Sanitat invertirà més de 64 milions d’euros per a reforçar l’atenció durant el període estival

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres.

De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions d’euros per a poder activar el Pla de Vacances i el Pla de Reforços d’Estiu.

Segons la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “este pressupost ens permetrà mantindre el ritme assistencial habitual durant este estiu. I per a això, contractarem personal per a cobrir les vacances i reforçarem les zones costaneres amb un major nombre de professionals, que és on es produeix una major afluència de gent”. Tot això al marge dels més de 6.000 contractes que, en paral·lel, es formalitzaren a partir del dimarts dia 1 fins a final d’any.

“La finalitat és respondre a les necessitats assistencials de cada moment, i que, durant este estiu, tant els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana com les persones que es desplacen a la nostra costa valenciana, reben la millor atenció sanitària” ha afegit la consellera.

En este sentit, per al Pla de Vacances, la Conselleria de Sanitat té prevista una inversió de 59,6 milions d’euros, la qual cosa suposa 1,9 milions més que l’any anterior. Este pressupost permetrà la contractació de més de 6.000 professionals que cobriran les vacances de personal del sistema sanitari públic en el període comprés entre l’1 de juliol i 30 de setembre.

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de professionals.

En concret, d’estos professionals, la major part reforçaran l’Atenció Primària i la resta són per al reforç del Servei d’Urgències i emergències.

Més de 6.000 contractes de reforç COVID-19

 

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de 500 professionals.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.