Tanquen una discoteca de Xàtiva per celebrar una festa privada

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha llevat la llicència d’activitat d’una discoteca del polígon industrial de la localitat que va celebrar una festa privada a principis de setembre a pesar de l’obligat tancament de l’oci nocturn i que, pel que pareix, ha incomplit «de manera reiterada» normatives com la de contaminació acústiques des de l’any 2018.

 

La Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la revocació sobre la base d’un informe jurídic a on s’acredita un «incompliment sistemàtic i reiterat dels requeriments dels tècnics municipals per a corregir determinades deficiències amb vista a les condicions acústiques del local, instal·lacions elèctriques i de seguretat i condicions d’aforament màxim permés», ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

 

D’una banda, la passada matinada del 6 de setembre, la Policia Local va alçar una acta per la celebració d’una festa privada en la discoteca estant en vigor el decret de tancament de discoteques i pubs dictat pel Ministeri de Sanitat. Els agents van comprovar que alguns dels assistents a la festa no portaven la mascareta.

 

Dos anys sense complir la normativa

A demés, l’informe jurídic remarca que la discoteca en qüestió «des del primer requeriment, el mes de juliol de 2018, és a dir, uns dos anys després, seguix sense complir amb la normativa de contaminació acústica». Segons el document que motiva la revocació de la llicència d’activitat de la discoteca, «el risc de seguretat, ordre públic, salubritat, entre altres, per al cas en què no es complisquen les condicions exigides és elevat».

 

A tot això cal afegir «la més que evident i denunciada contaminació acústica que es desprén de la falta de compliment de les exigències relatives a l’aïllament i verificació acústica, recollides en els reiterats requeriments efectuats, sense cap resposta satisfactòria», ha explicat el consistori.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.