Sanitat invertirà més de 64 milions d’euros per a reforçar l’atenció durant el període estival

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres. De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions […]

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres.

De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions d’euros per a poder activar el Pla de Vacances i el Pla de Reforços d’Estiu.

Segons la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “este pressupost ens permetrà mantindre el ritme assistencial habitual durant este estiu. I per a això, contractarem personal per a cobrir les vacances i reforçarem les zones costaneres amb un major nombre de professionals, que és on es produeix una major afluència de gent”. Tot això al marge dels més de 6.000 contractes que, en paral·lel, es formalitzaren a partir del dimarts dia 1 fins a final d’any.

“La finalitat és respondre a les necessitats assistencials de cada moment, i que, durant este estiu, tant els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana com les persones que es desplacen a la nostra costa valenciana, reben la millor atenció sanitària” ha afegit la consellera.

En este sentit, per al Pla de Vacances, la Conselleria de Sanitat té prevista una inversió de 59,6 milions d’euros, la qual cosa suposa 1,9 milions més que l’any anterior. Este pressupost permetrà la contractació de més de 6.000 professionals que cobriran les vacances de personal del sistema sanitari públic en el període comprés entre l’1 de juliol i 30 de setembre.

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de professionals.

En concret, d’estos professionals, la major part reforçaran l’Atenció Primària i la resta són per al reforç del Servei d’Urgències i emergències.

Més de 6.000 contractes de reforç COVID-19

 

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de 500 professionals.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.