Tanquen una discoteca de Xàtiva per celebrar una festa privada

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha llevat la llicència d’activitat d’una discoteca del polígon industrial de la localitat que va celebrar una festa privada a principis de setembre a pesar de l’obligat tancament de l’oci nocturn i que, pel que pareix, ha incomplit «de manera reiterada» normatives com la de contaminació acústiques des de l’any 2018.

 

La Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la revocació sobre la base d’un informe jurídic a on s’acredita un «incompliment sistemàtic i reiterat dels requeriments dels tècnics municipals per a corregir determinades deficiències amb vista a les condicions acústiques del local, instal·lacions elèctriques i de seguretat i condicions d’aforament màxim permés», ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

 

D’una banda, la passada matinada del 6 de setembre, la Policia Local va alçar una acta per la celebració d’una festa privada en la discoteca estant en vigor el decret de tancament de discoteques i pubs dictat pel Ministeri de Sanitat. Els agents van comprovar que alguns dels assistents a la festa no portaven la mascareta.

 

Dos anys sense complir la normativa

A demés, l’informe jurídic remarca que la discoteca en qüestió «des del primer requeriment, el mes de juliol de 2018, és a dir, uns dos anys després, seguix sense complir amb la normativa de contaminació acústica». Segons el document que motiva la revocació de la llicència d’activitat de la discoteca, «el risc de seguretat, ordre públic, salubritat, entre altres, per al cas en què no es complisquen les condicions exigides és elevat».

 

A tot això cal afegir «la més que evident i denunciada contaminació acústica que es desprén de la falta de compliment de les exigències relatives a l’aïllament i verificació acústica, recollides en els reiterats requeriments efectuats, sense cap resposta satisfactòria», ha explicat el consistori.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.