11 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Sanitat assenyala els quatre grans focus de contagi en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat este dimarts en roda de premsa que «la transmissió del virus s’està accelerant» en el territori valencià. En este sentit i mostrant la seua preocupació, ha assenyalat els quatre grans focus de contagi que han portat a la Comunitat Valenciana a esta situació:

 

  1. La mobilitat. Des de què es posà fi a la l’estat d’alarma, la mobilitat entre comarques, províncies i comunitats autònomes ha augmentat considerablement. També els viatges a l’estranger. Cosa que fa que el virus es puga propagar més fàcilment.
  2. L’oci nocturn. Són diverses les comunitats autònomes que apunten als pubs i les discoteques com a grans focus de contagi. Fins i tot algunes, com Catalunya, han optat pel seu tancament. En el territori valencià s’han detectat brots procedents de l’oci nocturn en Gandia, Santa Pola i València.
  3. Les terrasses. També els bars i restaurants, a on els ciutadans han baixat la guàrdia (per exemple, amb l’ús de les mascaretes), estan en el punt de mira.
  4. Les reunions familiars i d’amics. Els ciutadans han baixat la guàrdia, en estar en un context de confiança, però Sanitat demana precaució, ja que el 22,6% dels contagis es produïxen en esta classe de trobades en vivendes, cases de camp i xalets.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.