Toni Cantó no compleix el requisit bàsic per a anar a la llista electoral de Madrid

Si la dimissió de Toni Cantó pareixia que anava a ser la seua entrada en l’Assemblea de Madrid, pareix que un requisit legal, obvi però imprescindible ha de posar fi a totes les seues aspiracions polítiques a la Comunitat de Madrid.

Segons ha informat La Sexta, el PSOE ha registrat una denúncia davant la Junta Electoral Provincial en la qual impugna la inclusió de l’exdirigent valencià de Ciudadanos en considerar-ho “inescollible” per empadronar-se fora de termini, la qual cosa evitaria que poguera presentar-se en la llista de les eleccions de la Comunitat de Madrid.

En este escrit, defensen que Contó no compleix “amb els requisits d’elegibilitat” i afirmen que va ocupar el seu lloc com a diputat autonòmic en les Corts Valencianes i resident de la Comunitat Valenciana “fins a, almenys, el 17 de març”, data en la qual va dir adeu a esta Cambra.

Toni Cantó ha reconegut haver-se empadronat a Madrid, però per al PSOE, el “tancament censal” per a participar en una llista electoral “té lloc el dia un dels dos mesos anteriors al mes de la convocatòria electoral, sense que puguen ser tinguts en compte els canvis de residència posteriors al tancament censal, ni tan sols amb una certificació censal extemporània o d’urgència”.

Per tant, esgrimeixen que “no tindria validesa per a concórrer com a candidat a les eleccions actuals”. El PSOE assegura que es tracta d’una infracció la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid, ja que Cantó “manca de la condició d’elector, resident, i del veïnatge civil en la Comunitat de Madrid a data 1 de gener de 2021”.

Recorregut polític de Toni Cantó

Des de 2008 fins a 2015 va militar en Unió Progrés i Democràcia (UPyD), i ha defensat en diverses ocasions la unitat d’Espanya, la lluita contra els nacionalismes perifèrics, la necessitat de la reforma de la llei electoral i, especialment, la necessitat d’una nova llei d’educació que faça realment partícips als ciutadans de la cultura i l’art.

Des del 5 de març de 2019 fins al 15 de març de 2021 va ser diputat en les Corts Valencianes per Ciutadans. El juliol de 2015 després de perdre el congrés a la direcció d’UPyD la candidatura d’Irene Lozano (Renovadors) en la qual anava de número dos, es va donar de baixa del partit i es va integrar en Ciutadans. Va ser Coordinador Autonòmic de Ciutadans a la Comunitat Valenciana, tant en les Corts Valencianes com les del Comité Autonòmic fins a la seua dimissió el 15 de març de 2021.

El 24 de març de 2021 es va anunciar que se sumava com a independent a la candidatura del PP a les eleccions a l’Assemblea de Madrid de 2021.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.