Sanitat vacunarà aquesta setmana a adolescents de 12 a 19 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar en els pròxims dies 500.665 dosi de la vacuna contra la COVID 19, la segona major xifra de tota la campanya de vacunació en la Comunitat Valenciana. Les dosis es destinaran majoritàriament a la franja d’edat de 19 a 12 anys.

 

Fins ara, els esforços s’han centrat en els adolescents i joves de 19 a 16 anys. Ara bé, en els centres de vacunació on aquests grups d’edat són més reduïts i el procés està més avançat, ja s’ha vacunat també a persones de 15-14 anys. A partir d’aquesta setmana, la vacunació es generalitzarà fins als 12 anys. Es fa així en virtut del calendari acordat amb Educació perquè l’alumnat inicie el curs escolar amb almenys una dosi de la vacuna administrada.

 
De fet, de les 500.665 vacunes a administrar aquesta setmana, 291.989 (58%) es destinaran a persones de 19 a 12 anys (entre les nascudes en 2002 i els qui tenen els 12 anys complits), l’última franja d’edat definida en l’Estratègia nacional de Vacunació. Els adolescents i joves són citats a través d’una crida o d’un SMS al telèfon de contacte que tenen lloc en el SIP (normalment el mòbil del pare, la mare o el tutor) i han d’acudir al seu centre de vacunació el dia i a l’hora indicats.

 

Si no han complit els 16 anys tenen dues opcions: Anar amb els seus pares o tutors, o acudir sols, però portant signada l’autorització per a vacunar-se que els arribarà al costat de la cita i que també es poden descarregar en la web de Sanitat. Els de 16 anys o més poden vacunar-se sense acompanyant.

 

“La resta de grups de població ja tenen completat el procés de citació massiva però els qui pertanguen a ells i no s’hagen vacunat encara, pel motiu que siga, tindran una nova oportunitat. Els cridaran novament dels seus centres de salut o els enviaran un SMS. No deixarem a ningú arrere”, indica la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “D’altra banda, els qui han emplenat el calendari de vacuna en vacances seran citats, segons les preferències que van indicar, en les pròximes setmanes”, afig Barceló, que encara aquesta recta final del procés de vacunació “amb tanta esperança com cautela”: “Les xifres evidencien que la vacunació i les normes que ens hem donat estan funcionant i els indicadors milloren, però no podem tirar tot aqueix esforç per terra”.

Un total de 404.838 dosi de Pfizer i 94.100 de Moderna

Per laboratoris, el gruix de vacunes d’aquesta setmana, un total de 404.838 dosi, torna a ser del laboratori Pfizer. D’elles, 234.487 dosi es destinaran a persones de les franges d’edat compreses entre els 19 i els 12 anys.

 

La resta de vials de Pfizer (170.351 dosi) s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tindre una infecció activa, per a nous ingressos en residències sociosanitàries, professionals que s’incorporen aquest estiu al sistema sanitari, així com per a segones dosis (sobretot del grup d’edat de 39 a 20 anys), i per a la repesca de persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades.

 

D’altra banda, s’inocularan 94.100 dosi de la vacuna de Moderna, quasi totes (57.502 dosi) a persones amb edats compreses entre els 19 i els 12 anys. Altres 34.144 dosis seran per a persones nascudes entre 1982 i 2001 (39 a 20 anys) La resta serà per a professionals que s’incorporen al sistema sanitari, repesques i per a empreses que han assumit el procés de vacunació dels seus empleats.

 

Amb les 1.367 dosis d’AstraZeneca d’aquesta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi i als qui, per les circumstàncies que siguen, tenen entre 60 i 65 anys però no s’han vacunat. Finalment, de Janssen s’inocularan 360, principalment als qui han de realitzar viatges internacionals.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.