Fernando Simón preveu un increment de casos després de les «no festes» del 15 d’agost

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha previst este dilluns que en els pròxims dies hi haurà un increment «major» de casos de coronavirus en Espanya després del moment «àlgid» de les «no festes» del 15 d’agost.

 

Simón ho ha afirmat en una roda de premsa en la que ha considerat que l’augment d’infeccions que s’està produint en el nostre país és «suau» a pesar dels més de 16.000 positius que les comunitats han notificat al Ministeri de Sanitat des de divendres passat.

Una xifra que «no és bona». «Ens agradarien xifres molt més baixes; tenim un increment de casos, s’observa dia a dia», ha admés l’epidemiòleg, qui ha explicat que els brots més importants s’estan produint en l’àmbit social, tant en oci nocturn com en festes familiars.

 

«I desgraciadament hem tingut ara el període àlgid del 15 agost», pel que «és probable» que en els pròxims dies, i a pesar de ll’esforç que ha posat la població, «vegem un increment major».

 

A pesar d’això, l’objectiu continua sent arribar a setembre, quan es reprendrà l’activitat laboral i educativa, amb el menor número de contagis possible, i creu que encara hi ha marge per a que les mesures consensuades divendres passat per Sanitat i les comunitats —com el tancament de l’oci nocturn o la prohibició de fumar en el carrer a menys de dos metres d’una altra persona— puguen donar els seus fruits.

 

Ara mateix, ha explicat, hi ha tres classes de comunitats: les que han tingut una evolució poc favorable i que han implementat mesures dràstiques; les que estan en una fase ascendent i que hauran d’adoptar «mesures de control de manera important» i les que ni abans ni ara han estat en una fase d’increment rellevant.

 

«Estem a temps de conseguir reduir la transmissió del virus», ha subratllat Simón per a advertir que «el problema» de setembre és que s’ajuntarà gent provinent de zones amb diferent situació epidemiològica, amb el que el repte radica a «minimitzar eixe risc potencial d’esta mescla explosiva en este temps».

 

Si els espanyols han pres les seues vacacions de manera escalonada, això «ajudarà a que el procés siga més suau», però com no es té la seguretat, cal tractar que, quan es produïsquen «eixes mescles perilloses, siguen les menors possibles i es puguen controlar de la millor manera», ha conclòs.

Últimes notícies

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.