10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Setanta científics recomanen el confinament total de l’Estat a Pedro Sánchez

Imatge del laboratori de l'Hospital Clínic que fa proves de coronavirus

Els científics auguren un col·lapse del sistema sanitari | València Diari

 

El coronavirus continua avançant i els experts valoren si les mesures que està adoptant Espanya contra la pandèmia són suficients. Setanta científics de tot l’Estat han publicat un informe sobre la situació actual del virus en el país, dirigit al govern de Pedro Sánchez. Se n’extrau preocupació per unes accions que, a pesar d’anar en la direcció correcta, consideren insuficients

 

Auguren col·lapse sanitari cap al 25 de març

Segons l’informe científic i matemàticament contrastat, les mesures aplicades no evitaran que el sistema sanitari es col·lapse cap al 25 de març.   

 

L’informe recorda que ens trobem en la primera fase de la pandèmia, en la que seria essencial que la població es confinara totalment i que el personal sanitari comptara amb tot el material i equipament necessari per a fer front al virus i preparar-se per a la segona fase, en la que caldria contindre brots focalitzats.

 

Tancar les àrees geogràfiques més afectades

En esta línia, els experts proposen tancar les àrees geogràfiques més afectades pel Covid-19, com Madrid, Catalunya, el País basc, Castella i Lleó, Castella la Manxa, o la Comunitat Valenciana, durant aproximadament vint dies. En canvi, per a la resta de l’Estat, recomanen un confinament parcial, que comporta una aturada del 50% de l’activitat laboral i de la mobilitat.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.