Tanquen una discoteca de Xàtiva per celebrar una festa privada

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha llevat la llicència d’activitat d’una discoteca del polígon industrial de la localitat que va celebrar una festa privada a principis de setembre a pesar de l’obligat tancament de l’oci nocturn i que, pel que pareix, ha incomplit «de manera reiterada» normatives com la de contaminació acústiques des de l’any 2018.

 

La Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la revocació sobre la base d’un informe jurídic a on s’acredita un «incompliment sistemàtic i reiterat dels requeriments dels tècnics municipals per a corregir determinades deficiències amb vista a les condicions acústiques del local, instal·lacions elèctriques i de seguretat i condicions d’aforament màxim permés», ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

 

D’una banda, la passada matinada del 6 de setembre, la Policia Local va alçar una acta per la celebració d’una festa privada en la discoteca estant en vigor el decret de tancament de discoteques i pubs dictat pel Ministeri de Sanitat. Els agents van comprovar que alguns dels assistents a la festa no portaven la mascareta.

 

Dos anys sense complir la normativa

A demés, l’informe jurídic remarca que la discoteca en qüestió «des del primer requeriment, el mes de juliol de 2018, és a dir, uns dos anys després, seguix sense complir amb la normativa de contaminació acústica». Segons el document que motiva la revocació de la llicència d’activitat de la discoteca, «el risc de seguretat, ordre públic, salubritat, entre altres, per al cas en què no es complisquen les condicions exigides és elevat».

 

A tot això cal afegir «la més que evident i denunciada contaminació acústica que es desprén de la falta de compliment de les exigències relatives a l’aïllament i verificació acústica, recollides en els reiterats requeriments efectuats, sense cap resposta satisfactòria», ha explicat el consistori.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.