Sanitat decidirà en 48 hores si autoritza a l’oci nocturn a reobrir durant el dia com l’hostaleria

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.

 

D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball entre representants de l’oci nocturn i la Generalitat que ha comptat també amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer; de Seguretat i Emergències, Jose María Ángel; i de Presidència, Andreu Ferrer.

Per al sector, este termini frustra les seues expectatives, ja que esperaven eixir de la trobada ja amb l’anunci de la seua «reobertura amb caràcter immediat», ha manifestat per la seua part el coordinador i portaveu de l’Assemblea de l’Acampada de l’oci nocturn de la Comunitat Valenciana, Vicente Pizcueta, a la seua eixida del conclau.

 

Tant és d’esta forma, que l’Assemblea decidirà este dilluns si respecta les 48 hores que s’ha donat Sanitat per a decidir o com a mesura de pressió dur a terme l’acampada enfront del Palau de la Generalitat que preveia iniciar la setmana passada i que va posposar a l’espera del resultat de les negociacions.

 

I en cas de què, després d’estes 48 hores, no se’ls autoritze a reobrir convocaran l’acampada per a esta mateixa setmana. «La reobertura no és negociable, és una línia roja per al sector de l’oci nocturn en estos moments», ha advertit.

 

Deixar a banda la criminalització al sector

Pizcueta ha explicat les paraules del president de la Generalitat, Ximo Puig, que la setmana passada en Les Corts va parlar de «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar» havia generat en l’oci nocturn unes expectatives que no s’han vist satisfetes.

En este sentit, ha lamentat que «el debat no està madur per part del Govern de la Generalitat» i que l’argumentari que se’ls ha traslladat des de Sanitat «ens situa en l’escenari de fa quatre mesos».

 

«Si el 14 d’agost que se’ns va tancar hi havia 360.000 contagiats i hui hi ha 1.600.000 sense l’oci nocturn, el debat sobre si és l’oci nocturn és o no el responsable evidentment ja està superat i esta criminalització cal deixar-la ja completament a part», ha reivindicat.

 

Des de la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, s’ha compromés a traslladar a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, la seua petició de reobrir els establiments amb activitat hostalera i en horari diürn, i a donar resposta en 48 hores.

 

Es tracta d’una mesura que ja s’ha debatut en altres ocasions, «la diferència de la situació ara mateix és que hi ha ‘toc de queda’ a les dotze de la nit i limitació legal de sis persones, quan abans hi havia una recomanació de 10. Ara la normativa és més restrictiva», ha explicat Navarro.

 

Ajudes directes «carregades de justícia»

A demés, este dimarts tindrà lloc una altra reunió per a parlar sobre un pla d’ajudes econòmiques al sector. Des de l’oci nocturn, Vicente Pizcueta valora extraordinàriament el compromís del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer per ajudar al sector, encara que ha volgut deixar clar que «tot l’oci nocturn es mereix ajudes, siga de destinació turística o no» pel que estes ajudes han de ser econòmiques, no turístiques.

 

Colomer considera interessant que es puguen reobrir els establiments d’oci nocturn en altres franges horàries. «Durant tots estos mesos que ha estat tancat s’ha demostrat que no és el causant d’una situació», ha apuntat.

 

A demés, el secretari autonòmic de Turisme ha defensat que l’oci nocturn, que s’ha vist afectat per un tancament contundent per decisió governamental, tinga una «recompensa, una consideració singular» en els Pressupostos de la Generalitat per a 2021 en forma d’ajudes directes.

 

En la seua opinió, «totes les administracions han de sentir-se concernides ajudar a sectors que més han patit» i en el cas concret de l’oci nocturn creu que «està carregat de justícia que reba compensacions via ajuda directa».

 

Des de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana, el seu president Víctor Pérez, ha coincidit que és urgent que Sanitat permeta reobrir els establiments d’oci nocturn per a que puguen exercir la seua activitat, en horari diürn i complint les mesures de seguretat i a partir d’ací, que es produïsca un «rescat en vena».

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.