Tanquen una discoteca de Xàtiva per celebrar una festa privada

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha llevat la llicència d’activitat d’una discoteca del polígon industrial de la localitat que va celebrar una festa privada a principis de setembre a pesar de l’obligat tancament de l’oci nocturn i que, pel que pareix, ha incomplit «de manera reiterada» normatives com la de contaminació acústiques des de l’any 2018.

 

La Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la revocació sobre la base d’un informe jurídic a on s’acredita un «incompliment sistemàtic i reiterat dels requeriments dels tècnics municipals per a corregir determinades deficiències amb vista a les condicions acústiques del local, instal·lacions elèctriques i de seguretat i condicions d’aforament màxim permés», ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

 

D’una banda, la passada matinada del 6 de setembre, la Policia Local va alçar una acta per la celebració d’una festa privada en la discoteca estant en vigor el decret de tancament de discoteques i pubs dictat pel Ministeri de Sanitat. Els agents van comprovar que alguns dels assistents a la festa no portaven la mascareta.

 

Dos anys sense complir la normativa

A demés, l’informe jurídic remarca que la discoteca en qüestió «des del primer requeriment, el mes de juliol de 2018, és a dir, uns dos anys després, seguix sense complir amb la normativa de contaminació acústica». Segons el document que motiva la revocació de la llicència d’activitat de la discoteca, «el risc de seguretat, ordre públic, salubritat, entre altres, per al cas en què no es complisquen les condicions exigides és elevat».

 

A tot això cal afegir «la més que evident i denunciada contaminació acústica que es desprén de la falta de compliment de les exigències relatives a l’aïllament i verificació acústica, recollides en els reiterats requeriments efectuats, sense cap resposta satisfactòria», ha explicat el consistori.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.