Sanitat assenyala els quatre grans focus de contagi en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat este dimarts en roda de premsa que «la transmissió del virus s’està accelerant» en el territori valencià. En este sentit i mostrant la seua preocupació, ha assenyalat els quatre grans focus de contagi que han portat a la Comunitat Valenciana a esta situació:

 

  1. La mobilitat. Des de què es posà fi a la l’estat d’alarma, la mobilitat entre comarques, províncies i comunitats autònomes ha augmentat considerablement. També els viatges a l’estranger. Cosa que fa que el virus es puga propagar més fàcilment.
  2. L’oci nocturn. Són diverses les comunitats autònomes que apunten als pubs i les discoteques com a grans focus de contagi. Fins i tot algunes, com Catalunya, han optat pel seu tancament. En el territori valencià s’han detectat brots procedents de l’oci nocturn en Gandia, Santa Pola i València.
  3. Les terrasses. També els bars i restaurants, a on els ciutadans han baixat la guàrdia (per exemple, amb l’ús de les mascaretes), estan en el punt de mira.
  4. Les reunions familiars i d’amics. Els ciutadans han baixat la guàrdia, en estar en un context de confiança, però Sanitat demana precaució, ja que el 22,6% dels contagis es produïxen en esta classe de trobades en vivendes, cases de camp i xalets.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.