19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Sanitat obre la porta a administrar la vacuna d’AstraZeneca també a la gent major

 

El Ministeri de Sanitat no descarta ampliar la franja d’edat de la població que pot rebre la vacuna d’AstraZeneca (limitada de moment als menors de 55 anys) si l’assaig que la farmacèutica duu a terme en els EUA avala l’eficàcia. Els resultats podrien estar disponibles a principis de març.

 

L’executiu espanyol reacciona a l’anunci que hui ha fet l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que recomana la vacuna per a la gent major perquè veu «probable» que els protegisca del Covid-19. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha celebrat, d’altra banda, que després d‘administrar més de 2,2 milions de dosis de les tres vacunes disponibles fins ara no hi ha hagut «cap reacció adversa». «Les vacunes són segures i eficaces», ha afirmat.

 

En la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut dels dimecres la ministra ha estat interpel·lada en diferents ocasions sobre el perquè el govern espanyol no amplia la franja d’edat als 65 anys, seguint el model que aplica Alemanya o les recomanacions de la mateixa Agència Europea del Medicament (EMA).

 

«A partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable»

«Sabíem que el primer trimestre l’arribada de dosis seria més limitada i per això calia definir grups», ha indicat la ministra. «També sabem que a partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable», ha afegit. «El pla de vacunació està basat en robustos criteris ètics», ha defensat, per a recordar tot seguit que un dels factors associats al coronavirus és l’edat i que, per això, s’ha «prioritzat» la gent major de les residències.

 

Sobre l’arribada de vacunes, ha assegurat que este dijous n’arriben 228.000 més d’AstraZeneca, que seran distribuïdes a les comunitats entre divendres i dissabte. Amb estes, Espanya haurà rebut esta setmana al voltant d’un milió de dosis de les tres vacunes autoritzades, segons els càlculs de la ministra. Daria també ha subratllat que probablement durant el mes de març l’EMA avaluarà la vacuna de Janssen, que si és aprovada podria arribar a Espanya en abril, tal com estipula el contracte signat amb esta farmacèutica.

 

Darias ha reiterat que les xifres de la pandèmia marquen una bona evolució tot i que la situació continua amb molt risc. En este context ha assegurat que la «immensa majoria» de les Comunitats Autònomes han manifestat en la reunió del Consell Interterritorial que preveuen mantindre les restriccions actuals.

 

També ha explicat que fins ara s’han registrat 550 casos de la soca britànica. Es calcula que pot tindre una incidència d’entre el 10 i el 15% en l’Estat, tot i que la distribució «no és homogènia». De la variant sud-africana fins ara se n’han confirmat dos casos, i de la brasilera, un.

Últimes notícies

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.