Sanitat implanta el wifi a tots els hospitals públics de la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha implantat en tots els hospitals de la xarxa pública de la Comunitat Valenciana la infraestructura requerida perquè els i les pacients i els seus familiars i acompanyants puguen usar un servei de wifi lliure per a accés a Internet.

 

Aquesta xarxa wifi de cortesia, dita WIFI-SANITAT, permet la navegació lliure des dels dispositius mòbils de persones usuàries, possibilitant la consulta dels seus correus electrònics, xarxes socials, aplicacions i pàgines web, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, aquesta iniciativa «forma part del pla d’humanització que està duent a terme la Conselleria de Sanitat i la finalitat de la qual és oferir major confort, tant a pacients com a professionals, en els centres públics sanitaris».

 

La infraestructura física que forma la Xarxa Corporativa Sense fil és única en cada hospital i es gestiona de manera centralitzada i s’ha reservat una amplada de banda per a navegació lliure no tutelada per a l’ús per part de pacients i acompanyants i un altre per a ús exclusiu dels professionals.

 

Així, el personal sanitari podrà realitzar les anotacions en la història clínica o la dispensació de medicaments, de manera que sempre estiga garantida la seguretat de l’accés a les dades clíniques per als professionals que el requerisquen i es preserve la confidencialitat de la informació.

 

El desplegament s’ha realitzat en les àrees de l’hospital en les quals les persones són ateses i tenen especial rellevància les àrees d’hospitalització pediàtrica i les zones d’hospital de dia, on s’atén pacients que reben tractaments oncològics o d’hemodiàlisi.

 

Segons les mateixes fonts, aquestes persones podran veure alleujada l’espera mentre estan sotmesos al seu tractament terapèutic gràcies a l’ús gratuït d’Internet.

 

Així mateix, el servei està disponible en les àrees d’Urgències, de Consultes Externes i d’Hospitalització.

 

Aquest servei de wifi lliure no afecta l’ús que els professionals sanitaris requereixen la infraestructura de xarxa per a ús clínic i per això, tindrà paràmetres que realitzen desconnexions automàtiques dels dispositius dels usuaris davant períodes prolongats de no utilització.

 

Al llarg del mes de març es fixarà als hospitals la cartelleria indicativa de les condicions d’ús de WIFI-SANITAT, així com les contrasenyes per a accés al servei, que tindrà unes característiques anàlogues a les que s’ofereixen en altres espais públics, com els aeroports.

 

Aquest servei completa l’oferta d’entreteniment a la disposició dels pacients, que ja es va iniciar amb la posada en marxa del servei de TV gratuït als hospitals.

 

Amb tots dos serveis la Conselleria de Sanitat ofereix a les persones del sistema públic de salut un entorn més amigable mentre són atesos en les dependències hospitalàries.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.