Sanitat invertirà més de 64 milions d’euros per a reforçar l’atenció durant el període estival

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres.

De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions d’euros per a poder activar el Pla de Vacances i el Pla de Reforços d’Estiu.

Segons la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “este pressupost ens permetrà mantindre el ritme assistencial habitual durant este estiu. I per a això, contractarem personal per a cobrir les vacances i reforçarem les zones costaneres amb un major nombre de professionals, que és on es produeix una major afluència de gent”. Tot això al marge dels més de 6.000 contractes que, en paral·lel, es formalitzaren a partir del dimarts dia 1 fins a final d’any.

“La finalitat és respondre a les necessitats assistencials de cada moment, i que, durant este estiu, tant els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana com les persones que es desplacen a la nostra costa valenciana, reben la millor atenció sanitària” ha afegit la consellera.

En este sentit, per al Pla de Vacances, la Conselleria de Sanitat té prevista una inversió de 59,6 milions d’euros, la qual cosa suposa 1,9 milions més que l’any anterior. Este pressupost permetrà la contractació de més de 6.000 professionals que cobriran les vacances de personal del sistema sanitari públic en el període comprés entre l’1 de juliol i 30 de setembre.

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de professionals.

En concret, d’estos professionals, la major part reforçaran l’Atenció Primària i la resta són per al reforç del Servei d’Urgències i emergències.

Més de 6.000 contractes de reforç COVID-19

 

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de 500 professionals.

Últimes notícies

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.