Sanitat obre la porta a administrar la vacuna d’AstraZeneca també a la gent major

 

El Ministeri de Sanitat no descarta ampliar la franja d’edat de la població que pot rebre la vacuna d’AstraZeneca (limitada de moment als menors de 55 anys) si l’assaig que la farmacèutica duu a terme en els EUA avala l’eficàcia. Els resultats podrien estar disponibles a principis de març.

 

L’executiu espanyol reacciona a l’anunci que hui ha fet l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que recomana la vacuna per a la gent major perquè veu «probable» que els protegisca del Covid-19. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha celebrat, d’altra banda, que després d‘administrar més de 2,2 milions de dosis de les tres vacunes disponibles fins ara no hi ha hagut «cap reacció adversa». «Les vacunes són segures i eficaces», ha afirmat.

 

En la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut dels dimecres la ministra ha estat interpel·lada en diferents ocasions sobre el perquè el govern espanyol no amplia la franja d’edat als 65 anys, seguint el model que aplica Alemanya o les recomanacions de la mateixa Agència Europea del Medicament (EMA).

 

«A partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable»

«Sabíem que el primer trimestre l’arribada de dosis seria més limitada i per això calia definir grups», ha indicat la ministra. «També sabem que a partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable», ha afegit. «El pla de vacunació està basat en robustos criteris ètics», ha defensat, per a recordar tot seguit que un dels factors associats al coronavirus és l’edat i que, per això, s’ha «prioritzat» la gent major de les residències.

 

Sobre l’arribada de vacunes, ha assegurat que este dijous n’arriben 228.000 més d’AstraZeneca, que seran distribuïdes a les comunitats entre divendres i dissabte. Amb estes, Espanya haurà rebut esta setmana al voltant d’un milió de dosis de les tres vacunes autoritzades, segons els càlculs de la ministra. Daria també ha subratllat que probablement durant el mes de març l’EMA avaluarà la vacuna de Janssen, que si és aprovada podria arribar a Espanya en abril, tal com estipula el contracte signat amb esta farmacèutica.

 

Darias ha reiterat que les xifres de la pandèmia marquen una bona evolució tot i que la situació continua amb molt risc. En este context ha assegurat que la «immensa majoria» de les Comunitats Autònomes han manifestat en la reunió del Consell Interterritorial que preveuen mantindre les restriccions actuals.

 

També ha explicat que fins ara s’han registrat 550 casos de la soca britànica. Es calcula que pot tindre una incidència d’entre el 10 i el 15% en l’Estat, tot i que la distribució «no és homogènia». De la variant sud-africana fins ara se n’han confirmat dos casos, i de la brasilera, un.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.