8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Sanitat definix els grups de població que rebran la vacuna en tres fases a partir de gener

 

El ministeri de Sanitat ja ha definit els 15 grups de població en els que dividir el total dels ciutadans espanyols i que aniran rebent la vacuna a partir del gener i fins a l’estiu. D’eixa forma ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en una roda de premsa a on ha apuntat que els primers quatre grups que seran vacunats, de forma voluntària, entre gener i principis de març són el personal sanitari, les persones que viuen en residències, els treballadors d’estes residències i els grans dependents.

 

En total, en esta primera fase es calcula que es podran vacunar un total de 2,5 milions de persones. La segona fase tindrà lloc entre març i principis de juny, i la tercera, en la que es preveu que la vacuna arribe a tota la població, es durà a terme als mesos d’estiu. A demés dels quatre grups que seran vacunats a la fase 1, n’hi ha 11 més, però el Ministeri apunta que es definirà quins entren a la fase 2 i a la 3 depenent de la informació i la disponibilitat de les vacunes. «Serà una decisió flexible segons evolució del procés de vacunació», ha afirmat el ministre.

 

Els altres grups que acabaran a la fase 2 i 3 són: persones en situació de risc, a on entrarien els majors de 64 anys; persones que viuen o treballen en comunitats amb entorns tancats; persones vulnerables per situació socioeconòmica; persones amb treballs essencials; personal docent; població infantil; adolescents; població adulta; població que viu en zones afectades per possibilitat de brot; embarassades i mares en lactància; i persones que ja tenen immunització.

 

El ministre ha informat que els grups han estat dissenyats en funció del risc de mortalitat, risc d’exposició, risc d’impacte socioeconòmic i risc de transmissió. El pla de vacunació serà sotmès a avaluació del Consell Interterritorial que es reunix este divendres i posteriorment al criteri de societats científiques, col·legis professionals i associacions de pacients. Per això, ha dit: «És una estratègia que s’anirà actualitzant per a reduir la mortalitat amb eficàcia i protegint els grups més vulnerables», ha dit.

 

La vacunació no serà obligatòria

Davant de la preocupació de certa part de la població, Illa ha apuntat que la vacuna «no serà obligatòria». «Tots els experts diuen que la millor decisió és que siga una vacuna voluntària». Sanitat farà una campanya «per a explicar a la ciutadania els avantatges de la vacunació» i de moment no es planteja establir requisits de vacunació per a accedir a espais com escoles o hospitals.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.