Sanitat descarta la celebració de les Falles en març i demana propostes per al segon semestre de 2021

 

La Secretaria Autonòmica de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha descartat la celebració de les Falles de 2021 en el mes de març i ha animat al col·lectiu faller a treballar propostes de cara en el segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

 

D’esta forma ho ha traslladat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, en una reunió telemàtica mantinguda este divendres amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i amb representants de les Juntes Locals.

 

Sobre este tema, el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha assegurat que «serà impossible, com portem setmanes intuint i donant per fet, la celebració de la setmana fallera en les seues dates tradicionals».

 

Donar resposta a les preguntes

Galiana ha indicat que es comunicarà formalment amb els presidents de les comissions falleres, amb la Junta Central Fallera i el Consell Rector per a traslladar-los directament esta informació i que «a partir d’ara s’obri un període de reflexió conjunta per a prendre decisions, tal com hem fet fins ara».

 

A demés, ha avançat que per a tancar l’exercici faller 2020-2021 i donar resposta a les preguntes que han fet arribar des de les comissions falleres sobre qüestions organitzatives, la Junta Central Fallera proposarà un calendari per a estos assumptes interns, com per exemple la nova elecció de presidents, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors, entre altres. Amb esta mateixa finalitat ha convocat un Ple Extraordinari de JCF per al dimarts 19 de gener.

 

Galiana ha remarcat que des de Junta Central Fallera «hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents». «Posarem sempre per davant la salut de tot el col·lectiu, com hem fet fins ara», ha afegit.

 

Reunions per a valorar la situació

En esta línia, ha indicat que es mantindran reunions el més prompte possible amb representants dels diferents col·lectius, federacions, gremis, directiva i delegats de JCF per a «valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa i les possibles ajudes als sectors implicats» i ha remarcat que qualsevol acord, evidentment, haurà de ser ratificat posteriorment per l’Assemblea General.

 

D’altra banda, l’edil ha traslladat de nou a la secretària autonòmica la possibilitat de comptar amb els casals com a centres logístics per a ajudar en el procés de vacunació contra la Covid-19. «Els fallers hem estat, estem i estarem per a ser part de la solució, les Falles són molt més que una festa, som cultura i som solidaritat», ha asseverat Galiana.

 

El president de JCF demanarà a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la festa de les Falles i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

 

«Com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es van suspendre les Falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats fetes fins ara i estic convençut que continuarem fent-ho», ha postil·lat.

 

Finalment, Galiana ha emplaçat a valorar i treballar les repercussions econòmiques, al mateix temps que ha garantit que les Falles no pararan. «Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries d’esta manera ho consideren, tornarem a eixir al carrer per a celebrar que volem acabar amb tot el que no ens agrada i donar vida a coses millors», ha afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.