9.000 euros per sumar-se a la jornada de 32 hores en la empresa

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de la Direcció General de Treball, oferirà ajudes de més de 9.000 euros durant tres anys a les empreses per cada persona treballadora que se sume a la jornada de 32 hores.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha presentat hui la «Cimera Internacional de la Setmana de Quatre Dies» (Four Day Week International Summit) juntament amb les ajudes que està preparant el Consell per a fer costat a les empreses valencianes que se sumen a la reducció horària.

Nomdedéu ha explicat que la Generalitat oferirà les ajudes amb determinades condicions. Així, ha d’existir un acord previ amb la representació legal de les persones treballadores i un pla de Millora de la Productivitat per al qual comptaran amb el suport de l’IVACE.

Quant a les quanties de les ajudes, Nomdedéu ha detallat que el primer any complet d’aplicació del programa rebran una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla, el segon any 2.746,10 euros i el tercer any 1.373,05 euros.

Pel que respecta a l’esdeveniment, el responsable d’Ocupació ha informat que se celebrarà els pròxims dies 27 i 28 de maig en el Complex Esportiu-Cultural «La Petxina» de València i espera reunir més de dos-centes persones que debatran sobre el futur del treball i compartiran experiències sobre la iniciativa de reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dos hores setmanals.

Es tracta d’un esdeveniment organitzat per LABORA, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de València, així com de la plataforma internacional «Four Day Week Global» i del centre d’investigació britànic «Autonomy«.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha assenyalat que l’organització d’aquesta trobada internacional a València suposa un reconeixement a la tasca del Consell en matèria de reducció del temps de treball i situa a la Comunitat Valenciana «com la principal referència pública en el món d’aquesta nova proposta«.

En aquest sentit, ha recordat que la Generalitat és la primera institució a posar en marxa unes ajudes públiques per a les empreses que voluntàriament decidisquen participar en aquest projecte.

Nomdedéu ha explicat que hi ha una raó molt clara per a obrir aquest debat: «estem treballant més de cent hores de la mitjana europea, però som un dels països menys productius. No és certa l’equació que a més hores de treball, major productivitat, hi ha alguna cosa que falla i probablement és la productivitat», ha assenyalat.

El responsable d’Ocupació ha insistit que el que pretén el Consell és realitzar una reflexió «en veu alta, amb especialistes, amb empreses que ja ho han posat en marxa, amb els sindicats, conéixer també les experiències que s’han dut a terme en altres països (venen de 30 països diferents) perquè ens donen la seua opinió sobre com produir millor per a poder treballar menys«.

En referència al moment actual de crisi energètica, el director general de LABORA ha emfatitzat la necessitat d’obrir aquest tipus de debats de fons sobre els problemes actuals del mercat laboral, abordant noves iniciatives com aquesta que poden contribuir directament a millorar la productivitat, reduir desplaçaments i optimitzar l’ús de l’energia en les empreses.

Cimera Internacional

L’esdeveniment comptarà amb sis panells de debat i tres ponències o diàlegs principals. El programa complet es pot consultar ja a consultar ací i compta amb més de trenta ponents de la Comunitat Valenciana i de la resta de l’Espanya, així com amb personalitats rellevants d’Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Itàlia, Islàndia, Irlanda, els Estats Units, Escòcia, Gal·les i Nova Zelanda, entre altres.

Entre els participants cal destacar la vicepresidenta segona i ministra de Treball del Govern d’Espanya, Yolanda Díaz, l’enginyer i exministre d’Indústria i Energia, Joan Majó, els secretaris generals d’UGT i CCOO, Unai Sord i Pepe Álvarez, l’economista i sociòloga del Boston College, Juliet Schor, el diputat del parlament britànic i exportaveu d’economia del Partit Laborista, John McDonnell, el diputat en el Congrés i líder de «Más País», Iñigo Errejón, la diputada del parlament d’Irlanda, Neasa Hourigan, l’experta en negociació col·lectiva del sindicat alemany IG Metall, Sophie Jaenicke, o el fundador de l’empresa financera Perpetual Guardian, Andrew Barnes, una de les primeres empreses en el món que va implantar la setmana laboral de quatre dies.

La inscripció és gratuïta per a totes les persones que vulguen assistir i es pot tramitar a través de la pàgina web oficial del cim: consultar ací.

Últimes notícies

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.