Sanitat obre la porta a administrar la vacuna d’AstraZeneca també a la gent major

 

El Ministeri de Sanitat no descarta ampliar la franja d’edat de la població que pot rebre la vacuna d’AstraZeneca (limitada de moment als menors de 55 anys) si l’assaig que la farmacèutica duu a terme en els EUA avala l’eficàcia. Els resultats podrien estar disponibles a principis de març.

 

L’executiu espanyol reacciona a l’anunci que hui ha fet l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que recomana la vacuna per a la gent major perquè veu «probable» que els protegisca del Covid-19. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha celebrat, d’altra banda, que després d‘administrar més de 2,2 milions de dosis de les tres vacunes disponibles fins ara no hi ha hagut «cap reacció adversa». «Les vacunes són segures i eficaces», ha afirmat.

 

En la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut dels dimecres la ministra ha estat interpel·lada en diferents ocasions sobre el perquè el govern espanyol no amplia la franja d’edat als 65 anys, seguint el model que aplica Alemanya o les recomanacions de la mateixa Agència Europea del Medicament (EMA).

 

«A partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable»

«Sabíem que el primer trimestre l’arribada de dosis seria més limitada i per això calia definir grups», ha indicat la ministra. «També sabem que a partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable», ha afegit. «El pla de vacunació està basat en robustos criteris ètics», ha defensat, per a recordar tot seguit que un dels factors associats al coronavirus és l’edat i que, per això, s’ha «prioritzat» la gent major de les residències.

 

Sobre l’arribada de vacunes, ha assegurat que este dijous n’arriben 228.000 més d’AstraZeneca, que seran distribuïdes a les comunitats entre divendres i dissabte. Amb estes, Espanya haurà rebut esta setmana al voltant d’un milió de dosis de les tres vacunes autoritzades, segons els càlculs de la ministra. Daria també ha subratllat que probablement durant el mes de març l’EMA avaluarà la vacuna de Janssen, que si és aprovada podria arribar a Espanya en abril, tal com estipula el contracte signat amb esta farmacèutica.

 

Darias ha reiterat que les xifres de la pandèmia marquen una bona evolució tot i que la situació continua amb molt risc. En este context ha assegurat que la «immensa majoria» de les Comunitats Autònomes han manifestat en la reunió del Consell Interterritorial que preveuen mantindre les restriccions actuals.

 

També ha explicat que fins ara s’han registrat 550 casos de la soca britànica. Es calcula que pot tindre una incidència d’entre el 10 i el 15% en l’Estat, tot i que la distribució «no és homogènia». De la variant sud-africana fins ara se n’han confirmat dos casos, i de la brasilera, un.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.