Toni Cantó no compleix el requisit bàsic per a anar a la llista electoral de Madrid

Si la dimissió de Toni Cantó pareixia que anava a ser la seua entrada en l’Assemblea de Madrid, pareix que un requisit legal, obvi però imprescindible ha de posar fi a totes les seues aspiracions polítiques a la Comunitat de Madrid.

Segons ha informat La Sexta, el PSOE ha registrat una denúncia davant la Junta Electoral Provincial en la qual impugna la inclusió de l’exdirigent valencià de Ciudadanos en considerar-ho «inescollible» per empadronar-se fora de termini, la qual cosa evitaria que poguera presentar-se en la llista de les eleccions de la Comunitat de Madrid.

En este escrit, defensen que Contó no compleix «amb els requisits d’elegibilitat» i afirmen que va ocupar el seu lloc com a diputat autonòmic en les Corts Valencianes i resident de la Comunitat Valenciana «fins a, almenys, el 17 de març», data en la qual va dir adeu a esta Cambra.

Toni Cantó ha reconegut haver-se empadronat a Madrid, però per al PSOE, el «tancament censal» per a participar en una llista electoral «té lloc el dia un dels dos mesos anteriors al mes de la convocatòria electoral, sense que puguen ser tinguts en compte els canvis de residència posteriors al tancament censal, ni tan sols amb una certificació censal extemporània o d’urgència».

Per tant, esgrimeixen que «no tindria validesa per a concórrer com a candidat a les eleccions actuals». El PSOE assegura que es tracta d’una infracció la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid, ja que Cantó «manca de la condició d’elector, resident, i del veïnatge civil en la Comunitat de Madrid a data 1 de gener de 2021».

Recorregut polític de Toni Cantó

Des de 2008 fins a 2015 va militar en Unió Progrés i Democràcia (UPyD), i ha defensat en diverses ocasions la unitat d’Espanya, la lluita contra els nacionalismes perifèrics, la necessitat de la reforma de la llei electoral i, especialment, la necessitat d’una nova llei d’educació que faça realment partícips als ciutadans de la cultura i l’art.

Des del 5 de març de 2019 fins al 15 de març de 2021 va ser diputat en les Corts Valencianes per Ciutadans. El juliol de 2015 després de perdre el congrés a la direcció d’UPyD la candidatura d’Irene Lozano (Renovadors) en la qual anava de número dos, es va donar de baixa del partit i es va integrar en Ciutadans. Va ser Coordinador Autonòmic de Ciutadans a la Comunitat Valenciana, tant en les Corts Valencianes com les del Comité Autonòmic fins a la seua dimissió el 15 de març de 2021.

El 24 de març de 2021 es va anunciar que se sumava com a independent a la candidatura del PP a les eleccions a l’Assemblea de Madrid de 2021.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.