Sanitat descarta la celebració de les Falles en març i demana propostes per al segon semestre de 2021

 

La Secretaria Autonòmica de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha descartat la celebració de les Falles de 2021 en el mes de març i ha animat al col·lectiu faller a treballar propostes de cara en el segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

 

D’esta forma ho ha traslladat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, en una reunió telemàtica mantinguda este divendres amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i amb representants de les Juntes Locals.

 

Sobre este tema, el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha assegurat que «serà impossible, com portem setmanes intuint i donant per fet, la celebració de la setmana fallera en les seues dates tradicionals».

 

Donar resposta a les preguntes

Galiana ha indicat que es comunicarà formalment amb els presidents de les comissions falleres, amb la Junta Central Fallera i el Consell Rector per a traslladar-los directament esta informació i que «a partir d’ara s’obri un període de reflexió conjunta per a prendre decisions, tal com hem fet fins ara».

 

A demés, ha avançat que per a tancar l’exercici faller 2020-2021 i donar resposta a les preguntes que han fet arribar des de les comissions falleres sobre qüestions organitzatives, la Junta Central Fallera proposarà un calendari per a estos assumptes interns, com per exemple la nova elecció de presidents, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors, entre altres. Amb esta mateixa finalitat ha convocat un Ple Extraordinari de JCF per al dimarts 19 de gener.

 

Galiana ha remarcat que des de Junta Central Fallera «hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents». «Posarem sempre per davant la salut de tot el col·lectiu, com hem fet fins ara», ha afegit.

 

Reunions per a valorar la situació

En esta línia, ha indicat que es mantindran reunions el més prompte possible amb representants dels diferents col·lectius, federacions, gremis, directiva i delegats de JCF per a «valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa i les possibles ajudes als sectors implicats» i ha remarcat que qualsevol acord, evidentment, haurà de ser ratificat posteriorment per l’Assemblea General.

 

D’altra banda, l’edil ha traslladat de nou a la secretària autonòmica la possibilitat de comptar amb els casals com a centres logístics per a ajudar en el procés de vacunació contra la Covid-19. «Els fallers hem estat, estem i estarem per a ser part de la solució, les Falles són molt més que una festa, som cultura i som solidaritat», ha asseverat Galiana.

 

El president de JCF demanarà a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la festa de les Falles i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

 

«Com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es van suspendre les Falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats fetes fins ara i estic convençut que continuarem fent-ho», ha postil·lat.

 

Finalment, Galiana ha emplaçat a valorar i treballar les repercussions econòmiques, al mateix temps que ha garantit que les Falles no pararan. «Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries d’esta manera ho consideren, tornarem a eixir al carrer per a celebrar que volem acabar amb tot el que no ens agrada i donar vida a coses millors», ha afirmat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.