Sanitat assenyala els quatre grans focus de contagi en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat este dimarts en roda de premsa que «la transmissió del virus s’està accelerant» en el territori valencià. En este sentit i mostrant la seua preocupació, ha assenyalat els quatre grans focus de contagi que han portat a la Comunitat Valenciana a esta situació:

 

  1. La mobilitat. Des de què es posà fi a la l’estat d’alarma, la mobilitat entre comarques, províncies i comunitats autònomes ha augmentat considerablement. També els viatges a l’estranger. Cosa que fa que el virus es puga propagar més fàcilment.
  2. L’oci nocturn. Són diverses les comunitats autònomes que apunten als pubs i les discoteques com a grans focus de contagi. Fins i tot algunes, com Catalunya, han optat pel seu tancament. En el territori valencià s’han detectat brots procedents de l’oci nocturn en Gandia, Santa Pola i València.
  3. Les terrasses. També els bars i restaurants, a on els ciutadans han baixat la guàrdia (per exemple, amb l’ús de les mascaretes), estan en el punt de mira.
  4. Les reunions familiars i d’amics. Els ciutadans han baixat la guàrdia, en estar en un context de confiança, però Sanitat demana precaució, ja que el 22,6% dels contagis es produïxen en esta classe de trobades en vivendes, cases de camp i xalets.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.