Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Últimes notícies

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.

El port de Castelló creix un 15 % en trànsit de primeres matèries ceràmiques

El port de Castelló ha incrementat un 15,1 % el trànsit de primeres matèries per a la ceràmica fins a 3,88 milions de tones fins a agost de 2026, una tercera part del seu moviment total de mercaderies.

Baldoví promet que Elx recuperarà els 43 milions que reclama a la Generalitat si arriba al Consell

Joan Baldoví es compromet que Elx recuperarà els 43 milions d’euros que reclama a la Generalitat Valenciana per l’expropiació de terrenys si Compromís aconseguix la Presidència del Consell. El síndic planteja destinar estos fons a vivenda pública, renaturalitzar el Vinalopó i crear connexions ciclistes amb barris i platges.

Una dona de 21 anys ferida greu en bolcar un cotxe entre Torrent i Picassent

Una dona de 21 anys ha resultat ferida per politraumatisme i una altra de 19 anys amb contusions en un accident entre dos vehicles a la carretera de Torrent a Picassent, on un dels cotxes ha bolcat lateralment. Els bombers han hagut d’excarcerar una de les ocupants, mentre que l’altra ha pogut eixir del vehicle pel seu propi peu.

Aemet manté els llindars dels avisos taronja i roig en la Mediterrània

Aemet confirma que els avisos taronja i roig continuaran amb els mateixos llindars a la Mediterrània, on la pluja intensa és més habitual, i descarta canvis immediats en el sistema Meteoalerta.

La jutgessa de la DANA rebutja el careo entre Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha denegat el careo entre el diputat provincial Avelino Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva, Amparo Fort, en considerar que no hi ha contradicció entre els seus testimonis i que la diligència és excepcional.

Un ull gegant en l’Hemisfèric de València per a defensar 11 activistes de Greenpeace

Greenpeace ha desplegat un ull gegant en l’Hemisfèric de València amb el missatge ‘El món està observant’ per a donar suport als 11 activistes que afronten fins a cinc anys de presó per una acció contra un buc gaser en el port de Sagunt en 2021.

Mazón esgrime que cinc jutges del TSJCV l’han exonerat per la DANA

Carlos Mazón ha apel·lat en el Congrés a cinc resolucions del TSJCV que, segons ha remarcat, han descartat la seua responsabilitat en la DANA del 29 d’octubre de 2024, en una compareixença tensa marcada per les crítiques de l’oposició i les protestes de les víctimes a les portes de la Cambra.