Toni Cantó no compleix el requisit bàsic per a anar a la llista electoral de Madrid

Si la dimissió de Toni Cantó pareixia que anava a ser la seua entrada en l’Assemblea de Madrid, pareix que un requisit legal, obvi però imprescindible ha de posar fi a totes les seues aspiracions polítiques a la Comunitat de Madrid.

Segons ha informat La Sexta, el PSOE ha registrat una denúncia davant la Junta Electoral Provincial en la qual impugna la inclusió de l’exdirigent valencià de Ciudadanos en considerar-ho «inescollible» per empadronar-se fora de termini, la qual cosa evitaria que poguera presentar-se en la llista de les eleccions de la Comunitat de Madrid.

En este escrit, defensen que Contó no compleix «amb els requisits d’elegibilitat» i afirmen que va ocupar el seu lloc com a diputat autonòmic en les Corts Valencianes i resident de la Comunitat Valenciana «fins a, almenys, el 17 de març», data en la qual va dir adeu a esta Cambra.

Toni Cantó ha reconegut haver-se empadronat a Madrid, però per al PSOE, el «tancament censal» per a participar en una llista electoral «té lloc el dia un dels dos mesos anteriors al mes de la convocatòria electoral, sense que puguen ser tinguts en compte els canvis de residència posteriors al tancament censal, ni tan sols amb una certificació censal extemporània o d’urgència».

Per tant, esgrimeixen que «no tindria validesa per a concórrer com a candidat a les eleccions actuals». El PSOE assegura que es tracta d’una infracció la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid, ja que Cantó «manca de la condició d’elector, resident, i del veïnatge civil en la Comunitat de Madrid a data 1 de gener de 2021».

Recorregut polític de Toni Cantó

Des de 2008 fins a 2015 va militar en Unió Progrés i Democràcia (UPyD), i ha defensat en diverses ocasions la unitat d’Espanya, la lluita contra els nacionalismes perifèrics, la necessitat de la reforma de la llei electoral i, especialment, la necessitat d’una nova llei d’educació que faça realment partícips als ciutadans de la cultura i l’art.

Des del 5 de març de 2019 fins al 15 de març de 2021 va ser diputat en les Corts Valencianes per Ciutadans. El juliol de 2015 després de perdre el congrés a la direcció d’UPyD la candidatura d’Irene Lozano (Renovadors) en la qual anava de número dos, es va donar de baixa del partit i es va integrar en Ciutadans. Va ser Coordinador Autonòmic de Ciutadans a la Comunitat Valenciana, tant en les Corts Valencianes com les del Comité Autonòmic fins a la seua dimissió el 15 de març de 2021.

El 24 de març de 2021 es va anunciar que se sumava com a independent a la candidatura del PP a les eleccions a l’Assemblea de Madrid de 2021.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.