L’Hospital General d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe Jesús Murgui

 

Actualització 05/02/2021 a les 11.30 hores. L’Hospital General de la ciutat d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, ja que va ser el seu departament el que va organitzar la vacunació dels rectors jubilats i dependents que viuen en la Casa Sacerdotal, lloc a on es va vacunar Murgui el 8 de gener, fora del seu termini.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria de Sanitat ha explicat que el procediment davant d’esta classe de casos en els que se sospita que hi ha una irregularitat és que Salut Pública envie un escrit al departament de l’Hospital d’Alacant per a expliquen el procés de vacunació que van seguir.

 

Sanitat investiga la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha obert una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. Per part seua, la Diòcesi nega que haja buscat «cap tracte de favor sanitari» i asseguren que «ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut».

 

Segons publica El Confidencial, Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener. Ho hauria fet en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant, un edifici amb habitacions destinades a albergar estades fixes i temporals de sacerdots de la Diòcesi.

 

Tal com detalle el mitjà, en este edifici hi ha una planta específica per a «sacerdots» assistits ja jubilats. De la mateixa manera, Murgui hauria rebut la vacuna al costat de l’equip directiu que gestiona la casa sacerdotal, integrat per dos reverends.

 

Fonts de Sanitat han confirmat a Europa Press que s’ha obert una investigació per a tractar d’esclarir els fets i per què el nom del bisbe no figurava en la llista de persones que presumptament s’haurien vacunat sense ser grup prioritari. Per part seua, des de la Diòcesi s’ha fet públic un comunicat en el que s’explica que el bisbe, Jesús Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna el passat 8 de gener, al costat dels sacerdots vinculats amb la Casa Sacerdotal d’Alacant.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.