Igualtat i Sanitat prepararan este dimarts la vacunació a persones dependents que no viuen en residències

 

Les Conselleries d’Igualtat i Sanitat mantindran una reunió este dimarts en la que abordaran la manera de conducta per a vacunar a les persones dependents que no viuen en residències, entre altres qüestions.

 

Segons ha indicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell, també es tractarà tant el final de la vacunació en els centres residencials i diürns com la de les persones que viuen en sa casa o en una altra classe de recurs d’ajuda o de cuidador familiar.

 

La també consellera d’Igualtat s’ha referit a la situació epidemiològica en les residències, a on la clau és aplanar la corba general. «Ho hem dit sempre, les residències no són Alcatraz, ni poden convertir-se en Alcatraz», ha indicat.

 

D’esta forma, per a Oltra, «en la mesura que baixe el contagi general, baixarà el contagi en residències».A pesar d’això, ha indicat que dels 334.581 casos en el territori valencià, 9.904 s’han donat en residències, el 3%.

 

A demés, ha assenyalat que «ens movem en xifres de letalitat del virus en residències del 29%», una de les més baixes d’Espanya. «En l’última setmana, de 672 persones que han mort, 161 han sigut residents, el 24% del total».

 

Oposició

Referent a les crítiques a la falta de gestió del Consell en matèria de vacunació per part de l’oposició, Oltra ha afirmat: «Som de les comunitats a on més vacunacions s’han produït. Per tant, quan l’oposició parla de falta de gestió, no sé molt bé de què estan parlant. Ací les vacunes que arriben són les que són, i s’estan administrant», ha indicat.

 

Per a Oltra, el sistema està preparat. En este sentit, ha indicat que ací «vacuna que arriba, vacuna que se subministra», mentres que «unes altres les tenen en la nevera». «No sé si són exemple», ha agregat.

 

A demés, ha apuntat que la Unió Europea està negociant amb les diferents farmacèutiques l’ampliació d’estes vacunes, i que «tots saben de la problemàtica de les farmacèutiques que s’està generant en tota la UE quant al subministrament de vacunes».

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.