El territori valencià supera els 4.000 brots de coronavirus, que superen els 21.200 contagiats

 

El territori valencià ha superat esta setmana la barrera dels quatre mil brots de coronavirus des que a finals de juny es notificara el primer i ha arribat als 4.100, en els que han resultat contagiades unes 21.200 persones, el que suposa una mitjana de 5’17 afectats per brot.

 

Dels 542 municipis valencians, ja són 326 els que han registrat algun brot de Covid-19, cosa que implica el 60,2% del total, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per l’Agència de notícies EFE.

 

Del total de brots registrats en este període de sis mesos en el territori valencià, el 72% s’han produït en l’àmbit social, seguit a gran distància de l’àmbit laboral, a on s’han originat en el 18,7%, i de l’educatiu, a on s’han registrat el 6,5%. El 2,8% restant s’atribuïx a altres àmbits (comunitari, mixt o extracomunitari).

 

Brots per províncies

La província que més brots de Covid-19 ha registrat entre juny i desembre és la de València, a on s’han produït el 63,7% d’ells, mentres que en la d’Alacant s’han registrat el 23,7% i el 12,6% correspon a la província de Castelló.

 

En la província de València s’han confirmat brots de coronavirus en 182 municipis, el que suposa el 68’4% dels 266 que conformen esta província, mentres que en la d’Alacant hi ha hagut brots en 85 dels seus 141 municipis, el que representa el 60,3% del total de municipis de la província.

 

En la de Castelló, els brots de Covid-19 han afectat 59 dels 135 municipis de la província, cosa que implica que el 43,7% de les localitats castellonenques han tingut almenys un brot de coronavirus.

Últimes notícies

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.