16 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Sanitat descarta la celebració de les Falles en març i demana propostes per al segon semestre de 2021

 

La Secretaria Autonòmica de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha descartat la celebració de les Falles de 2021 en el mes de març i ha animat al col·lectiu faller a treballar propostes de cara en el segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

 

D’esta forma ho ha traslladat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, en una reunió telemàtica mantinguda este divendres amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i amb representants de les Juntes Locals.

 

Sobre este tema, el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha assegurat que «serà impossible, com portem setmanes intuint i donant per fet, la celebració de la setmana fallera en les seues dates tradicionals».

 

Donar resposta a les preguntes

Galiana ha indicat que es comunicarà formalment amb els presidents de les comissions falleres, amb la Junta Central Fallera i el Consell Rector per a traslladar-los directament esta informació i que «a partir d’ara s’obri un període de reflexió conjunta per a prendre decisions, tal com hem fet fins ara».

 

A demés, ha avançat que per a tancar l’exercici faller 2020-2021 i donar resposta a les preguntes que han fet arribar des de les comissions falleres sobre qüestions organitzatives, la Junta Central Fallera proposarà un calendari per a estos assumptes interns, com per exemple la nova elecció de presidents, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors, entre altres. Amb esta mateixa finalitat ha convocat un Ple Extraordinari de JCF per al dimarts 19 de gener.

 

Galiana ha remarcat que des de Junta Central Fallera «hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents». «Posarem sempre per davant la salut de tot el col·lectiu, com hem fet fins ara», ha afegit.

 

Reunions per a valorar la situació

En esta línia, ha indicat que es mantindran reunions el més prompte possible amb representants dels diferents col·lectius, federacions, gremis, directiva i delegats de JCF per a «valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa i les possibles ajudes als sectors implicats» i ha remarcat que qualsevol acord, evidentment, haurà de ser ratificat posteriorment per l’Assemblea General.

 

D’altra banda, l’edil ha traslladat de nou a la secretària autonòmica la possibilitat de comptar amb els casals com a centres logístics per a ajudar en el procés de vacunació contra la Covid-19. «Els fallers hem estat, estem i estarem per a ser part de la solució, les Falles són molt més que una festa, som cultura i som solidaritat», ha asseverat Galiana.

 

El president de JCF demanarà a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la festa de les Falles i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

 

«Com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es van suspendre les Falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats fetes fins ara i estic convençut que continuarem fent-ho», ha postil·lat.

 

Finalment, Galiana ha emplaçat a valorar i treballar les repercussions econòmiques, al mateix temps que ha garantit que les Falles no pararan. «Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries d’esta manera ho consideren, tornarem a eixir al carrer per a celebrar que volem acabar amb tot el que no ens agrada i donar vida a coses millors», ha afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.