Sanitat implanta el wifi a tots els hospitals públics de la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha implantat en tots els hospitals de la xarxa pública de la Comunitat Valenciana la infraestructura requerida perquè els i les pacients i els seus familiars i acompanyants puguen usar un servei de wifi lliure per a accés a Internet.

 

Aquesta xarxa wifi de cortesia, dita WIFI-SANITAT, permet la navegació lliure des dels dispositius mòbils de persones usuàries, possibilitant la consulta dels seus correus electrònics, xarxes socials, aplicacions i pàgines web, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, aquesta iniciativa «forma part del pla d’humanització que està duent a terme la Conselleria de Sanitat i la finalitat de la qual és oferir major confort, tant a pacients com a professionals, en els centres públics sanitaris».

 

La infraestructura física que forma la Xarxa Corporativa Sense fil és única en cada hospital i es gestiona de manera centralitzada i s’ha reservat una amplada de banda per a navegació lliure no tutelada per a l’ús per part de pacients i acompanyants i un altre per a ús exclusiu dels professionals.

 

Així, el personal sanitari podrà realitzar les anotacions en la història clínica o la dispensació de medicaments, de manera que sempre estiga garantida la seguretat de l’accés a les dades clíniques per als professionals que el requerisquen i es preserve la confidencialitat de la informació.

 

El desplegament s’ha realitzat en les àrees de l’hospital en les quals les persones són ateses i tenen especial rellevància les àrees d’hospitalització pediàtrica i les zones d’hospital de dia, on s’atén pacients que reben tractaments oncològics o d’hemodiàlisi.

 

Segons les mateixes fonts, aquestes persones podran veure alleujada l’espera mentre estan sotmesos al seu tractament terapèutic gràcies a l’ús gratuït d’Internet.

 

Així mateix, el servei està disponible en les àrees d’Urgències, de Consultes Externes i d’Hospitalització.

 

Aquest servei de wifi lliure no afecta l’ús que els professionals sanitaris requereixen la infraestructura de xarxa per a ús clínic i per això, tindrà paràmetres que realitzen desconnexions automàtiques dels dispositius dels usuaris davant períodes prolongats de no utilització.

 

Al llarg del mes de març es fixarà als hospitals la cartelleria indicativa de les condicions d’ús de WIFI-SANITAT, així com les contrasenyes per a accés al servei, que tindrà unes característiques anàlogues a les que s’ofereixen en altres espais públics, com els aeroports.

 

Aquest servei completa l’oferta d’entreteniment a la disposició dels pacients, que ja es va iniciar amb la posada en marxa del servei de TV gratuït als hospitals.

 

Amb tots dos serveis la Conselleria de Sanitat ofereix a les persones del sistema públic de salut un entorn més amigable mentre són atesos en les dependències hospitalàries.

Últimes notícies

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.