Fernando Simón preveu un increment de casos després de les «no festes» del 15 d’agost

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha previst este dilluns que en els pròxims dies hi haurà un increment «major» de casos de coronavirus en Espanya després del moment «àlgid» de les «no festes» del 15 d’agost.

 

Simón ho ha afirmat en una roda de premsa en la que ha considerat que l’augment d’infeccions que s’està produint en el nostre país és «suau» a pesar dels més de 16.000 positius que les comunitats han notificat al Ministeri de Sanitat des de divendres passat.

Una xifra que «no és bona». «Ens agradarien xifres molt més baixes; tenim un increment de casos, s’observa dia a dia», ha admés l’epidemiòleg, qui ha explicat que els brots més importants s’estan produint en l’àmbit social, tant en oci nocturn com en festes familiars.

 

«I desgraciadament hem tingut ara el període àlgid del 15 agost», pel que «és probable» que en els pròxims dies, i a pesar de ll’esforç que ha posat la població, «vegem un increment major».

 

A pesar d’això, l’objectiu continua sent arribar a setembre, quan es reprendrà l’activitat laboral i educativa, amb el menor número de contagis possible, i creu que encara hi ha marge per a que les mesures consensuades divendres passat per Sanitat i les comunitats —com el tancament de l’oci nocturn o la prohibició de fumar en el carrer a menys de dos metres d’una altra persona— puguen donar els seus fruits.

 

Ara mateix, ha explicat, hi ha tres classes de comunitats: les que han tingut una evolució poc favorable i que han implementat mesures dràstiques; les que estan en una fase ascendent i que hauran d’adoptar «mesures de control de manera important» i les que ni abans ni ara han estat en una fase d’increment rellevant.

 

«Estem a temps de conseguir reduir la transmissió del virus», ha subratllat Simón per a advertir que «el problema» de setembre és que s’ajuntarà gent provinent de zones amb diferent situació epidemiològica, amb el que el repte radica a «minimitzar eixe risc potencial d’esta mescla explosiva en este temps».

 

Si els espanyols han pres les seues vacacions de manera escalonada, això «ajudarà a que el procés siga més suau», però com no es té la seguretat, cal tractar que, quan es produïsquen «eixes mescles perilloses, siguen les menors possibles i es puguen controlar de la millor manera», ha conclòs.

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.