17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

L’Hospital General d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe Jesús Murgui

 

Actualització 05/02/2021 a les 11.30 hores. L’Hospital General de la ciutat d’Alacant haurà de donar explicacions sobre la vacunació del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, ja que va ser el seu departament el que va organitzar la vacunació dels rectors jubilats i dependents que viuen en la Casa Sacerdotal, lloc a on es va vacunar Murgui el 8 de gener, fora del seu termini.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria de Sanitat ha explicat que el procediment davant d’esta classe de casos en els que se sospita que hi ha una irregularitat és que Salut Pública envie un escrit al departament de l’Hospital d’Alacant per a expliquen el procés de vacunació que van seguir.

 

Sanitat investiga la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha obert una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant, Jesús Murgui, i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. Per part seua, la Diòcesi nega que haja buscat «cap tracte de favor sanitari» i asseguren que «ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut».

 

Segons publica El Confidencial, Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener. Ho hauria fet en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant, un edifici amb habitacions destinades a albergar estades fixes i temporals de sacerdots de la Diòcesi.

 

Tal com detalle el mitjà, en este edifici hi ha una planta específica per a «sacerdots» assistits ja jubilats. De la mateixa manera, Murgui hauria rebut la vacuna al costat de l’equip directiu que gestiona la casa sacerdotal, integrat per dos reverends.

 

Fonts de Sanitat han confirmat a Europa Press que s’ha obert una investigació per a tractar d’esclarir els fets i per què el nom del bisbe no figurava en la llista de persones que presumptament s’haurien vacunat sense ser grup prioritari. Per part seua, des de la Diòcesi s’ha fet públic un comunicat en el que s’explica que el bisbe, Jesús Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna el passat 8 de gener, al costat dels sacerdots vinculats amb la Casa Sacerdotal d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.