Utilitzes el transport públic? T’expliquem fins quan serà gratuït els diumenges

Viatjar en Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït els diumenges durant els pròxims tres mesos per a totes les persones usuàries de transport públic, tant els residents com per als turistes. Aquesta mesura va entrar en vigor diumenge passat 1 de maig i s’estendrà fins diumenge que ve 31 de juliol.

Segons dades de la Generalitat Valenciana, aquesta mesura en el seu primer dia d’aplicació va ser un “èxit”, ja que es va registrar un augment del voltant del 30% en el nombre d’usuaris amb més de 110.000 viatgers entre els tres mitjans de transport.

Aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes” ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

De la mateixa manera, amb aquesta acció també es vol fomentar l’ús del transport públic i, al seu torn, contribuir a la descongestió de les ciutats i reduir la pol·lució per a continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i en relació amb la transició ecològica.

Segons el conseller Arcadi España, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es realitza, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixen d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es pot viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi ha informació en tots els canals habituals, com per megafonia on es recorda que el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. A més, FGV ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Èxit de viatgers el diumenge 1 de maig

Aquesta mesura va ser un “èxit” en el primer dia d’implantació de la gratuïtat dominical del metro i del tramvia, com demostra l’“important” augment en el nombre de persones usuàries, d’entre el 29% i el 41%, i tal com va destacar la setmana passada el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

Segons va assenyalar el president, si es comparen les persones usuàries d’aquest 1 de maig, primer diumenge gratuït en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant i de Castelló, amb les del passat diumenge 3 d’abril de 2022, fa només un mes i amb una situació de pandèmia similar, s’estima que hi ha un increment de més del 30% de viatgers i viatgeres.

Així, 110.670 persones han viatjat gratis en Metrovalencia el diumenge, 1 de maig, la qual cosa representa un augment del nombre de persones usuàries del 29%. El servei gratuït del TRAM d’Alacant ha sigut, per part seua, utilitzat per 25.280 viatgers i viatgeres, amb un increment del 35%.

En el TRAM d’Alacant, el nombre de passatges s’ha incrementat més en els trajectes que connecten Alacant amb Benidorm i Alacant amb les zones de platja. A València també s’ha observat un augment d’usuaris i usuàries especialment en el tramvia, per la seua proximitat amb les platges de la ciutat.

Reducció tarifes i targeta SUMA

Aquesta campanya es complementa amb les accions dutes a terme per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) en l’àrea metropolitana de València amb la reducció de les tarifes i la unificació a través de la targeta SUMA.

Gràcies a aquesta mesura s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària en els nous títols SUMA, i que també es completarà d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.