Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.