7.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Fernando Simón preveu un increment de casos després de les «no festes» del 15 d’agost

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha previst este dilluns que en els pròxims dies hi haurà un increment «major» de casos de coronavirus en Espanya després del moment «àlgid» de les «no festes» del 15 d’agost.

 

Simón ho ha afirmat en una roda de premsa en la que ha considerat que l’augment d’infeccions que s’està produint en el nostre país és «suau» a pesar dels més de 16.000 positius que les comunitats han notificat al Ministeri de Sanitat des de divendres passat.

Una xifra que «no és bona». «Ens agradarien xifres molt més baixes; tenim un increment de casos, s’observa dia a dia», ha admés l’epidemiòleg, qui ha explicat que els brots més importants s’estan produint en l’àmbit social, tant en oci nocturn com en festes familiars.

 

«I desgraciadament hem tingut ara el període àlgid del 15 agost”, pel que «és probable» que en els pròxims dies, i a pesar de ll’esforç que ha posat la població, «vegem un increment major».

 

A pesar d’això, l’objectiu continua sent arribar a setembre, quan es reprendrà l’activitat laboral i educativa, amb el menor número de contagis possible, i creu que encara hi ha marge per a que les mesures consensuades divendres passat per Sanitat i les comunitats —com el tancament de l’oci nocturn o la prohibició de fumar en el carrer a menys de dos metres d’una altra persona— puguen donar els seus fruits.

 

Ara mateix, ha explicat, hi ha tres classes de comunitats: les que han tingut una evolució poc favorable i que han implementat mesures dràstiques; les que estan en una fase ascendent i que hauran d’adoptar «mesures de control de manera important» i les que ni abans ni ara han estat en una fase d’increment rellevant.

 

«Estem a temps de conseguir reduir la transmissió del virus», ha subratllat Simón per a advertir que «el problema» de setembre és que s’ajuntarà gent provinent de zones amb diferent situació epidemiològica, amb el que el repte radica a «minimitzar eixe risc potencial d’esta mescla explosiva en este temps».

 

Si els espanyols han pres les seues vacacions de manera escalonada, això «ajudarà a que el procés siga més suau», però com no es té la seguretat, cal tractar que, quan es produïsquen «eixes mescles perilloses, siguen les menors possibles i es puguen controlar de la millor manera», ha conclòs.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.