Sanitat alerta de què este medicament no està indicat per a embarassades

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) alerta als professionals sanitaris de què l’Ondansetró pot provocar problemes durant l’embaràs. L’ondansetró és una substància medicinal que s’utilitza per a previndre els vòmits i les nàusees causats per alguns tractaments mèdics. Especialment, es recepta per als vòmits causats per la quimioteràpia i la radioteràpia, o el tractament posterior a una operació.

 

Després de descobrir que també es prescriu, tot i que no està autoritzat, per al tractament de la hiperèmesi gravídica (vòmits incontrolables durant l’embaràs que provoquen, fins i tot, deshidratació i pèrdua de pes), a més de per a vòmits més lleus durant l’embaràs, el Comitè europeu per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC), ha fet una nova revisió dels riscos que té el fàrmac per a les dones que estan esperant un fill.

 

D’esta manera, s’ha pogut concloure que «en fills de mares que van rebre Ondansetrón durant el primer trimestre d’embaràs, existix un lleuger augment de risc de defectes de tancament orofacials», segons ha indicat la mateixa l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Es tracta de malformacions físiques en els llavis i el paladar, que poden provocar infeccions d’oïda i problemes per a parlar i menjar. Tot i això, «els resultats del conjunt d’estudis disponibles no són concloents sobre el risc de malformacions cardíaques a causa de la inconsistència dels resultats i a l’heterogeneïtat dels diversos estudis».

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha insistit que este medicament no està indicat per a tractar a dones embarassades i que s’ha d’evitar el seu ús especialment durant el primer trimestre de gestació. A més, l’organisme també ha apuntat que és important informar a totes les pacients que prenguen el medicament i estiguen en edat fèrtil del risc que podrien patir els seus fills i, per tant, recomanar-los l’ús de mesures anticonceptives eficaces.

 

A més a més, este organisme ha informat de què la fitxa tècnica i el prospecte de tots els medicaments que continguen esta substància s’actualitzaran per a incorporar esta nova informació. Encara està previst avaluar el risc de malformacions congènites associades a l’administració durant l’embaràs de la resta de principis actius de l’ondansetró. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.

Huit claus per a entendre la vaga indefinida del professorat valencià que ja fa 30 dies

La vaga indefinida del professorat no universitari de la pública valenciana complix 30 dies amb mobilitzacions massives, una sola pujada salarial acordada i huit grans reivindicacions sobre la taula.

La mostra immersiva sobre Frida Kahlo arriba a València per a descobrir la seua cara més emocional

L’experiència ‘Frida Kahlo by Woman Experiences’ ha aterrat a l’Ateneo Mercantil de València després de passar per la seu de l’ONU a Nova York, amb cartes originals, fotografies inèdites i un recorregut teatralitzat que acosta al públic la dimensió més humana de l’artista mexicana.