Sanitat diu que no hi ha motius per a tancar els col·legis perquè són «espais segurs i de detecció»

 

La Conselleria de Sanitat afirma que en este moment no hi ha motius per a procedir a un tancament generalitzat de centres educatius, ja que són espais «segurs i útils per a la detecció» del coronavirus. D’esta forma ho ha manifestat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que ha mantingut este dijous una reunió telemàtica amb el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, el que també han participat tècnics.

 

Navarro ha assenyalat, en declaracions a Europa Press, que han analitzat les dades i en el context actual «no existixen motius per a tancar els centres escolars». De fet, apunta, quan s’estudien les xifres es constata que quan s’han produït ponts o períodes festius els índexs de contagi pugen, mentres que quan els xiquets són a les aules baixen.

 

«Els centres són espais molt més segurs gràcies al compliment estricte dels protocols i la ràpida detecció. D’una banda, servixen com a espai de detecció per a trobar l’origen d’un brot i, per un altre, com a espai de control», ha recalcat la secretària autonòmica.

 

Durant la reunió, també s’han posat sobre la taula algunes iniciatives per a millorar el funcionament dels centres davant de l’avanç de la tercera ona de la pandèmia. Tal com va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es treballa en una actualització del protocol per a agilitar la cobertura de les baixes laborals que es produïsquen per ser positiu de Covid-19 o haver de guardar quarantena.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.