18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.