Sanitat assenyala els quatre grans focus de contagi en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat este dimarts en roda de premsa que «la transmissió del virus s’està accelerant» en el territori valencià. En este sentit i mostrant la seua preocupació, ha assenyalat els quatre grans focus de contagi que han portat a la Comunitat Valenciana a esta situació:

 

  1. La mobilitat. Des de què es posà fi a la l’estat d’alarma, la mobilitat entre comarques, províncies i comunitats autònomes ha augmentat considerablement. També els viatges a l’estranger. Cosa que fa que el virus es puga propagar més fàcilment.
  2. L’oci nocturn. Són diverses les comunitats autònomes que apunten als pubs i les discoteques com a grans focus de contagi. Fins i tot algunes, com Catalunya, han optat pel seu tancament. En el territori valencià s’han detectat brots procedents de l’oci nocturn en Gandia, Santa Pola i València.
  3. Les terrasses. També els bars i restaurants, a on els ciutadans han baixat la guàrdia (per exemple, amb l’ús de les mascaretes), estan en el punt de mira.
  4. Les reunions familiars i d’amics. Els ciutadans han baixat la guàrdia, en estar en un context de confiança, però Sanitat demana precaució, ja que el 22,6% dels contagis es produïxen en esta classe de trobades en vivendes, cases de camp i xalets.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.