9.000 euros per sumar-se a la jornada de 32 hores en la empresa

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de la Direcció General de Treball, oferirà ajudes de més de 9.000 euros durant tres anys a les empreses per cada persona treballadora que se sume a la jornada de 32 hores.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha presentat hui la «Cimera Internacional de la Setmana de Quatre Dies» (Four Day Week International Summit) juntament amb les ajudes que està preparant el Consell per a fer costat a les empreses valencianes que se sumen a la reducció horària.

Nomdedéu ha explicat que la Generalitat oferirà les ajudes amb determinades condicions. Així, ha d’existir un acord previ amb la representació legal de les persones treballadores i un pla de Millora de la Productivitat per al qual comptaran amb el suport de l’IVACE.

Quant a les quanties de les ajudes, Nomdedéu ha detallat que el primer any complet d’aplicació del programa rebran una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla, el segon any 2.746,10 euros i el tercer any 1.373,05 euros.

Pel que respecta a l’esdeveniment, el responsable d’Ocupació ha informat que se celebrarà els pròxims dies 27 i 28 de maig en el Complex Esportiu-Cultural «La Petxina» de València i espera reunir més de dos-centes persones que debatran sobre el futur del treball i compartiran experiències sobre la iniciativa de reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dos hores setmanals.

Es tracta d’un esdeveniment organitzat per LABORA, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de València, així com de la plataforma internacional «Four Day Week Global» i del centre d’investigació britànic «Autonomy«.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha assenyalat que l’organització d’aquesta trobada internacional a València suposa un reconeixement a la tasca del Consell en matèria de reducció del temps de treball i situa a la Comunitat Valenciana «com la principal referència pública en el món d’aquesta nova proposta«.

En aquest sentit, ha recordat que la Generalitat és la primera institució a posar en marxa unes ajudes públiques per a les empreses que voluntàriament decidisquen participar en aquest projecte.

Nomdedéu ha explicat que hi ha una raó molt clara per a obrir aquest debat: «estem treballant més de cent hores de la mitjana europea, però som un dels països menys productius. No és certa l’equació que a més hores de treball, major productivitat, hi ha alguna cosa que falla i probablement és la productivitat», ha assenyalat.

El responsable d’Ocupació ha insistit que el que pretén el Consell és realitzar una reflexió «en veu alta, amb especialistes, amb empreses que ja ho han posat en marxa, amb els sindicats, conéixer també les experiències que s’han dut a terme en altres països (venen de 30 països diferents) perquè ens donen la seua opinió sobre com produir millor per a poder treballar menys«.

En referència al moment actual de crisi energètica, el director general de LABORA ha emfatitzat la necessitat d’obrir aquest tipus de debats de fons sobre els problemes actuals del mercat laboral, abordant noves iniciatives com aquesta que poden contribuir directament a millorar la productivitat, reduir desplaçaments i optimitzar l’ús de l’energia en les empreses.

Cimera Internacional

L’esdeveniment comptarà amb sis panells de debat i tres ponències o diàlegs principals. El programa complet es pot consultar ja a consultar ací i compta amb més de trenta ponents de la Comunitat Valenciana i de la resta de l’Espanya, així com amb personalitats rellevants d’Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Itàlia, Islàndia, Irlanda, els Estats Units, Escòcia, Gal·les i Nova Zelanda, entre altres.

Entre els participants cal destacar la vicepresidenta segona i ministra de Treball del Govern d’Espanya, Yolanda Díaz, l’enginyer i exministre d’Indústria i Energia, Joan Majó, els secretaris generals d’UGT i CCOO, Unai Sord i Pepe Álvarez, l’economista i sociòloga del Boston College, Juliet Schor, el diputat del parlament britànic i exportaveu d’economia del Partit Laborista, John McDonnell, el diputat en el Congrés i líder de «Más País», Iñigo Errejón, la diputada del parlament d’Irlanda, Neasa Hourigan, l’experta en negociació col·lectiva del sindicat alemany IG Metall, Sophie Jaenicke, o el fundador de l’empresa financera Perpetual Guardian, Andrew Barnes, una de les primeres empreses en el món que va implantar la setmana laboral de quatre dies.

La inscripció és gratuïta per a totes les persones que vulguen assistir i es pot tramitar a través de la pàgina web oficial del cim: consultar ací.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.