Sanitat descarta la celebració de les Falles en març i demana propostes per al segon semestre de 2021

 

La Secretaria Autonòmica de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha descartat la celebració de les Falles de 2021 en el mes de març i ha animat al col·lectiu faller a treballar propostes de cara en el segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

 

D’esta forma ho ha traslladat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, en una reunió telemàtica mantinguda este divendres amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i amb representants de les Juntes Locals.

 

Sobre este tema, el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha assegurat que «serà impossible, com portem setmanes intuint i donant per fet, la celebració de la setmana fallera en les seues dates tradicionals».

 

Donar resposta a les preguntes

Galiana ha indicat que es comunicarà formalment amb els presidents de les comissions falleres, amb la Junta Central Fallera i el Consell Rector per a traslladar-los directament esta informació i que «a partir d’ara s’obri un període de reflexió conjunta per a prendre decisions, tal com hem fet fins ara».

 

A demés, ha avançat que per a tancar l’exercici faller 2020-2021 i donar resposta a les preguntes que han fet arribar des de les comissions falleres sobre qüestions organitzatives, la Junta Central Fallera proposarà un calendari per a estos assumptes interns, com per exemple la nova elecció de presidents, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors, entre altres. Amb esta mateixa finalitat ha convocat un Ple Extraordinari de JCF per al dimarts 19 de gener.

 

Galiana ha remarcat que des de Junta Central Fallera «hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents». «Posarem sempre per davant la salut de tot el col·lectiu, com hem fet fins ara», ha afegit.

 

Reunions per a valorar la situació

En esta línia, ha indicat que es mantindran reunions el més prompte possible amb representants dels diferents col·lectius, federacions, gremis, directiva i delegats de JCF per a «valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa i les possibles ajudes als sectors implicats» i ha remarcat que qualsevol acord, evidentment, haurà de ser ratificat posteriorment per l’Assemblea General.

 

D’altra banda, l’edil ha traslladat de nou a la secretària autonòmica la possibilitat de comptar amb els casals com a centres logístics per a ajudar en el procés de vacunació contra la Covid-19. «Els fallers hem estat, estem i estarem per a ser part de la solució, les Falles són molt més que una festa, som cultura i som solidaritat», ha asseverat Galiana.

 

El president de JCF demanarà a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la festa de les Falles i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

 

«Com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es van suspendre les Falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats fetes fins ara i estic convençut que continuarem fent-ho», ha postil·lat.

 

Finalment, Galiana ha emplaçat a valorar i treballar les repercussions econòmiques, al mateix temps que ha garantit que les Falles no pararan. «Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries d’esta manera ho consideren, tornarem a eixir al carrer per a celebrar que volem acabar amb tot el que no ens agrada i donar vida a coses millors», ha afirmat.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.