13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Sanitat diu que no hi ha motius per a tancar els col·legis perquè són «espais segurs i de detecció»

 

La Conselleria de Sanitat afirma que en este moment no hi ha motius per a procedir a un tancament generalitzat de centres educatius, ja que són espais «segurs i útils per a la detecció» del coronavirus. D’esta forma ho ha manifestat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que ha mantingut este dijous una reunió telemàtica amb el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, el que també han participat tècnics.

 

Navarro ha assenyalat, en declaracions a Europa Press, que han analitzat les dades i en el context actual «no existixen motius per a tancar els centres escolars». De fet, apunta, quan s’estudien les xifres es constata que quan s’han produït ponts o períodes festius els índexs de contagi pugen, mentres que quan els xiquets són a les aules baixen.

 

«Els centres són espais molt més segurs gràcies al compliment estricte dels protocols i la ràpida detecció. D’una banda, servixen com a espai de detecció per a trobar l’origen d’un brot i, per un altre, com a espai de control», ha recalcat la secretària autonòmica.

 

Durant la reunió, també s’han posat sobre la taula algunes iniciatives per a millorar el funcionament dels centres davant de l’avanç de la tercera ona de la pandèmia. Tal com va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es treballa en una actualització del protocol per a agilitar la cobertura de les baixes laborals que es produïsquen per ser positiu de Covid-19 o haver de guardar quarantena.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.