Sanitat decidirà en 48 hores si autoritza a l’oci nocturn a reobrir durant el dia com l’hostaleria

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.

 

D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball entre representants de l’oci nocturn i la Generalitat que ha comptat també amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer; de Seguretat i Emergències, Jose María Ángel; i de Presidència, Andreu Ferrer.

Per al sector, este termini frustra les seues expectatives, ja que esperaven eixir de la trobada ja amb l’anunci de la seua «reobertura amb caràcter immediat», ha manifestat per la seua part el coordinador i portaveu de l’Assemblea de l’Acampada de l’oci nocturn de la Comunitat Valenciana, Vicente Pizcueta, a la seua eixida del conclau.

 

Tant és d’esta forma, que l’Assemblea decidirà este dilluns si respecta les 48 hores que s’ha donat Sanitat per a decidir o com a mesura de pressió dur a terme l’acampada enfront del Palau de la Generalitat que preveia iniciar la setmana passada i que va posposar a l’espera del resultat de les negociacions.

 

I en cas de què, després d’estes 48 hores, no se’ls autoritze a reobrir convocaran l’acampada per a esta mateixa setmana. «La reobertura no és negociable, és una línia roja per al sector de l’oci nocturn en estos moments», ha advertit.

 

Deixar a banda la criminalització al sector

Pizcueta ha explicat les paraules del president de la Generalitat, Ximo Puig, que la setmana passada en Les Corts va parlar de «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar» havia generat en l’oci nocturn unes expectatives que no s’han vist satisfetes.

En este sentit, ha lamentat que «el debat no està madur per part del Govern de la Generalitat» i que l’argumentari que se’ls ha traslladat des de Sanitat «ens situa en l’escenari de fa quatre mesos».

 

«Si el 14 d’agost que se’ns va tancar hi havia 360.000 contagiats i hui hi ha 1.600.000 sense l’oci nocturn, el debat sobre si és l’oci nocturn és o no el responsable evidentment ja està superat i esta criminalització cal deixar-la ja completament a part», ha reivindicat.

 

Des de la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, s’ha compromés a traslladar a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, la seua petició de reobrir els establiments amb activitat hostalera i en horari diürn, i a donar resposta en 48 hores.

 

Es tracta d’una mesura que ja s’ha debatut en altres ocasions, «la diferència de la situació ara mateix és que hi ha ‘toc de queda’ a les dotze de la nit i limitació legal de sis persones, quan abans hi havia una recomanació de 10. Ara la normativa és més restrictiva», ha explicat Navarro.

 

Ajudes directes «carregades de justícia»

A demés, este dimarts tindrà lloc una altra reunió per a parlar sobre un pla d’ajudes econòmiques al sector. Des de l’oci nocturn, Vicente Pizcueta valora extraordinàriament el compromís del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer per ajudar al sector, encara que ha volgut deixar clar que «tot l’oci nocturn es mereix ajudes, siga de destinació turística o no» pel que estes ajudes han de ser econòmiques, no turístiques.

 

Colomer considera interessant que es puguen reobrir els establiments d’oci nocturn en altres franges horàries. «Durant tots estos mesos que ha estat tancat s’ha demostrat que no és el causant d’una situació», ha apuntat.

 

A demés, el secretari autonòmic de Turisme ha defensat que l’oci nocturn, que s’ha vist afectat per un tancament contundent per decisió governamental, tinga una «recompensa, una consideració singular» en els Pressupostos de la Generalitat per a 2021 en forma d’ajudes directes.

 

En la seua opinió, «totes les administracions han de sentir-se concernides ajudar a sectors que més han patit» i en el cas concret de l’oci nocturn creu que «està carregat de justícia que reba compensacions via ajuda directa».

 

Des de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana, el seu president Víctor Pérez, ha coincidit que és urgent que Sanitat permeta reobrir els establiments d’oci nocturn per a que puguen exercir la seua activitat, en horari diürn i complint les mesures de seguretat i a partir d’ací, que es produïsca un «rescat en vena».

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.