Sanitat definix els grups de població que rebran la vacuna en tres fases a partir de gener

 

El ministeri de Sanitat ja ha definit els 15 grups de població en els que dividir el total dels ciutadans espanyols i que aniran rebent la vacuna a partir del gener i fins a l’estiu. D’eixa forma ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en una roda de premsa a on ha apuntat que els primers quatre grups que seran vacunats, de forma voluntària, entre gener i principis de març són el personal sanitari, les persones que viuen en residències, els treballadors d’estes residències i els grans dependents.

 

En total, en esta primera fase es calcula que es podran vacunar un total de 2,5 milions de persones. La segona fase tindrà lloc entre març i principis de juny, i la tercera, en la que es preveu que la vacuna arribe a tota la població, es durà a terme als mesos d’estiu. A demés dels quatre grups que seran vacunats a la fase 1, n’hi ha 11 més, però el Ministeri apunta que es definirà quins entren a la fase 2 i a la 3 depenent de la informació i la disponibilitat de les vacunes. «Serà una decisió flexible segons evolució del procés de vacunació», ha afirmat el ministre.

 

Els altres grups que acabaran a la fase 2 i 3 són: persones en situació de risc, a on entrarien els majors de 64 anys; persones que viuen o treballen en comunitats amb entorns tancats; persones vulnerables per situació socioeconòmica; persones amb treballs essencials; personal docent; població infantil; adolescents; població adulta; població que viu en zones afectades per possibilitat de brot; embarassades i mares en lactància; i persones que ja tenen immunització.

 

El ministre ha informat que els grups han estat dissenyats en funció del risc de mortalitat, risc d’exposició, risc d’impacte socioeconòmic i risc de transmissió. El pla de vacunació serà sotmès a avaluació del Consell Interterritorial que es reunix este divendres i posteriorment al criteri de societats científiques, col·legis professionals i associacions de pacients. Per això, ha dit: «És una estratègia que s’anirà actualitzant per a reduir la mortalitat amb eficàcia i protegint els grups més vulnerables», ha dit.

 

La vacunació no serà obligatòria

Davant de la preocupació de certa part de la població, Illa ha apuntat que la vacuna «no serà obligatòria». «Tots els experts diuen que la millor decisió és que siga una vacuna voluntària». Sanitat farà una campanya «per a explicar a la ciutadania els avantatges de la vacunació» i de moment no es planteja establir requisits de vacunació per a accedir a espais com escoles o hospitals.

Últimes notícies

Busquen l’ajuda dels veïns per a identificar un cadàver trobat en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera

La Guàrdia Civil demana col·laboració ciutadana per a identificar un home major, de trets caucàsics, localitzat sense vida el 29 de maig en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera, després d’una autòpsia que no ha detectat indicis de criminalitat.

El jove que ha matat el logopeda a València passarà a disposició judicial dijous

L’home de 24 anys que es va entregar a la Comissaria de Burjassot i va confessar haver apunyalat mortalment el logopeda del seu fill de 2 anys passarà a disposició judicial este dijous.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb cels rasos i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana viu este dimecres una nova jornada d’oratges estables, amb cels pràcticament rasos, mínimes sense canvis i màximes en lleuger ascens, abans d’un dijous amb més núvols i pols en suspensió.

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.