Utilitzes el transport públic? T’expliquem fins quan serà gratuït els diumenges

Viatjar en Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït els diumenges durant els pròxims tres mesos per a totes les persones usuàries de transport públic, tant els residents com per als turistes. Aquesta mesura va entrar en vigor diumenge passat 1 de maig i s’estendrà fins diumenge que ve 31 de juliol.

Segons dades de la Generalitat Valenciana, aquesta mesura en el seu primer dia d’aplicació va ser un “èxit”, ja que es va registrar un augment del voltant del 30% en el nombre d’usuaris amb més de 110.000 viatgers entre els tres mitjans de transport.

Aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes” ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

De la mateixa manera, amb aquesta acció també es vol fomentar l’ús del transport públic i, al seu torn, contribuir a la descongestió de les ciutats i reduir la pol·lució per a continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i en relació amb la transició ecològica.

Segons el conseller Arcadi España, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es realitza, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixen d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es pot viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi ha informació en tots els canals habituals, com per megafonia on es recorda que el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. A més, FGV ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Èxit de viatgers el diumenge 1 de maig

Aquesta mesura va ser un “èxit” en el primer dia d’implantació de la gratuïtat dominical del metro i del tramvia, com demostra l’“important” augment en el nombre de persones usuàries, d’entre el 29% i el 41%, i tal com va destacar la setmana passada el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

Segons va assenyalar el president, si es comparen les persones usuàries d’aquest 1 de maig, primer diumenge gratuït en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant i de Castelló, amb les del passat diumenge 3 d’abril de 2022, fa només un mes i amb una situació de pandèmia similar, s’estima que hi ha un increment de més del 30% de viatgers i viatgeres.

Així, 110.670 persones han viatjat gratis en Metrovalencia el diumenge, 1 de maig, la qual cosa representa un augment del nombre de persones usuàries del 29%. El servei gratuït del TRAM d’Alacant ha sigut, per part seua, utilitzat per 25.280 viatgers i viatgeres, amb un increment del 35%.

En el TRAM d’Alacant, el nombre de passatges s’ha incrementat més en els trajectes que connecten Alacant amb Benidorm i Alacant amb les zones de platja. A València també s’ha observat un augment d’usuaris i usuàries especialment en el tramvia, per la seua proximitat amb les platges de la ciutat.

Reducció tarifes i targeta SUMA

Aquesta campanya es complementa amb les accions dutes a terme per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) en l’àrea metropolitana de València amb la reducció de les tarifes i la unificació a través de la targeta SUMA.

Gràcies a aquesta mesura s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària en els nous títols SUMA, i que també es completarà d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.