Sanitat invertirà més de 64 milions d’euros per a reforçar l’atenció durant el període estival

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contractarà més 6.500 professionals per a poder mantindre el ritme assistencial durant el període estival, i cobrir, d’una banda, les vacances del personal sanitari, i d’altra banda, reforçar l’Atenció Primària en zones costaneres.

De fet, la inversió total de Sanitat ascendeix a més de 64 milions d’euros per a poder activar el Pla de Vacances i el Pla de Reforços d’Estiu.

Segons la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “este pressupost ens permetrà mantindre el ritme assistencial habitual durant este estiu. I per a això, contractarem personal per a cobrir les vacances i reforçarem les zones costaneres amb un major nombre de professionals, que és on es produeix una major afluència de gent”. Tot això al marge dels més de 6.000 contractes que, en paral·lel, es formalitzaren a partir del dimarts dia 1 fins a final d’any.

“La finalitat és respondre a les necessitats assistencials de cada moment, i que, durant este estiu, tant els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana com les persones que es desplacen a la nostra costa valenciana, reben la millor atenció sanitària” ha afegit la consellera.

En este sentit, per al Pla de Vacances, la Conselleria de Sanitat té prevista una inversió de 59,6 milions d’euros, la qual cosa suposa 1,9 milions més que l’any anterior. Este pressupost permetrà la contractació de més de 6.000 professionals que cobriran les vacances de personal del sistema sanitari públic en el període comprés entre l’1 de juliol i 30 de setembre.

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de professionals.

En concret, d’estos professionals, la major part reforçaran l’Atenció Primària i la resta són per al reforç del Servei d’Urgències i emergències.

Més de 6.000 contractes de reforç COVID-19

 

D’altra banda, Sanitat ha incrementat el pressupost destinat a reforçar les zones costaneres, que són aquelles amb major afluència turística durant l’estiu. Es tracta del Pla de Reforços d’Estiu, en el qual la Conselleria invertirà este any 4,5 milions d’euros, destinats a la contractació de prop de 500 professionals.

Últimes notícies

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.