Anuncios

Sanitat vacunarà aquesta setmana a adolescents de 12 a 19 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar en els pròxims dies 500.665 dosi de la vacuna contra la COVID 19, la segona major xifra de tota la campanya de vacunació en la Comunitat Valenciana. Les dosis es destinaran majoritàriament a la franja d’edat de 19 a 12 anys.

 

Fins ara, els esforços s’han centrat en els adolescents i joves de 19 a 16 anys. Ara bé, en els centres de vacunació on aquests grups d’edat són més reduïts i el procés està més avançat, ja s’ha vacunat també a persones de 15-14 anys. A partir d’aquesta setmana, la vacunació es generalitzarà fins als 12 anys. Es fa així en virtut del calendari acordat amb Educació perquè l’alumnat inicie el curs escolar amb almenys una dosi de la vacuna administrada.

Anuncios

 
De fet, de les 500.665 vacunes a administrar aquesta setmana, 291.989 (58%) es destinaran a persones de 19 a 12 anys (entre les nascudes en 2002 i els qui tenen els 12 anys complits), l’última franja d’edat definida en l’Estratègia nacional de Vacunació. Els adolescents i joves són citats a través d’una crida o d’un SMS al telèfon de contacte que tenen lloc en el SIP (normalment el mòbil del pare, la mare o el tutor) i han d’acudir al seu centre de vacunació el dia i a l’hora indicats.

 

Si no han complit els 16 anys tenen dues opcions: Anar amb els seus pares o tutors, o acudir sols, però portant signada l’autorització per a vacunar-se que els arribarà al costat de la cita i que també es poden descarregar en la web de Sanitat. Els de 16 anys o més poden vacunar-se sense acompanyant.

 

“La resta de grups de població ja tenen completat el procés de citació massiva però els qui pertanguen a ells i no s’hagen vacunat encara, pel motiu que siga, tindran una nova oportunitat. Els cridaran novament dels seus centres de salut o els enviaran un SMS. No deixarem a ningú arrere”, indica la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “D’altra banda, els qui han emplenat el calendari de vacuna en vacances seran citats, segons les preferències que van indicar, en les pròximes setmanes”, afig Barceló, que encara aquesta recta final del procés de vacunació “amb tanta esperança com cautela”: “Les xifres evidencien que la vacunació i les normes que ens hem donat estan funcionant i els indicadors milloren, però no podem tirar tot aqueix esforç per terra”.

Un total de 404.838 dosi de Pfizer i 94.100 de Moderna

Per laboratoris, el gruix de vacunes d’aquesta setmana, un total de 404.838 dosi, torna a ser del laboratori Pfizer. D’elles, 234.487 dosi es destinaran a persones de les franges d’edat compreses entre els 19 i els 12 anys.

 

La resta de vials de Pfizer (170.351 dosi) s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tindre una infecció activa, per a nous ingressos en residències sociosanitàries, professionals que s’incorporen aquest estiu al sistema sanitari, així com per a segones dosis (sobretot del grup d’edat de 39 a 20 anys), i per a la repesca de persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades.

 

D’altra banda, s’inocularan 94.100 dosi de la vacuna de Moderna, quasi totes (57.502 dosi) a persones amb edats compreses entre els 19 i els 12 anys. Altres 34.144 dosis seran per a persones nascudes entre 1982 i 2001 (39 a 20 anys) La resta serà per a professionals que s’incorporen al sistema sanitari, repesques i per a empreses que han assumit el procés de vacunació dels seus empleats.

 

Amb les 1.367 dosis d’AstraZeneca d’aquesta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi i als qui, per les circumstàncies que siguen, tenen entre 60 i 65 anys però no s’han vacunat. Finalment, de Janssen s’inocularan 360, principalment als qui han de realitzar viatges internacionals.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios