Sanitat implanta el wifi a tots els hospitals públics de la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha implantat en tots els hospitals de la xarxa pública de la Comunitat Valenciana la infraestructura requerida perquè els i les pacients i els seus familiars i acompanyants puguen usar un servei de wifi lliure per a accés a Internet.

 

Aquesta xarxa wifi de cortesia, dita WIFI-SANITAT, permet la navegació lliure des dels dispositius mòbils de persones usuàries, possibilitant la consulta dels seus correus electrònics, xarxes socials, aplicacions i pàgines web, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, aquesta iniciativa «forma part del pla d’humanització que està duent a terme la Conselleria de Sanitat i la finalitat de la qual és oferir major confort, tant a pacients com a professionals, en els centres públics sanitaris».

 

La infraestructura física que forma la Xarxa Corporativa Sense fil és única en cada hospital i es gestiona de manera centralitzada i s’ha reservat una amplada de banda per a navegació lliure no tutelada per a l’ús per part de pacients i acompanyants i un altre per a ús exclusiu dels professionals.

 

Així, el personal sanitari podrà realitzar les anotacions en la història clínica o la dispensació de medicaments, de manera que sempre estiga garantida la seguretat de l’accés a les dades clíniques per als professionals que el requerisquen i es preserve la confidencialitat de la informació.

 

El desplegament s’ha realitzat en les àrees de l’hospital en les quals les persones són ateses i tenen especial rellevància les àrees d’hospitalització pediàtrica i les zones d’hospital de dia, on s’atén pacients que reben tractaments oncològics o d’hemodiàlisi.

 

Segons les mateixes fonts, aquestes persones podran veure alleujada l’espera mentre estan sotmesos al seu tractament terapèutic gràcies a l’ús gratuït d’Internet.

 

Així mateix, el servei està disponible en les àrees d’Urgències, de Consultes Externes i d’Hospitalització.

 

Aquest servei de wifi lliure no afecta l’ús que els professionals sanitaris requereixen la infraestructura de xarxa per a ús clínic i per això, tindrà paràmetres que realitzen desconnexions automàtiques dels dispositius dels usuaris davant períodes prolongats de no utilització.

 

Al llarg del mes de març es fixarà als hospitals la cartelleria indicativa de les condicions d’ús de WIFI-SANITAT, així com les contrasenyes per a accés al servei, que tindrà unes característiques anàlogues a les que s’ofereixen en altres espais públics, com els aeroports.

 

Aquest servei completa l’oferta d’entreteniment a la disposició dels pacients, que ja es va iniciar amb la posada en marxa del servei de TV gratuït als hospitals.

 

Amb tots dos serveis la Conselleria de Sanitat ofereix a les persones del sistema públic de salut un entorn més amigable mentre són atesos en les dependències hospitalàries.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.