Sanitat vacunarà aquesta setmana a adolescents de 12 a 19 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar en els pròxims dies 500.665 dosi de la vacuna contra la COVID 19, la segona major xifra de tota la campanya de vacunació en la Comunitat Valenciana. Les dosis es destinaran majoritàriament a la franja d’edat de 19 a 12 anys.

 

Fins ara, els esforços s’han centrat en els adolescents i joves de 19 a 16 anys. Ara bé, en els centres de vacunació on aquests grups d’edat són més reduïts i el procés està més avançat, ja s’ha vacunat també a persones de 15-14 anys. A partir d’aquesta setmana, la vacunació es generalitzarà fins als 12 anys. Es fa així en virtut del calendari acordat amb Educació perquè l’alumnat inicie el curs escolar amb almenys una dosi de la vacuna administrada.

 
De fet, de les 500.665 vacunes a administrar aquesta setmana, 291.989 (58%) es destinaran a persones de 19 a 12 anys (entre les nascudes en 2002 i els qui tenen els 12 anys complits), l’última franja d’edat definida en l’Estratègia nacional de Vacunació. Els adolescents i joves són citats a través d’una crida o d’un SMS al telèfon de contacte que tenen lloc en el SIP (normalment el mòbil del pare, la mare o el tutor) i han d’acudir al seu centre de vacunació el dia i a l’hora indicats.

 

Si no han complit els 16 anys tenen dues opcions: Anar amb els seus pares o tutors, o acudir sols, però portant signada l’autorització per a vacunar-se que els arribarà al costat de la cita i que també es poden descarregar en la web de Sanitat. Els de 16 anys o més poden vacunar-se sense acompanyant.

 

“La resta de grups de població ja tenen completat el procés de citació massiva però els qui pertanguen a ells i no s’hagen vacunat encara, pel motiu que siga, tindran una nova oportunitat. Els cridaran novament dels seus centres de salut o els enviaran un SMS. No deixarem a ningú arrere”, indica la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “D’altra banda, els qui han emplenat el calendari de vacuna en vacances seran citats, segons les preferències que van indicar, en les pròximes setmanes”, afig Barceló, que encara aquesta recta final del procés de vacunació “amb tanta esperança com cautela”: “Les xifres evidencien que la vacunació i les normes que ens hem donat estan funcionant i els indicadors milloren, però no podem tirar tot aqueix esforç per terra”.

Un total de 404.838 dosi de Pfizer i 94.100 de Moderna

Per laboratoris, el gruix de vacunes d’aquesta setmana, un total de 404.838 dosi, torna a ser del laboratori Pfizer. D’elles, 234.487 dosi es destinaran a persones de les franges d’edat compreses entre els 19 i els 12 anys.

 

La resta de vials de Pfizer (170.351 dosi) s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tindre una infecció activa, per a nous ingressos en residències sociosanitàries, professionals que s’incorporen aquest estiu al sistema sanitari, així com per a segones dosis (sobretot del grup d’edat de 39 a 20 anys), i per a la repesca de persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades.

 

D’altra banda, s’inocularan 94.100 dosi de la vacuna de Moderna, quasi totes (57.502 dosi) a persones amb edats compreses entre els 19 i els 12 anys. Altres 34.144 dosis seran per a persones nascudes entre 1982 i 2001 (39 a 20 anys) La resta serà per a professionals que s’incorporen al sistema sanitari, repesques i per a empreses que han assumit el procés de vacunació dels seus empleats.

 

Amb les 1.367 dosis d’AstraZeneca d’aquesta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi i als qui, per les circumstàncies que siguen, tenen entre 60 i 65 anys però no s’han vacunat. Finalment, de Janssen s’inocularan 360, principalment als qui han de realitzar viatges internacionals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.