Sexsomnia: el trastorn del somni que et fa tindre sexe de manera inconscient

Ejemplo de shortcode con estilo
  La sexsomnia, que ve del terme anglés ‘sleep sex’, és un trastorn del somni que fa que una persona siga capaç de tindre sexe mentre dorm i, en despertar, no recordar absolutament res de l’ocorregut. Això pot ser problemàtic, perquè es tracta d’alguna cosa semblança al que ocorre a les persones que pateixen somnambulisme. De fet, […]

 

La sexsomnia, que ve del terme anglés ‘sleep sex’, és un trastorn del somni que fa que una persona siga capaç de tindre sexe mentre dorm i, en despertar, no recordar absolutament res de l’ocorregut. Això pot ser problemàtic, perquè es tracta d’alguna cosa semblança al que ocorre a les persones que pateixen somnambulisme.

De fet, la sexsomnia pot considerar-se com una mena de somnambulisme, però en este cas el trastorn està relacionat amb l’activitat sexual de la persona mentre dorm.

La sexsomnia és molt poc freqüent i les persones afectades no acostumen a consultar-ho amb professionals per vergonya o temor a ser jutjats, o simplement perquè no entenen que és un problema mèdic.

 

Símptomes i causes de la sexsomnia

 

La sexsomnia presenta alguns símptomes molt clars d’identificar: la masturbació, els gemecs i la cerca d’una relació sexual, habitualment amb actitud agressiva, durant el somni. Entre estos símptomes, l’últim pot comportar problemes en la relació de parella, perquè si un dels dos increpa a l’altre de manera agressiva durant la nit, pot causar malestar i preocupació.

Experts de la Societat Espanyola del Somni o la Unitat Multidisciplinària de Trastorns del Somni de l’Hospital Clínic de Barcelona afirmen que la causa de la sexsomnia es desconeix hui dia, ja que les persones que la presenten no mostren cap alteració sexual, cap malaltia psicològica i/o psiquiàtrica ni tampoc cap experiència sexual traumàtica viscuda.

 

Com es detecta?

 

Per a arribar al diagnòstic de la sexsomina, la persona ha d’acudir a l’especialista, que serà l’encarregat d’interrogar-li a ell i a la seua parella. Si es confirma l’activitat sexual durant el somni sense que el pacient haja consumit drogues, alcohol, o qualsevol substància que poguera alterar el seu comportament o records, se li realitza una polisomnografia. Esta prova serveix per a diagnosticar trastorns del somni i registra l’activitat cerebral i els moviments oculars del pacient adormit.

Segons adverteix, és més freqüent del que es pensa. «Habitualment és més freqüent en l’home que en la dona, però no se sap exactament la freqüència de casos descrits. Sí que sol ser habitual entre els 25 i els 45 anys. No se sol veure en persones d’edat superior als 60″, afirma l’especialista en somni.

 

Conseqüències i tractament de la sexsomnia

 

Les conseqüències de la sexsomnia poden ser psicològiques, quan afecten la vida en parella, i poden arribar a ser legals en alguns casos, com en el cas de Stephen Lee Davies, qui va ser absolt d’una violació a una xica de 16 anys per patir sexomnia, en 2009 a Gal·les (Gran Bretanya).

A nivell de parella, quan un dels dos pateix sexsomnia, l’habitual és acabar dormint separats per a evitar ser molestats. No obstant això, cal dir que algunes parelles han arribat a confessar que el sexe amb el seu company/a adormit/da ha sigut millor que el sexe estant despert/a.

Quan una persona pateix sexsomnia, alguna cosa que se li sol diagnosticar gràcies a la seua parella, que és la que ha viscut el comportament sexual anòmal del seu company/a, els experts en somni solen tractar-ho de la següent manera:

• Cal aconseguir llevar els factors desencadenants, per la qual cosa el més recomanable és seguir unes correctes pautes de somni.

• Quant a l’ús de medicaments, se sol recórrer a fàrmacs de la família del Valium i també s’han descrit casos que han evolucionat de manera positiva recorrent a la melatonina.

Últimes notícies

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.

El DNI digital serà vàlid per a identificar-se i votar en les eleccions generals del 29N

Els electors podran utilitzar l'aplicació MiDNI davant de la mesa electoral mitjançant un codi QR temporal, mentre Interior repartirà més de 60.000 terminals per a verificar-lo

Sánchez, instat a arribar a València en alta velocitat

Miguel Barrachina ha demanat que Pedro Sánchez arribe a València en alta velocitat. Ha denunciat 18 cancel·lacions en un dia, tres línies de Rodalia tancades i inversions pendents.