Sanitat vacunarà aquesta setmana a adolescents de 12 a 19 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar en els pròxims dies 500.665 dosi de la vacuna contra la COVID 19, la segona major xifra de tota la campanya de vacunació en la Comunitat Valenciana. Les dosis es destinaran majoritàriament a la franja d’edat de 19 a 12 anys.

 

Fins ara, els esforços s’han centrat en els adolescents i joves de 19 a 16 anys. Ara bé, en els centres de vacunació on aquests grups d’edat són més reduïts i el procés està més avançat, ja s’ha vacunat també a persones de 15-14 anys. A partir d’aquesta setmana, la vacunació es generalitzarà fins als 12 anys. Es fa així en virtut del calendari acordat amb Educació perquè l’alumnat inicie el curs escolar amb almenys una dosi de la vacuna administrada.

 
De fet, de les 500.665 vacunes a administrar aquesta setmana, 291.989 (58%) es destinaran a persones de 19 a 12 anys (entre les nascudes en 2002 i els qui tenen els 12 anys complits), l’última franja d’edat definida en l’Estratègia nacional de Vacunació. Els adolescents i joves són citats a través d’una crida o d’un SMS al telèfon de contacte que tenen lloc en el SIP (normalment el mòbil del pare, la mare o el tutor) i han d’acudir al seu centre de vacunació el dia i a l’hora indicats.

 

Si no han complit els 16 anys tenen dues opcions: Anar amb els seus pares o tutors, o acudir sols, però portant signada l’autorització per a vacunar-se que els arribarà al costat de la cita i que també es poden descarregar en la web de Sanitat. Els de 16 anys o més poden vacunar-se sense acompanyant.

 

“La resta de grups de població ja tenen completat el procés de citació massiva però els qui pertanguen a ells i no s’hagen vacunat encara, pel motiu que siga, tindran una nova oportunitat. Els cridaran novament dels seus centres de salut o els enviaran un SMS. No deixarem a ningú arrere”, indica la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “D’altra banda, els qui han emplenat el calendari de vacuna en vacances seran citats, segons les preferències que van indicar, en les pròximes setmanes”, afig Barceló, que encara aquesta recta final del procés de vacunació “amb tanta esperança com cautela”: “Les xifres evidencien que la vacunació i les normes que ens hem donat estan funcionant i els indicadors milloren, però no podem tirar tot aqueix esforç per terra”.

Un total de 404.838 dosi de Pfizer i 94.100 de Moderna

Per laboratoris, el gruix de vacunes d’aquesta setmana, un total de 404.838 dosi, torna a ser del laboratori Pfizer. D’elles, 234.487 dosi es destinaran a persones de les franges d’edat compreses entre els 19 i els 12 anys.

 

La resta de vials de Pfizer (170.351 dosi) s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tindre una infecció activa, per a nous ingressos en residències sociosanitàries, professionals que s’incorporen aquest estiu al sistema sanitari, així com per a segones dosis (sobretot del grup d’edat de 39 a 20 anys), i per a la repesca de persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades.

 

D’altra banda, s’inocularan 94.100 dosi de la vacuna de Moderna, quasi totes (57.502 dosi) a persones amb edats compreses entre els 19 i els 12 anys. Altres 34.144 dosis seran per a persones nascudes entre 1982 i 2001 (39 a 20 anys) La resta serà per a professionals que s’incorporen al sistema sanitari, repesques i per a empreses que han assumit el procés de vacunació dels seus empleats.

 

Amb les 1.367 dosis d’AstraZeneca d’aquesta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi i als qui, per les circumstàncies que siguen, tenen entre 60 i 65 anys però no s’han vacunat. Finalment, de Janssen s’inocularan 360, principalment als qui han de realitzar viatges internacionals.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.