Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.