Sanitat invertirà més de 64 milions d’euros per a reforçar l’atenció durant el període estival

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres.

De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions d’euros per a poder activar el Pla de Vacances i el Pla de Reforços d’Estiu.

Segons la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “este pressupost ens permetrà mantindre el ritme assistencial habitual durant este estiu. I per a això, contractarem personal per a cobrir les vacances i reforçarem les zones costaneres amb un major nombre de professionals, que és on es produeix una major afluència de gent”. Tot això al marge dels més de 6.000 contractes que, en paral·lel, es formalitzaren a partir del dimarts dia 1 fins a final d’any.

“La finalitat és respondre a les necessitats assistencials de cada moment, i que, durant este estiu, tant els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana com les persones que es desplacen a la nostra costa valenciana, reben la millor atenció sanitària” ha afegit la consellera.

En este sentit, per al Pla de Vacances, la Conselleria de Sanitat té prevista una inversió de 59,6 milions d’euros, la qual cosa suposa 1,9 milions més que l’any anterior. Este pressupost permetrà la contractació de més de 6.000 professionals que cobriran les vacances de personal del sistema sanitari públic en el període comprés entre l’1 de juliol i 30 de setembre.

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de professionals.

En concret, d’estos professionals, la major part reforçaran l’Atenció Primària i la resta són per al reforç del Servei d’Urgències i emergències.

Més de 6.000 contractes de reforç COVID-19

 

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de 500 professionals.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.