Sanitat decidirà en 48 hores si autoritza a l’oci nocturn a reobrir durant el dia com l’hostaleria

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.   D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball […]

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública decidirà en 48 hores si autoritza la reobertura dels establiments de l’oci nocturn del territori valencià en horari diürn com a locals d’hostaleria.

 

D’esta manera ho ha anunciat la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, després de la primera reunió de la taula de treball entre representants de l’oci nocturn i la Generalitat que ha comptat també amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer; de Seguretat i Emergències, Jose María Ángel; i de Presidència, Andreu Ferrer.

Per al sector, este termini frustra les seues expectatives, ja que esperaven eixir de la trobada ja amb l’anunci de la seua «reobertura amb caràcter immediat», ha manifestat per la seua part el coordinador i portaveu de l’Assemblea de l’Acampada de l’oci nocturn de la Comunitat Valenciana, Vicente Pizcueta, a la seua eixida del conclau.

 

Tant és d’esta forma, que l’Assemblea decidirà este dilluns si respecta les 48 hores que s’ha donat Sanitat per a decidir o com a mesura de pressió dur a terme l’acampada enfront del Palau de la Generalitat que preveia iniciar la setmana passada i que va posposar a l’espera del resultat de les negociacions.

 

I en cas de què, després d’estes 48 hores, no se’ls autoritze a reobrir convocaran l’acampada per a esta mateixa setmana. «La reobertura no és negociable, és una línia roja per al sector de l’oci nocturn en estos moments», ha advertit.

 

Deixar a banda la criminalització al sector

Pizcueta ha explicat les paraules del president de la Generalitat, Ximo Puig, que la setmana passada en Les Corts va parlar de «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar» havia generat en l’oci nocturn unes expectatives que no s’han vist satisfetes.

En este sentit, ha lamentat que «el debat no està madur per part del Govern de la Generalitat» i que l’argumentari que se’ls ha traslladat des de Sanitat «ens situa en l’escenari de fa quatre mesos».

 

«Si el 14 d’agost que se’ns va tancar hi havia 360.000 contagiats i hui hi ha 1.600.000 sense l’oci nocturn, el debat sobre si és l’oci nocturn és o no el responsable evidentment ja està superat i esta criminalització cal deixar-la ja completament a part», ha reivindicat.

 

Des de la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, s’ha compromés a traslladar a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, la seua petició de reobrir els establiments amb activitat hostalera i en horari diürn, i a donar resposta en 48 hores.

 

Es tracta d’una mesura que ja s’ha debatut en altres ocasions, «la diferència de la situació ara mateix és que hi ha ‘toc de queda’ a les dotze de la nit i limitació legal de sis persones, quan abans hi havia una recomanació de 10. Ara la normativa és més restrictiva», ha explicat Navarro.

 

Ajudes directes «carregades de justícia»

A demés, este dimarts tindrà lloc una altra reunió per a parlar sobre un pla d’ajudes econòmiques al sector. Des de l’oci nocturn, Vicente Pizcueta valora extraordinàriament el compromís del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer per ajudar al sector, encara que ha volgut deixar clar que «tot l’oci nocturn es mereix ajudes, siga de destinació turística o no» pel que estes ajudes han de ser econòmiques, no turístiques.

 

Colomer considera interessant que es puguen reobrir els establiments d’oci nocturn en altres franges horàries. «Durant tots estos mesos que ha estat tancat s’ha demostrat que no és el causant d’una situació», ha apuntat.

 

A demés, el secretari autonòmic de Turisme ha defensat que l’oci nocturn, que s’ha vist afectat per un tancament contundent per decisió governamental, tinga una «recompensa, una consideració singular» en els Pressupostos de la Generalitat per a 2021 en forma d’ajudes directes.

 

En la seua opinió, «totes les administracions han de sentir-se concernides ajudar a sectors que més han patit» i en el cas concret de l’oci nocturn creu que «està carregat de justícia que reba compensacions via ajuda directa».

 

Des de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana, el seu president Víctor Pérez, ha coincidit que és urgent que Sanitat permeta reobrir els establiments d’oci nocturn per a que puguen exercir la seua activitat, en horari diürn i complint les mesures de seguretat i a partir d’ací, que es produïsca un «rescat en vena».

Últimes notícies

Mor un camioner en caure el vehicle per un terraplè a l’AP-7 a Xeresa (València)

Un camioner de 44 anys ha mort després que el tràiler que conduïa caiguera per un terraplè de l’AP-7, al terme de Xeresa (València). Els bombers l’han excarcerat i el SAMU n’ha confirmat la mort.

Fátima Báñez viatja en un dels trens accidentats a Toledo

L'exministra es desplaçava a Sevilla per a participar en el Dia de l'Empresa i la família intenta conéixer el seu estat

Presó per un robatori amb violència amb arma blanca en un comerç d’Alzira (València)

La Policia Nacional ha detingut a Alzira un home de 54 anys, per al qual s’ha decretat presó provisional, com a presumpte autor d’un robatori amb violència i intimidació, després d’intentar furtar els diners de la caixa registradora d’un comerç amenaçant un empleat amb un ganivet de grans dimensions.

Com fer habitatges més saludables davant inundacions i calor

L’arquitecta Ángela Ruiz proposa elevar les cases en zones inundables, millorar el drenatge i construir amb materials transpirables. També defensa dissenys adaptats al clima per reduir la calor i el consum energètic.

Felip VI expressa el seu suport després de l’accident ferroviari d’Urda

Felip VI ha lamentat l’accident de dos trens a Urda i ha expressat el condol i el seu suport. El rei ha retallat unes maniobres a Bétera per a seguir l’emergència.

Els reis, commoguts i preocupats per l’accident ferroviari d’Urda

Els reis han expressat la seua preocupació i tristesa pel xoc de dos trens a Urda, que ha deixat almenys 30 morts. També han enviat el condol a les famílies i el seu suport als equips d’emergència.

L’accident ferroviari suspén actes a València i Alacant

Diana Morant, Arcadi España i Luis Planas han anul·lat els actes previstos a València i Alacant després de l’accident de dos trens d’alta velocitat a Toledo.

Vito Quiles cancel·la l’acte de València després de l’accident de Toledo

Vito Quiles ha cancel·lat l’acte previst a València després de l’accident ferroviari d’Urda. Ha anunciat que comunicarà prompte una nova data.