Sanitat descarta la celebració de les Falles en març i demana propostes per al segon semestre de 2021

 

La Secretaria Autonòmica de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha descartat la celebració de les Falles de 2021 en el mes de març i ha animat al col·lectiu faller a treballar propostes de cara en el segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

 

D’esta forma ho ha traslladat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, en una reunió telemàtica mantinguda este divendres amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i amb representants de les Juntes Locals.

 

Sobre este tema, el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha assegurat que «serà impossible, com portem setmanes intuint i donant per fet, la celebració de la setmana fallera en les seues dates tradicionals».

 

Donar resposta a les preguntes

Galiana ha indicat que es comunicarà formalment amb els presidents de les comissions falleres, amb la Junta Central Fallera i el Consell Rector per a traslladar-los directament esta informació i que «a partir d’ara s’obri un període de reflexió conjunta per a prendre decisions, tal com hem fet fins ara».

 

A demés, ha avançat que per a tancar l’exercici faller 2020-2021 i donar resposta a les preguntes que han fet arribar des de les comissions falleres sobre qüestions organitzatives, la Junta Central Fallera proposarà un calendari per a estos assumptes interns, com per exemple la nova elecció de presidents, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors, entre altres. Amb esta mateixa finalitat ha convocat un Ple Extraordinari de JCF per al dimarts 19 de gener.

 

Galiana ha remarcat que des de Junta Central Fallera «hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents». «Posarem sempre per davant la salut de tot el col·lectiu, com hem fet fins ara», ha afegit.

 

Reunions per a valorar la situació

En esta línia, ha indicat que es mantindran reunions el més prompte possible amb representants dels diferents col·lectius, federacions, gremis, directiva i delegats de JCF per a «valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa i les possibles ajudes als sectors implicats» i ha remarcat que qualsevol acord, evidentment, haurà de ser ratificat posteriorment per l’Assemblea General.

 

D’altra banda, l’edil ha traslladat de nou a la secretària autonòmica la possibilitat de comptar amb els casals com a centres logístics per a ajudar en el procés de vacunació contra la Covid-19. «Els fallers hem estat, estem i estarem per a ser part de la solució, les Falles són molt més que una festa, som cultura i som solidaritat», ha asseverat Galiana.

 

El president de JCF demanarà a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la festa de les Falles i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

 

«Com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es van suspendre les Falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats fetes fins ara i estic convençut que continuarem fent-ho», ha postil·lat.

 

Finalment, Galiana ha emplaçat a valorar i treballar les repercussions econòmiques, al mateix temps que ha garantit que les Falles no pararan. «Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries d’esta manera ho consideren, tornarem a eixir al carrer per a celebrar que volem acabar amb tot el que no ens agrada i donar vida a coses millors», ha afirmat.

Últimes notícies

Morant acusa la Generalitat de fer la Comunitat líder en uns pressupostos amb ‘prioritat nacional’ de Vox

Diana Morant acusa el Consell de ser el primer a pactar uns pressupostos amb ‘prioritat nacional’ de Vox i anuncia que el Consell de Ministres aprovarà l’aportació anual a l’AVL.

El fitxatge de Thomas Meunier pel València CF, a punt de quedar tancat

El València CF negocia els últims detalls del contracte de Thomas Meunier, lateral belga de 34 anys que arriba lliure després de dos anys al Lille.

Aliou Dieng confia a estar a l’altura del que li demana Corberán en el Valencia CF

El migcampista malià Aliou Dieng, fitxat pel Valencia CF fins a 2028, assegura que Carlos Corberán espera molt d’ell i que treballarà per estar a l’altura, amb humilitat i dedicació absoluta al futbol i a la seua família.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci i una ofrena floral

Alacant ha homenatjat Miguel Ángel Blanco, regidor del PP assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral en el Monument a la Pau. L’acte ha reunit autoritats municipals i familiars, que han reclamat mantindre viu el seu llegat i el record de l’esperit d’Ermua.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci 29 anys després del seu assassinat

Alacant ha homenatjat el regidor del PP a Ermua Miguel Ángel Blanco, assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral al Monument a la Pau.

George Korsantia reforça el joc interior del Lucentum Alicante per a la Primera FEB

El Lucentum Alicante ha incorporat l’ala-pívot internacional georgià George Korsantia, huité fitxatge per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Una dona gastava 11.000 euros amb una targeta bancària robada en comerços de la Vega Baja

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de gastar 11.000 euros amb una targeta bancària que no era seua en diversos comerços de la Vega Baja entre desembre de 2025 i març de 2026.

Detinguda una quarta persona per endur-se el bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una quarta persona per la sustracció d’un bebé de només set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.