Toni Cantó no compleix el requisit bàsic per a anar a la llista electoral de Madrid

Si la dimissió de Toni Cantó pareixia que anava a ser la seua entrada en l’Assemblea de Madrid, pareix que un requisit legal, obvi però imprescindible ha de posar fi a totes les seues aspiracions polítiques a la Comunitat de Madrid.

Segons ha informat La Sexta, el PSOE ha registrat una denúncia davant la Junta Electoral Provincial en la qual impugna la inclusió de l’exdirigent valencià de Ciudadanos en considerar-ho “inescollible” per empadronar-se fora de termini, la qual cosa evitaria que poguera presentar-se en la llista de les eleccions de la Comunitat de Madrid.

En este escrit, defensen que Contó no compleix “amb els requisits d’elegibilitat” i afirmen que va ocupar el seu lloc com a diputat autonòmic en les Corts Valencianes i resident de la Comunitat Valenciana “fins a, almenys, el 17 de març”, data en la qual va dir adeu a esta Cambra.

Toni Cantó ha reconegut haver-se empadronat a Madrid, però per al PSOE, el “tancament censal” per a participar en una llista electoral “té lloc el dia un dels dos mesos anteriors al mes de la convocatòria electoral, sense que puguen ser tinguts en compte els canvis de residència posteriors al tancament censal, ni tan sols amb una certificació censal extemporània o d’urgència”.

Per tant, esgrimeixen que “no tindria validesa per a concórrer com a candidat a les eleccions actuals”. El PSOE assegura que es tracta d’una infracció la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid, ja que Cantó “manca de la condició d’elector, resident, i del veïnatge civil en la Comunitat de Madrid a data 1 de gener de 2021”.

Recorregut polític de Toni Cantó

Des de 2008 fins a 2015 va militar en Unió Progrés i Democràcia (UPyD), i ha defensat en diverses ocasions la unitat d’Espanya, la lluita contra els nacionalismes perifèrics, la necessitat de la reforma de la llei electoral i, especialment, la necessitat d’una nova llei d’educació que faça realment partícips als ciutadans de la cultura i l’art.

Des del 5 de març de 2019 fins al 15 de març de 2021 va ser diputat en les Corts Valencianes per Ciutadans. El juliol de 2015 després de perdre el congrés a la direcció d’UPyD la candidatura d’Irene Lozano (Renovadors) en la qual anava de número dos, es va donar de baixa del partit i es va integrar en Ciutadans. Va ser Coordinador Autonòmic de Ciutadans a la Comunitat Valenciana, tant en les Corts Valencianes com les del Comité Autonòmic fins a la seua dimissió el 15 de març de 2021.

El 24 de març de 2021 es va anunciar que se sumava com a independent a la candidatura del PP a les eleccions a l’Assemblea de Madrid de 2021.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.