Sanitat assenyala els quatre grans focus de contagi en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat este dimarts en roda de premsa que «la transmissió del virus s’està accelerant» en el territori valencià. En este sentit i mostrant la seua preocupació, ha assenyalat els quatre grans focus de contagi que han portat a la Comunitat Valenciana a esta situació:

 

  1. La mobilitat. Des de què es posà fi a la l’estat d’alarma, la mobilitat entre comarques, províncies i comunitats autònomes ha augmentat considerablement. També els viatges a l’estranger. Cosa que fa que el virus es puga propagar més fàcilment.
  2. L’oci nocturn. Són diverses les comunitats autònomes que apunten als pubs i les discoteques com a grans focus de contagi. Fins i tot algunes, com Catalunya, han optat pel seu tancament. En el territori valencià s’han detectat brots procedents de l’oci nocturn en Gandia, Santa Pola i València.
  3. Les terrasses. També els bars i restaurants, a on els ciutadans han baixat la guàrdia (per exemple, amb l’ús de les mascaretes), estan en el punt de mira.
  4. Les reunions familiars i d’amics. Els ciutadans han baixat la guàrdia, en estar en un context de confiança, però Sanitat demana precaució, ja que el 22,6% dels contagis es produïxen en esta classe de trobades en vivendes, cases de camp i xalets.

Últimes notícies

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.