Anuncios

Sanitat obre la porta a administrar la vacuna d’AstraZeneca també a la gent major

 

El Ministeri de Sanitat no descarta ampliar la franja d’edat de la població que pot rebre la vacuna d’AstraZeneca (limitada de moment als menors de 55 anys) si l’assaig que la farmacèutica duu a terme en els EUA avala l’eficàcia. Els resultats podrien estar disponibles a principis de març.

 

L’executiu espanyol reacciona a l’anunci que hui ha fet l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que recomana la vacuna per a la gent major perquè veu «probable» que els protegisca del Covid-19. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha celebrat, d’altra banda, que després d‘administrar més de 2,2 milions de dosis de les tres vacunes disponibles fins ara no hi ha hagut «cap reacció adversa». «Les vacunes són segures i eficaces», ha afirmat.

Anuncios

 

En la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut dels dimecres la ministra ha estat interpel·lada en diferents ocasions sobre el perquè el govern espanyol no amplia la franja d’edat als 65 anys, seguint el model que aplica Alemanya o les recomanacions de la mateixa Agència Europea del Medicament (EMA).

 

«A partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable»

«Sabíem que el primer trimestre l’arribada de dosis seria més limitada i per això calia definir grups», ha indicat la ministra. «També sabem que a partir del segon trimestre l’arribada de vacunes serà considerable», ha afegit. «El pla de vacunació està basat en robustos criteris ètics», ha defensat, per a recordar tot seguit que un dels factors associats al coronavirus és l’edat i que, per això, s’ha «prioritzat» la gent major de les residències.

 

Sobre l’arribada de vacunes, ha assegurat que este dijous n’arriben 228.000 més d’AstraZeneca, que seran distribuïdes a les comunitats entre divendres i dissabte. Amb estes, Espanya haurà rebut esta setmana al voltant d’un milió de dosis de les tres vacunes autoritzades, segons els càlculs de la ministra. Daria també ha subratllat que probablement durant el mes de març l’EMA avaluarà la vacuna de Janssen, que si és aprovada podria arribar a Espanya en abril, tal com estipula el contracte signat amb esta farmacèutica.

 

Darias ha reiterat que les xifres de la pandèmia marquen una bona evolució tot i que la situació continua amb molt risc. En este context ha assegurat que la «immensa majoria» de les Comunitats Autònomes han manifestat en la reunió del Consell Interterritorial que preveuen mantindre les restriccions actuals.

 

També ha explicat que fins ara s’han registrat 550 casos de la soca britànica. Es calcula que pot tindre una incidència d’entre el 10 i el 15% en l’Estat, tot i que la distribució «no és homogènia». De la variant sud-africana fins ara se n’han confirmat dos casos, i de la brasilera, un.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios