18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Sanitat amplia l’horari de gimnasos i instal·lacions esportives fins al toc de queda

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.

 

Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%. D’eixa manera ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en una edició bis del DOGV el divendres. Este dilluns ha eixit una correcció d’errors en la que s’ampliava l’horari dels centres esportius.

 

També hi ha un afegit en l’apartat relatiu a l’ús de vestuaris: «Excepcionalment, en les competicions autoritzades en el punt 12.4 de la present resolució, i en els seus entrenaments, es podran usar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries».

 

Requisits en les instal·lacions

Igualment, s’exceptua als esportistes que participen en les competicions recollides en l’article 12.4 de la resolució de l’ús obligatori de la mascareta. Estes són competicions d’àmbit estatal o internacional, mentres que en l’àmbit autonòmic estan permeses les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que atorguen un dret d‘ascens a campionats o competicions d’àmbit estatal; les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que siguen imprescindibles per a obtindre la classificació oficial per a campionats d’àmbit estatal; i la competició professional de pilota valenciana i la màxima competició en categoria femenina.

 

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.  També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia.

 

Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament. En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les 20.00 hores de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat.

Últimes notícies

Alacant frega el 10% de la construcció i rehabilitació de vivendes a Espanya

Alacant va concentrar el 9,2% dels visats d'obra nova i rehabilitació residencial en 2025, amb focus a Torrevieja, Elx, Sant Joan d'Alacant i la capital. L'impuls es va recolzar en obra nova i en una forta pujada de la rehabilitació de vivenda.

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.