Sanitat decidirà en 48 hores si autoritza a l’oci nocturn a reobrir durant el dia com l’hostaleria

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.

 

D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball entre representants de l’oci nocturn i la Generalitat que ha comptat també amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer; de Seguretat i Emergències, Jose María Ángel; i de Presidència, Andreu Ferrer.

Per al sector, este termini frustra les seues expectatives, ja que esperaven eixir de la trobada ja amb l’anunci de la seua «reobertura amb caràcter immediat», ha manifestat per la seua part el coordinador i portaveu de l’Assemblea de l’Acampada de l’oci nocturn de la Comunitat Valenciana, Vicente Pizcueta, a la seua eixida del conclau.

 

Tant és d’esta forma, que l’Assemblea decidirà este dilluns si respecta les 48 hores que s’ha donat Sanitat per a decidir o com a mesura de pressió dur a terme l’acampada enfront del Palau de la Generalitat que preveia iniciar la setmana passada i que va posposar a l’espera del resultat de les negociacions.

 

I en cas de què, després d’estes 48 hores, no se’ls autoritze a reobrir convocaran l’acampada per a esta mateixa setmana. «La reobertura no és negociable, és una línia roja per al sector de l’oci nocturn en estos moments», ha advertit.

 

Deixar a banda la criminalització al sector

Pizcueta ha explicat les paraules del president de la Generalitat, Ximo Puig, que la setmana passada en Les Corts va parlar de «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar» havia generat en l’oci nocturn unes expectatives que no s’han vist satisfetes.

En este sentit, ha lamentat que «el debat no està madur per part del Govern de la Generalitat» i que l’argumentari que se’ls ha traslladat des de Sanitat «ens situa en l’escenari de fa quatre mesos».

 

«Si el 14 d’agost que se’ns va tancar hi havia 360.000 contagiats i hui hi ha 1.600.000 sense l’oci nocturn, el debat sobre si és l’oci nocturn és o no el responsable evidentment ja està superat i esta criminalització cal deixar-la ja completament a part», ha reivindicat.

 

Des de la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, s’ha compromés a traslladar a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, la seua petició de reobrir els establiments amb activitat hostalera i en horari diürn, i a donar resposta en 48 hores.

 

Es tracta d’una mesura que ja s’ha debatut en altres ocasions, «la diferència de la situació ara mateix és que hi ha ‘toc de queda’ a les dotze de la nit i limitació legal de sis persones, quan abans hi havia una recomanació de 10. Ara la normativa és més restrictiva», ha explicat Navarro.

 

Ajudes directes «carregades de justícia»

A demés, este dimarts tindrà lloc una altra reunió per a parlar sobre un pla d’ajudes econòmiques al sector. Des de l’oci nocturn, Vicente Pizcueta valora extraordinàriament el compromís del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer per ajudar al sector, encara que ha volgut deixar clar que «tot l’oci nocturn es mereix ajudes, siga de destinació turística o no» pel que estes ajudes han de ser econòmiques, no turístiques.

 

Colomer considera interessant que es puguen reobrir els establiments d’oci nocturn en altres franges horàries. «Durant tots estos mesos que ha estat tancat s’ha demostrat que no és el causant d’una situació», ha apuntat.

 

A demés, el secretari autonòmic de Turisme ha defensat que l’oci nocturn, que s’ha vist afectat per un tancament contundent per decisió governamental, tinga una «recompensa, una consideració singular» en els Pressupostos de la Generalitat per a 2021 en forma d’ajudes directes.

 

En la seua opinió, «totes les administracions han de sentir-se concernides ajudar a sectors que més han patit» i en el cas concret de l’oci nocturn creu que «està carregat de justícia que reba compensacions via ajuda directa».

 

Des de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana, el seu president Víctor Pérez, ha coincidit que és urgent que Sanitat permeta reobrir els establiments d’oci nocturn per a que puguen exercir la seua activitat, en horari diürn i complint les mesures de seguretat i a partir d’ací, que es produïsca un «rescat en vena».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.