Sanitat obre la porta a administrar la vacuna d’AstraZeneca també a la gent major

 

El Ministeri de Sanitat no descarta ampliar la franja d’edat de la població que pot rebre la vacuna d’AstraZeneca (limitada de moment als menors de 55 anys) si l’assaig que la farmacèutica duu a terme en els EUA avala l’eficàcia. Els resultats podrien estar disponibles a principis de març.

 

L’executiu espanyol reacciona a l’anunci que hui ha fet l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que recomana la vacuna per a la gent major perquè veu «probable» que els protegisca del Covid-19. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha celebrat, d’altra banda, que després d‘administrar més de 2,2 milions de dosis de les tres vacunes disponibles fins ara no hi ha hagut «cap reacció adversa». «Les vacunes són segures i eficaces», ha afirmat.

 

En la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut dels dimecres la ministra ha estat interpel·lada en diferents ocasions sobre el perquè el govern espanyol no amplia la franja d’edat als 65 anys, seguint el model que aplica Alemanya o les recomanacions de la mateixa Agència Europea del Medicament (EMA).

 

«A partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable»

«Sabíem que el primer trimestre l’arribada de dosis seria més limitada i per això calia definir grups», ha indicat la ministra. «També sabem que a partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable», ha afegit. «El pla de vacunació està basat en robustos criteris ètics», ha defensat, per a recordar tot seguit que un dels factors associats al coronavirus és l’edat i que, per això, s’ha «prioritzat» la gent major de les residències.

 

Sobre l’arribada de vacunes, ha assegurat que este dijous n’arriben 228.000 més d’AstraZeneca, que seran distribuïdes a les comunitats entre divendres i dissabte. Amb estes, Espanya haurà rebut esta setmana al voltant d’un milió de dosis de les tres vacunes autoritzades, segons els càlculs de la ministra. Daria també ha subratllat que probablement durant el mes de març l’EMA avaluarà la vacuna de Janssen, que si és aprovada podria arribar a Espanya en abril, tal com estipula el contracte signat amb esta farmacèutica.

 

Darias ha reiterat que les xifres de la pandèmia marquen una bona evolució tot i que la situació continua amb molt risc. En este context ha assegurat que la «immensa majoria» de les Comunitats Autònomes han manifestat en la reunió del Consell Interterritorial que preveuen mantindre les restriccions actuals.

 

També ha explicat que fins ara s’han registrat 550 casos de la soca britànica. Es calcula que pot tindre una incidència d’entre el 10 i el 15% en l’Estat, tot i que la distribució «no és homogènia». De la variant sud-africana fins ara se n’han confirmat dos casos, i de la brasilera, un.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.