Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.