Sanitat diu que no hi ha motius per a tancar els col·legis perquè són «espais segurs i de detecció»

 

La Conselleria de Sanitat afirma que en este moment no hi ha motius per a procedir a un tancament generalitzat de centres educatius, ja que són espais «segurs i útils per a la detecció» del coronavirus. D’esta forma ho ha manifestat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que ha mantingut este dijous una reunió telemàtica amb el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, el que també han participat tècnics.

 

Navarro ha assenyalat, en declaracions a Europa Press, que han analitzat les dades i en el context actual «no existixen motius per a tancar els centres escolars». De fet, apunta, quan s’estudien les xifres es constata que quan s’han produït ponts o períodes festius els índexs de contagi pugen, mentres que quan els xiquets són a les aules baixen.

 

«Els centres són espais molt més segurs gràcies al compliment estricte dels protocols i la ràpida detecció. D’una banda, servixen com a espai de detecció per a trobar l’origen d’un brot i, per un altre, com a espai de control», ha recalcat la secretària autonòmica.

 

Durant la reunió, també s’han posat sobre la taula algunes iniciatives per a millorar el funcionament dels centres davant de l’avanç de la tercera ona de la pandèmia. Tal com va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es treballa en una actualització del protocol per a agilitar la cobertura de les baixes laborals que es produïsquen per ser positiu de Covid-19 o haver de guardar quarantena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.