L’Hospital General d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe Jesús Murgui

 

Actualització 05/02/2021 a les 11.30 hores. L’Hospital General de la ciutat d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, ja que va ser el seu departament el que va organitzar la vacunació dels rectors jubilats i dependents que viuen en la Casa Sacerdotal, lloc a on es va vacunar Murgui el 8 de gener, fora del seu termini.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria de Sanitat ha explicat que el procediment davant d’esta classe de casos en els que se sospita que hi ha una irregularitat és que Salut Pública envie un escrit al departament de l’Hospital d’Alacant per a expliquen el procés de vacunació que van seguir.

 

Sanitat investiga la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha obert una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. Per part seua, la Diòcesi nega que haja buscat «cap tracte de favor sanitari» i asseguren que «ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut».

 

Segons publica El Confidencial, Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener. Ho hauria fet en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant, un edifici amb habitacions destinades a albergar estades fixes i temporals de sacerdots de la Diòcesi.

 

Tal com detalle el mitjà, en este edifici hi ha una planta específica per a «sacerdots» assistits ja jubilats. De la mateixa manera, Murgui hauria rebut la vacuna al costat de l’equip directiu que gestiona la casa sacerdotal, integrat per dos reverends.

 

Fonts de Sanitat han confirmat a Europa Press que s’ha obert una investigació per a tractar d’esclarir els fets i per què el nom del bisbe no figurava en la llista de persones que presumptament s’haurien vacunat sense ser grup prioritari. Per part seua, des de la Diòcesi s’ha fet públic un comunicat en el que s’explica que el bisbe, Jesús Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna el passat 8 de gener, al costat dels sacerdots vinculats amb la Casa Sacerdotal d’Alacant.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.