Utilitzes el transport públic? T’expliquem fins quan serà gratuït els diumenges

Viatjar en Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït els diumenges durant els pròxims tres mesos per a totes les persones usuàries de transport públic, tant els residents com per als turistes. Aquesta mesura va entrar en vigor diumenge passat 1 de maig i s’estendrà fins diumenge que ve 31 de juliol.

Segons dades de la Generalitat Valenciana, aquesta mesura en el seu primer dia d’aplicació va ser un “èxit”, ja que es va registrar un augment del voltant del 30% en el nombre d’usuaris amb més de 110.000 viatgers entre els tres mitjans de transport.

Aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes” ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

De la mateixa manera, amb aquesta acció també es vol fomentar l’ús del transport públic i, al seu torn, contribuir a la descongestió de les ciutats i reduir la pol·lució per a continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i en relació amb la transició ecològica.

Segons el conseller Arcadi España, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es realitza, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixen d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es pot viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi ha informació en tots els canals habituals, com per megafonia on es recorda que el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. A més, FGV ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Èxit de viatgers el diumenge 1 de maig

Aquesta mesura va ser un “èxit” en el primer dia d’implantació de la gratuïtat dominical del metro i del tramvia, com demostra l’“important” augment en el nombre de persones usuàries, d’entre el 29% i el 41%, i tal com va destacar la setmana passada el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

Segons va assenyalar el president, si es comparen les persones usuàries d’aquest 1 de maig, primer diumenge gratuït en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant i de Castelló, amb les del passat diumenge 3 d’abril de 2022, fa només un mes i amb una situació de pandèmia similar, s’estima que hi ha un increment de més del 30% de viatgers i viatgeres.

Així, 110.670 persones han viatjat gratis en Metrovalencia el diumenge, 1 de maig, la qual cosa representa un augment del nombre de persones usuàries del 29%. El servei gratuït del TRAM d’Alacant ha sigut, per part seua, utilitzat per 25.280 viatgers i viatgeres, amb un increment del 35%.

En el TRAM d’Alacant, el nombre de passatges s’ha incrementat més en els trajectes que connecten Alacant amb Benidorm i Alacant amb les zones de platja. A València també s’ha observat un augment d’usuaris i usuàries especialment en el tramvia, per la seua proximitat amb les platges de la ciutat.

Reducció tarifes i targeta SUMA

Aquesta campanya es complementa amb les accions dutes a terme per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) en l’àrea metropolitana de València amb la reducció de les tarifes i la unificació a través de la targeta SUMA.

Gràcies a aquesta mesura s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària en els nous títols SUMA, i que també es completarà d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.