Sanitat vacunarà aquesta setmana a adolescents de 12 a 19 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar en els pròxims dies 500.665 dosi de la vacuna contra la COVID 19, la segona major xifra de tota la campanya de vacunació en la Comunitat Valenciana. Les dosis es destinaran majoritàriament a la franja d’edat de 19 a 12 anys.

 

Fins ara, els esforços s’han centrat en els adolescents i joves de 19 a 16 anys. Ara bé, en els centres de vacunació on aquests grups d’edat són més reduïts i el procés està més avançat, ja s’ha vacunat també a persones de 15-14 anys. A partir d’aquesta setmana, la vacunació es generalitzarà fins als 12 anys. Es fa així en virtut del calendari acordat amb Educació perquè l’alumnat inicie el curs escolar amb almenys una dosi de la vacuna administrada.

 
De fet, de les 500.665 vacunes a administrar aquesta setmana, 291.989 (58%) es destinaran a persones de 19 a 12 anys (entre les nascudes en 2002 i els qui tenen els 12 anys complits), l’última franja d’edat definida en l’Estratègia nacional de Vacunació. Els adolescents i joves són citats a través d’una crida o d’un SMS al telèfon de contacte que tenen lloc en el SIP (normalment el mòbil del pare, la mare o el tutor) i han d’acudir al seu centre de vacunació el dia i a l’hora indicats.

 

Si no han complit els 16 anys tenen dues opcions: Anar amb els seus pares o tutors, o acudir sols, però portant signada l’autorització per a vacunar-se que els arribarà al costat de la cita i que també es poden descarregar en la web de Sanitat. Els de 16 anys o més poden vacunar-se sense acompanyant.

 

“La resta de grups de població ja tenen completat el procés de citació massiva però els qui pertanguen a ells i no s’hagen vacunat encara, pel motiu que siga, tindran una nova oportunitat. Els cridaran novament dels seus centres de salut o els enviaran un SMS. No deixarem a ningú arrere”, indica la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “D’altra banda, els qui han emplenat el calendari de vacuna en vacances seran citats, segons les preferències que van indicar, en les pròximes setmanes”, afig Barceló, que encara aquesta recta final del procés de vacunació “amb tanta esperança com cautela”: “Les xifres evidencien que la vacunació i les normes que ens hem donat estan funcionant i els indicadors milloren, però no podem tirar tot aqueix esforç per terra”.

Un total de 404.838 dosi de Pfizer i 94.100 de Moderna

Per laboratoris, el gruix de vacunes d’aquesta setmana, un total de 404.838 dosi, torna a ser del laboratori Pfizer. D’elles, 234.487 dosi es destinaran a persones de les franges d’edat compreses entre els 19 i els 12 anys.

 

La resta de vials de Pfizer (170.351 dosi) s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tindre una infecció activa, per a nous ingressos en residències sociosanitàries, professionals que s’incorporen aquest estiu al sistema sanitari, així com per a segones dosis (sobretot del grup d’edat de 39 a 20 anys), i per a la repesca de persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades.

 

D’altra banda, s’inocularan 94.100 dosi de la vacuna de Moderna, quasi totes (57.502 dosi) a persones amb edats compreses entre els 19 i els 12 anys. Altres 34.144 dosis seran per a persones nascudes entre 1982 i 2001 (39 a 20 anys) La resta serà per a professionals que s’incorporen al sistema sanitari, repesques i per a empreses que han assumit el procés de vacunació dels seus empleats.

 

Amb les 1.367 dosis d’AstraZeneca d’aquesta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi i als qui, per les circumstàncies que siguen, tenen entre 60 i 65 anys però no s’han vacunat. Finalment, de Janssen s’inocularan 360, principalment als qui han de realitzar viatges internacionals.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.