11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Sanitat diu que no hi ha motius per a tancar els col·legis perquè són «espais segurs i de detecció»

 

La Conselleria de Sanitat afirma que en este moment no hi ha motius per a procedir a un tancament generalitzat de centres educatius, ja que són espais «segurs i útils per a la detecció» del coronavirus. D’esta forma ho ha manifestat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que ha mantingut este dijous una reunió telemàtica amb el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, el que també han participat tècnics.

 

Navarro ha assenyalat, en declaracions a Europa Press, que han analitzat les dades i en el context actual «no existixen motius per a tancar els centres escolars». De fet, apunta, quan s’estudien les xifres es constata que quan s’han produït ponts o períodes festius els índexs de contagi pugen, mentres que quan els xiquets són a les aules baixen.

 

«Els centres són espais molt més segurs gràcies al compliment estricte dels protocols i la ràpida detecció. D’una banda, servixen com a espai de detecció per a trobar l’origen d’un brot i, per un altre, com a espai de control», ha recalcat la secretària autonòmica.

 

Durant la reunió, també s’han posat sobre la taula algunes iniciatives per a millorar el funcionament dels centres davant de l’avanç de la tercera ona de la pandèmia. Tal com va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es treballa en una actualització del protocol per a agilitar la cobertura de les baixes laborals que es produïsquen per ser positiu de Covid-19 o haver de guardar quarantena.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.