9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Sanitat diu que no hi ha motius per a tancar els col·legis perquè són «espais segurs i de detecció»

 

La Conselleria de Sanitat afirma que en este moment no hi ha motius per a procedir a un tancament generalitzat de centres educatius, ja que són espais «segurs i útils per a la detecció» del coronavirus. D’esta forma ho ha manifestat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que ha mantingut este dijous una reunió telemàtica amb el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, el que també han participat tècnics.

 

Navarro ha assenyalat, en declaracions a Europa Press, que han analitzat les dades i en el context actual «no existixen motius per a tancar els centres escolars». De fet, apunta, quan s’estudien les xifres es constata que quan s’han produït ponts o períodes festius els índexs de contagi pugen, mentres que quan els xiquets són a les aules baixen.

 

«Els centres són espais molt més segurs gràcies al compliment estricte dels protocols i la ràpida detecció. D’una banda, servixen com a espai de detecció per a trobar l’origen d’un brot i, per un altre, com a espai de control», ha recalcat la secretària autonòmica.

 

Durant la reunió, també s’han posat sobre la taula algunes iniciatives per a millorar el funcionament dels centres davant de l’avanç de la tercera ona de la pandèmia. Tal com va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es treballa en una actualització del protocol per a agilitar la cobertura de les baixes laborals que es produïsquen per ser positiu de Covid-19 o haver de guardar quarantena.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.