L’Hospital General d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe Jesús Murgui

 

Actualització 05/02/2021 a les 11.30 hores. L’Hospital General de la ciutat d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, ja que va ser el seu departament el que va organitzar la vacunació dels rectors jubilats i dependents que viuen en la Casa Sacerdotal, lloc a on es va vacunar Murgui el 8 de gener, fora del seu termini.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria de Sanitat ha explicat que el procediment davant d’esta classe de casos en els que se sospita que hi ha una irregularitat és que Salut Pública envie un escrit al departament de l’Hospital d’Alacant per a expliquen el procés de vacunació que van seguir.

 

Sanitat investiga la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha obert una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. Per part seua, la Diòcesi nega que haja buscat «cap tracte de favor sanitari» i asseguren que «ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut».

 

Segons publica El Confidencial, Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener. Ho hauria fet en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant, un edifici amb habitacions destinades a albergar estades fixes i temporals de sacerdots de la Diòcesi.

 

Tal com detalle el mitjà, en este edifici hi ha una planta específica per a «sacerdots» assistits ja jubilats. De la mateixa manera, Murgui hauria rebut la vacuna al costat de l’equip directiu que gestiona la casa sacerdotal, integrat per dos reverends.

 

Fonts de Sanitat han confirmat a Europa Press que s’ha obert una investigació per a tractar d’esclarir els fets i per què el nom del bisbe no figurava en la llista de persones que presumptament s’haurien vacunat sense ser grup prioritari. Per part seua, des de la Diòcesi s’ha fet públic un comunicat en el que s’explica que el bisbe, Jesús Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna el passat 8 de gener, al costat dels sacerdots vinculats amb la Casa Sacerdotal d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.