L’Hospital General d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe Jesús Murgui

 

Actualització 05/02/2021 a les 11.30 hores. L’Hospital General de la ciutat d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, ja que va ser el seu departament el que va organitzar la vacunació dels rectors jubilats i dependents que viuen en la Casa Sacerdotal, lloc a on es va vacunar Murgui el 8 de gener, fora del seu termini.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria de Sanitat ha explicat que el procediment davant d’esta classe de casos en els que se sospita que hi ha una irregularitat és que Salut Pública envie un escrit al departament de l’Hospital d’Alacant per a expliquen el procés de vacunació que van seguir.

 

Sanitat investiga la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha obert una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. Per part seua, la Diòcesi nega que haja buscat «cap tracte de favor sanitari» i asseguren que «ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut».

 

Segons publica El Confidencial, Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener. Ho hauria fet en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant, un edifici amb habitacions destinades a albergar estades fixes i temporals de sacerdots de la Diòcesi.

 

Tal com detalle el mitjà, en este edifici hi ha una planta específica per a «sacerdots» assistits ja jubilats. De la mateixa manera, Murgui hauria rebut la vacuna al costat de l’equip directiu que gestiona la casa sacerdotal, integrat per dos reverends.

 

Fonts de Sanitat han confirmat a Europa Press que s’ha obert una investigació per a tractar d’esclarir els fets i per què el nom del bisbe no figurava en la llista de persones que presumptament s’haurien vacunat sense ser grup prioritari. Per part seua, des de la Diòcesi s’ha fet públic un comunicat en el que s’explica que el bisbe, Jesús Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna el passat 8 de gener, al costat dels sacerdots vinculats amb la Casa Sacerdotal d’Alacant.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.