Fernando Simón preveu un increment de casos després de les «no festes» del 15 d’agost

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha previst este dilluns que en els pròxims dies hi haurà un increment «major» de casos de coronavirus en Espanya després del moment «àlgid» de les «no festes» del 15 d’agost.

 

Simón ho ha afirmat en una roda de premsa en la que ha considerat que l’augment d’infeccions que s’està produint en el nostre país és «suau» a pesar dels més de 16.000 positius que les comunitats han notificat al Ministeri de Sanitat des de divendres passat.

Una xifra que «no és bona». «Ens agradarien xifres molt més baixes; tenim un increment de casos, s’observa dia a dia», ha admés l’epidemiòleg, qui ha explicat que els brots més importants s’estan produint en l’àmbit social, tant en oci nocturn com en festes familiars.

 

«I desgraciadament hem tingut ara el període àlgid del 15 agost”, pel que «és probable» que en els pròxims dies, i a pesar de ll’esforç que ha posat la població, «vegem un increment major».

 

A pesar d’això, l’objectiu continua sent arribar a setembre, quan es reprendrà l’activitat laboral i educativa, amb el menor número de contagis possible, i creu que encara hi ha marge per a que les mesures consensuades divendres passat per Sanitat i les comunitats —com el tancament de l’oci nocturn o la prohibició de fumar en el carrer a menys de dos metres d’una altra persona— puguen donar els seus fruits.

 

Ara mateix, ha explicat, hi ha tres classes de comunitats: les que han tingut una evolució poc favorable i que han implementat mesures dràstiques; les que estan en una fase ascendent i que hauran d’adoptar «mesures de control de manera important» i les que ni abans ni ara han estat en una fase d’increment rellevant.

 

«Estem a temps de conseguir reduir la transmissió del virus», ha subratllat Simón per a advertir que «el problema» de setembre és que s’ajuntarà gent provinent de zones amb diferent situació epidemiològica, amb el que el repte radica a «minimitzar eixe risc potencial d’esta mescla explosiva en este temps».

 

Si els espanyols han pres les seues vacacions de manera escalonada, això «ajudarà a que el procés siga més suau», però com no es té la seguretat, cal tractar que, quan es produïsquen «eixes mescles perilloses, siguen les menors possibles i es puguen controlar de la millor manera», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou la participació de dones en les processons de Setmana Santa, decisió que reobri el conflicte per la igualtat i posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional.

El PSPV reclama al PP que done suport als decrets per la guerra i deixe de criticar

El PSPV demana al PP que recolze els decrets del Govern per a pal·liar els efectes de la guerra a Orient Mitjà i acusa el president de la Generalitat d'inacció, mentres PP i Compromís discrepen sobre l'abast de les mesures.

Barcala garantix transparència total en la comissió per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala assegura la màxima transparència en la nova comissió municipal que investigarà les irregularitats en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Tres alts càrrecs de la Conselleria declararan com a testimonis per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita a tres responsables de la Conselleria com a testimonis i reclama aclarir qui va elaborar els informes incorporats a la causa.

El nou subdelegat del Govern a Alacant defén com a irrenunciable el transvasament Tajo-Segura

Manuel Pineda, nou subdelegat del Govern a Alacant, situa el transvasament Tajo-Segura com a infraestructura irrenunciable i marca com a prioritats l'aigua, la vivenda i la lluita contra la violència masclista.

La comissió d’Alacant citarà a Barcala i a càrrecs de tots els partits per les VPP de la Platja de Sant Joan

La comissió de l'Ajuntament d'Alacant sobre les presumptes irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan citarà a l'alcalde Luis Barcala i a responsables polítics de diferents etapes, enmig de retrets per la rapidesa dels terminis.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres responsables de la Conselleria i reclama aclarir qui va elaborar els informes clau del cas.

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.