Sanitat definix els grups de població que rebran la vacuna en tres fases a partir de gener

 

El ministeri de Sanitat ja ha definit els 15 grups de població en els que dividir el total dels ciutadans espanyols i que aniran rebent la vacuna a partir del gener i fins a l’estiu. D’eixa forma ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en una roda de premsa a on ha apuntat que els primers quatre grups que seran vacunats, de forma voluntària, entre gener i principis de març són el personal sanitari, les persones que viuen en residències, els treballadors d’estes residències i els grans dependents.

 

En total, en esta primera fase es calcula que es podran vacunar un total de 2,5 milions de persones. La segona fase tindrà lloc entre març i principis de juny, i la tercera, en la que es preveu que la vacuna arribe a tota la població, es durà a terme als mesos d’estiu. A demés dels quatre grups que seran vacunats a la fase 1, n’hi ha 11 més, però el Ministeri apunta que es definirà quins entren a la fase 2 i a la 3 depenent de la informació i la disponibilitat de les vacunes. «Serà una decisió flexible segons evolució del procés de vacunació», ha afirmat el ministre.

 

Els altres grups que acabaran a la fase 2 i 3 són: persones en situació de risc, a on entrarien els majors de 64 anys; persones que viuen o treballen en comunitats amb entorns tancats; persones vulnerables per situació socioeconòmica; persones amb treballs essencials; personal docent; població infantil; adolescents; població adulta; població que viu en zones afectades per possibilitat de brot; embarassades i mares en lactància; i persones que ja tenen immunització.

 

El ministre ha informat que els grups han estat dissenyats en funció del risc de mortalitat, risc d’exposició, risc d’impacte socioeconòmic i risc de transmissió. El pla de vacunació serà sotmès a avaluació del Consell Interterritorial que es reunix este divendres i posteriorment al criteri de societats científiques, col·legis professionals i associacions de pacients. Per això, ha dit: «És una estratègia que s’anirà actualitzant per a reduir la mortalitat amb eficàcia i protegint els grups més vulnerables», ha dit.

 

La vacunació no serà obligatòria

Davant de la preocupació de certa part de la població, Illa ha apuntat que la vacuna «no serà obligatòria». «Tots els experts diuen que la millor decisió és que siga una vacuna voluntària». Sanitat farà una campanya «per a explicar a la ciutadania els avantatges de la vacunació» i de moment no es planteja establir requisits de vacunació per a accedir a espais com escoles o hospitals.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.