Sanitat decidirà en 48 hores si autoritza a l’oci nocturn a reobrir durant el dia com l’hostaleria

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.

 

D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball entre representants de l’oci nocturn i la Generalitat que ha comptat també amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer; de Seguretat i Emergències, Jose María Ángel; i de Presidència, Andreu Ferrer.

Per al sector, este termini frustra les seues expectatives, ja que esperaven eixir de la trobada ja amb l’anunci de la seua «reobertura amb caràcter immediat», ha manifestat per la seua part el coordinador i portaveu de l’Assemblea de l’Acampada de l’oci nocturn de la Comunitat Valenciana, Vicente Pizcueta, a la seua eixida del conclau.

 

Tant és d’esta forma, que l’Assemblea decidirà este dilluns si respecta les 48 hores que s’ha donat Sanitat per a decidir o com a mesura de pressió dur a terme l’acampada enfront del Palau de la Generalitat que preveia iniciar la setmana passada i que va posposar a l’espera del resultat de les negociacions.

 

I en cas de què, després d’estes 48 hores, no se’ls autoritze a reobrir convocaran l’acampada per a esta mateixa setmana. «La reobertura no és negociable, és una línia roja per al sector de l’oci nocturn en estos moments», ha advertit.

 

Deixar a banda la criminalització al sector

Pizcueta ha explicat les paraules del president de la Generalitat, Ximo Puig, que la setmana passada en Les Corts va parlar de «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar» havia generat en l’oci nocturn unes expectatives que no s’han vist satisfetes.

En este sentit, ha lamentat que «el debat no està madur per part del Govern de la Generalitat» i que l’argumentari que se’ls ha traslladat des de Sanitat «ens situa en l’escenari de fa quatre mesos».

 

«Si el 14 d’agost que se’ns va tancar hi havia 360.000 contagiats i hui hi ha 1.600.000 sense l’oci nocturn, el debat sobre si és l’oci nocturn és o no el responsable evidentment ja està superat i esta criminalització cal deixar-la ja completament a part», ha reivindicat.

 

Des de la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, s’ha compromés a traslladar a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, la seua petició de reobrir els establiments amb activitat hostalera i en horari diürn, i a donar resposta en 48 hores.

 

Es tracta d’una mesura que ja s’ha debatut en altres ocasions, «la diferència de la situació ara mateix és que hi ha ‘toc de queda’ a les dotze de la nit i limitació legal de sis persones, quan abans hi havia una recomanació de 10. Ara la normativa és més restrictiva», ha explicat Navarro.

 

Ajudes directes «carregades de justícia»

A demés, este dimarts tindrà lloc una altra reunió per a parlar sobre un pla d’ajudes econòmiques al sector. Des de l’oci nocturn, Vicente Pizcueta valora extraordinàriament el compromís del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer per ajudar al sector, encara que ha volgut deixar clar que «tot l’oci nocturn es mereix ajudes, siga de destinació turística o no» pel que estes ajudes han de ser econòmiques, no turístiques.

 

Colomer considera interessant que es puguen reobrir els establiments d’oci nocturn en altres franges horàries. «Durant tots estos mesos que ha estat tancat s’ha demostrat que no és el causant d’una situació», ha apuntat.

 

A demés, el secretari autonòmic de Turisme ha defensat que l’oci nocturn, que s’ha vist afectat per un tancament contundent per decisió governamental, tinga una «recompensa, una consideració singular» en els Pressupostos de la Generalitat per a 2021 en forma d’ajudes directes.

 

En la seua opinió, «totes les administracions han de sentir-se concernides ajudar a sectors que més han patit» i en el cas concret de l’oci nocturn creu que «està carregat de justícia que reba compensacions via ajuda directa».

 

Des de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana, el seu president Víctor Pérez, ha coincidit que és urgent que Sanitat permeta reobrir els establiments d’oci nocturn per a que puguen exercir la seua activitat, en horari diürn i complint les mesures de seguretat i a partir d’ací, que es produïsca un «rescat en vena».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.