Fernando Simón preveu un increment de casos després de les «no festes» del 15 d’agost

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha previst este dilluns que en els pròxims dies hi haurà un increment «major» de casos de coronavirus en Espanya després del moment «àlgid» de les «no festes» del 15 d’agost.

 

Simón ho ha afirmat en una roda de premsa en la que ha considerat que l’augment d’infeccions que s’està produint en el nostre país és «suau» a pesar dels més de 16.000 positius que les comunitats han notificat al Ministeri de Sanitat des de divendres passat.

Una xifra que «no és bona». «Ens agradarien xifres molt més baixes; tenim un increment de casos, s’observa dia a dia», ha admés l’epidemiòleg, qui ha explicat que els brots més importants s’estan produint en l’àmbit social, tant en oci nocturn com en festes familiars.

 

«I desgraciadament hem tingut ara el període àlgid del 15 agost», pel que «és probable» que en els pròxims dies, i a pesar de ll’esforç que ha posat la població, «vegem un increment major».

 

A pesar d’això, l’objectiu continua sent arribar a setembre, quan es reprendrà l’activitat laboral i educativa, amb el menor número de contagis possible, i creu que encara hi ha marge per a que les mesures consensuades divendres passat per Sanitat i les comunitats —com el tancament de l’oci nocturn o la prohibició de fumar en el carrer a menys de dos metres d’una altra persona— puguen donar els seus fruits.

 

Ara mateix, ha explicat, hi ha tres classes de comunitats: les que han tingut una evolució poc favorable i que han implementat mesures dràstiques; les que estan en una fase ascendent i que hauran d’adoptar «mesures de control de manera important» i les que ni abans ni ara han estat en una fase d’increment rellevant.

 

«Estem a temps de conseguir reduir la transmissió del virus», ha subratllat Simón per a advertir que «el problema» de setembre és que s’ajuntarà gent provinent de zones amb diferent situació epidemiològica, amb el que el repte radica a «minimitzar eixe risc potencial d’esta mescla explosiva en este temps».

 

Si els espanyols han pres les seues vacacions de manera escalonada, això «ajudarà a que el procés siga més suau», però com no es té la seguretat, cal tractar que, quan es produïsquen «eixes mescles perilloses, siguen les menors possibles i es puguen controlar de la millor manera», ha conclòs.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.