Sanitat implanta el wifi a tots els hospitals públics de la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha implantat en tots els hospitals de la xarxa pública de la Comunitat Valenciana la infraestructura requerida perquè els i les pacients i els seus familiars i acompanyants puguen usar un servei de wifi lliure per a accés a Internet.

 

Aquesta xarxa wifi de cortesia, dita WIFI-SANITAT, permet la navegació lliure des dels dispositius mòbils de persones usuàries, possibilitant la consulta dels seus correus electrònics, xarxes socials, aplicacions i pàgines web, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, aquesta iniciativa «forma part del pla d’humanització que està duent a terme la Conselleria de Sanitat i la finalitat de la qual és oferir major confort, tant a pacients com a professionals, en els centres públics sanitaris».

 

La infraestructura física que forma la Xarxa Corporativa Sense fil és única en cada hospital i es gestiona de manera centralitzada i s’ha reservat una amplada de banda per a navegació lliure no tutelada per a l’ús per part de pacients i acompanyants i un altre per a ús exclusiu dels professionals.

 

Així, el personal sanitari podrà realitzar les anotacions en la història clínica o la dispensació de medicaments, de manera que sempre estiga garantida la seguretat de l’accés a les dades clíniques per als professionals que el requerisquen i es preserve la confidencialitat de la informació.

 

El desplegament s’ha realitzat en les àrees de l’hospital en les quals les persones són ateses i tenen especial rellevància les àrees d’hospitalització pediàtrica i les zones d’hospital de dia, on s’atén pacients que reben tractaments oncològics o d’hemodiàlisi.

 

Segons les mateixes fonts, aquestes persones podran veure alleujada l’espera mentre estan sotmesos al seu tractament terapèutic gràcies a l’ús gratuït d’Internet.

 

Així mateix, el servei està disponible en les àrees d’Urgències, de Consultes Externes i d’Hospitalització.

 

Aquest servei de wifi lliure no afecta l’ús que els professionals sanitaris requereixen la infraestructura de xarxa per a ús clínic i per això, tindrà paràmetres que realitzen desconnexions automàtiques dels dispositius dels usuaris davant períodes prolongats de no utilització.

 

Al llarg del mes de març es fixarà als hospitals la cartelleria indicativa de les condicions d’ús de WIFI-SANITAT, així com les contrasenyes per a accés al servei, que tindrà unes característiques anàlogues a les que s’ofereixen en altres espais públics, com els aeroports.

 

Aquest servei completa l’oferta d’entreteniment a la disposició dels pacients, que ja es va iniciar amb la posada en marxa del servei de TV gratuït als hospitals.

 

Amb tots dos serveis la Conselleria de Sanitat ofereix a les persones del sistema públic de salut un entorn més amigable mentre són atesos en les dependències hospitalàries.

Últimes notícies

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.

El Levante ja te data per a tornar al treball en la pretemporada

La plantilla del Levante ha sigut citada el 4 de juliol per a passar les proves mediques a València i iniciar la pretemporada abans del començament de LaLiga a mitjan agost.

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.