principis actius de l’ondansetró. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.