Tanquen una discoteca de Xàtiva per celebrar una festa privada

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha llevat la llicència d’activitat d’una discoteca del polígon industrial de la localitat que va celebrar una festa privada a principis de setembre a pesar de l’obligat tancament de l’oci nocturn i que, pel que pareix, ha incomplit «de manera reiterada» normatives com la de contaminació acústiques des de l’any 2018.

 

La Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la revocació sobre la base d’un informe jurídic a on s’acredita un «incompliment sistemàtic i reiterat dels requeriments dels tècnics municipals per a corregir determinades deficiències amb vista a les condicions acústiques del local, instal·lacions elèctriques i de seguretat i condicions d’aforament màxim permés», ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

 

D’una banda, la passada matinada del 6 de setembre, la Policia Local va alçar una acta per la celebració d’una festa privada en la discoteca estant en vigor el decret de tancament de discoteques i pubs dictat pel Ministeri de Sanitat. Els agents van comprovar que alguns dels assistents a la festa no portaven la mascareta.

 

Dos anys sense complir la normativa

A demés, l’informe jurídic remarca que la discoteca en qüestió «des del primer requeriment, el mes de juliol de 2018, és a dir, uns dos anys després, seguix sense complir amb la normativa de contaminació acústica». Segons el document que motiva la revocació de la llicència d’activitat de la discoteca, «el risc de seguretat, ordre públic, salubritat, entre altres, per al cas en què no es complisquen les condicions exigides és elevat».

 

A tot això cal afegir «la més que evident i denunciada contaminació acústica que es desprén de la falta de compliment de les exigències relatives a l’aïllament i verificació acústica, recollides en els reiterats requeriments efectuats, sense cap resposta satisfactòria», ha explicat el consistori.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.