Sanitat amplia l’horari de gimnasos i instal·lacions esportives fins al toc de queda

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.

 

Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%. D’eixa manera ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en una edició bis del DOGV el divendres. Este dilluns ha eixit una correcció d’errors en la que s’ampliava l’horari dels centres esportius.

 

També hi ha un afegit en l’apartat relatiu a l’ús de vestuaris: «Excepcionalment, en les competicions autoritzades en el punt 12.4 de la present resolució, i en els seus entrenaments, es podran usar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries».

 

Requisits en les instal·lacions

Igualment, s’exceptua als esportistes que participen en les competicions recollides en l’article 12.4 de la resolució de l’ús obligatori de la mascareta. Estes són competicions d’àmbit estatal o internacional, mentres que en l’àmbit autonòmic estan permeses les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que atorguen un dret d‘ascens a campionats o competicions d’àmbit estatal; les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que siguen imprescindibles per a obtindre la classificació oficial per a campionats d’àmbit estatal; i la competició professional de pilota valenciana i la màxima competició en categoria femenina.

 

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.  També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia.

 

Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament. En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les 20.00 hores de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat.

Últimes notícies

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.