Utilitzes el transport públic? T’expliquem fins quan serà gratuït els diumenges

Viatjar en Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït els diumenges durant els pròxims tres mesos per a totes les persones usuàries de transport públic, tant els residents com per als turistes. Aquesta mesura va entrar en vigor diumenge passat 1 de maig i s’estendrà fins diumenge que ve 31 de juliol.

Segons dades de la Generalitat Valenciana, aquesta mesura en el seu primer dia d’aplicació va ser un “èxit”, ja que es va registrar un augment del voltant del 30% en el nombre d’usuaris amb més de 110.000 viatgers entre els tres mitjans de transport.

Aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes” ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

De la mateixa manera, amb aquesta acció també es vol fomentar l’ús del transport públic i, al seu torn, contribuir a la descongestió de les ciutats i reduir la pol·lució per a continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i en relació amb la transició ecològica.

Segons el conseller Arcadi España, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es realitza, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixen d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es pot viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi ha informació en tots els canals habituals, com per megafonia on es recorda que el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. A més, FGV ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Èxit de viatgers el diumenge 1 de maig

Aquesta mesura va ser un “èxit” en el primer dia d’implantació de la gratuïtat dominical del metro i del tramvia, com demostra l’“important” augment en el nombre de persones usuàries, d’entre el 29% i el 41%, i tal com va destacar la setmana passada el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

Segons va assenyalar el president, si es comparen les persones usuàries d’aquest 1 de maig, primer diumenge gratuït en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant i de Castelló, amb les del passat diumenge 3 d’abril de 2022, fa només un mes i amb una situació de pandèmia similar, s’estima que hi ha un increment de més del 30% de viatgers i viatgeres.

Així, 110.670 persones han viatjat gratis en Metrovalencia el diumenge, 1 de maig, la qual cosa representa un augment del nombre de persones usuàries del 29%. El servei gratuït del TRAM d’Alacant ha sigut, per part seua, utilitzat per 25.280 viatgers i viatgeres, amb un increment del 35%.

En el TRAM d’Alacant, el nombre de passatges s’ha incrementat més en els trajectes que connecten Alacant amb Benidorm i Alacant amb les zones de platja. A València també s’ha observat un augment d’usuaris i usuàries especialment en el tramvia, per la seua proximitat amb les platges de la ciutat.

Reducció tarifes i targeta SUMA

Aquesta campanya es complementa amb les accions dutes a terme per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) en l’àrea metropolitana de València amb la reducció de les tarifes i la unificació a través de la targeta SUMA.

Gràcies a aquesta mesura s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària en els nous títols SUMA, i que també es completarà d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.
FILMOTECA D'ESTIU