9.000 euros per sumar-se a la jornada de 32 hores en la empresa

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de la Direcció General de Treball, oferirà ajudes de més de 9.000 euros durant tres anys a les empreses per cada persona treballadora que se sume a la jornada de 32 hores.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha presentat hui la «Cimera Internacional de la Setmana de Quatre Dies» (Four Day Week International Summit) juntament amb les ajudes que està preparant el Consell per a fer costat a les empreses valencianes que se sumen a la reducció horària.

Nomdedéu ha explicat que la Generalitat oferirà les ajudes amb determinades condicions. Així, ha d’existir un acord previ amb la representació legal de les persones treballadores i un pla de Millora de la Productivitat per al qual comptaran amb el suport de l’IVACE.

Quant a les quanties de les ajudes, Nomdedéu ha detallat que el primer any complet d’aplicació del programa rebran una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla, el segon any 2.746,10 euros i el tercer any 1.373,05 euros.

Pel que respecta a l’esdeveniment, el responsable d’Ocupació ha informat que se celebrarà els pròxims dies 27 i 28 de maig en el Complex Esportiu-Cultural «La Petxina» de València i espera reunir més de dos-centes persones que debatran sobre el futur del treball i compartiran experiències sobre la iniciativa de reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dos hores setmanals.

Es tracta d’un esdeveniment organitzat per LABORA, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de València, així com de la plataforma internacional «Four Day Week Global» i del centre d’investigació britànic «Autonomy«.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha assenyalat que l’organització d’aquesta trobada internacional a València suposa un reconeixement a la tasca del Consell en matèria de reducció del temps de treball i situa a la Comunitat Valenciana «com la principal referència pública en el món d’aquesta nova proposta«.

En aquest sentit, ha recordat que la Generalitat és la primera institució a posar en marxa unes ajudes públiques per a les empreses que voluntàriament decidisquen participar en aquest projecte.

Nomdedéu ha explicat que hi ha una raó molt clara per a obrir aquest debat: «estem treballant més de cent hores de la mitjana europea, però som un dels països menys productius. No és certa l’equació que a més hores de treball, major productivitat, hi ha alguna cosa que falla i probablement és la productivitat», ha assenyalat.

El responsable d’Ocupació ha insistit que el que pretén el Consell és realitzar una reflexió «en veu alta, amb especialistes, amb empreses que ja ho han posat en marxa, amb els sindicats, conéixer també les experiències que s’han dut a terme en altres països (venen de 30 països diferents) perquè ens donen la seua opinió sobre com produir millor per a poder treballar menys«.

En referència al moment actual de crisi energètica, el director general de LABORA ha emfatitzat la necessitat d’obrir aquest tipus de debats de fons sobre els problemes actuals del mercat laboral, abordant noves iniciatives com aquesta que poden contribuir directament a millorar la productivitat, reduir desplaçaments i optimitzar l’ús de l’energia en les empreses.

Cimera Internacional

L’esdeveniment comptarà amb sis panells de debat i tres ponències o diàlegs principals. El programa complet es pot consultar ja a consultar ací i compta amb més de trenta ponents de la Comunitat Valenciana i de la resta de l’Espanya, així com amb personalitats rellevants d’Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Itàlia, Islàndia, Irlanda, els Estats Units, Escòcia, Gal·les i Nova Zelanda, entre altres.

Entre els participants cal destacar la vicepresidenta segona i ministra de Treball del Govern d’Espanya, Yolanda Díaz, l’enginyer i exministre d’Indústria i Energia, Joan Majó, els secretaris generals d’UGT i CCOO, Unai Sord i Pepe Álvarez, l’economista i sociòloga del Boston College, Juliet Schor, el diputat del parlament britànic i exportaveu d’economia del Partit Laborista, John McDonnell, el diputat en el Congrés i líder de «Más País», Iñigo Errejón, la diputada del parlament d’Irlanda, Neasa Hourigan, l’experta en negociació col·lectiva del sindicat alemany IG Metall, Sophie Jaenicke, o el fundador de l’empresa financera Perpetual Guardian, Andrew Barnes, una de les primeres empreses en el món que va implantar la setmana laboral de quatre dies.

La inscripció és gratuïta per a totes les persones que vulguen assistir i es pot tramitar a través de la pàgina web oficial del cim: consultar ací.

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.