15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Utilitzes el transport públic? T’expliquem fins quan serà gratuït els diumenges

Viatjar en Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït els diumenges durant els pròxims tres mesos per a totes les persones usuàries de transport públic, tant els residents com per als turistes. Aquesta mesura va entrar en vigor diumenge passat 1 de maig i s’estendrà fins diumenge que ve 31 de juliol.

Segons dades de la Generalitat Valenciana, aquesta mesura en el seu primer dia d’aplicació va ser un “èxit”, ja que es va registrar un augment del voltant del 30% en el nombre d’usuaris amb més de 110.000 viatgers entre els tres mitjans de transport.

Aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes” ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

De la mateixa manera, amb aquesta acció també es vol fomentar l’ús del transport públic i, al seu torn, contribuir a la descongestió de les ciutats i reduir la pol·lució per a continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i en relació amb la transició ecològica.

Segons el conseller Arcadi España, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es realitza, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixen d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es pot viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi ha informació en tots els canals habituals, com per megafonia on es recorda que el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. A més, FGV ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Èxit de viatgers el diumenge 1 de maig

Aquesta mesura va ser un “èxit” en el primer dia d’implantació de la gratuïtat dominical del metro i del tramvia, com demostra l’“important” augment en el nombre de persones usuàries, d’entre el 29% i el 41%, i tal com va destacar la setmana passada el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

Segons va assenyalar el president, si es comparen les persones usuàries d’aquest 1 de maig, primer diumenge gratuït en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant i de Castelló, amb les del passat diumenge 3 d’abril de 2022, fa només un mes i amb una situació de pandèmia similar, s’estima que hi ha un increment de més del 30% de viatgers i viatgeres.

Així, 110.670 persones han viatjat gratis en Metrovalencia el diumenge, 1 de maig, la qual cosa representa un augment del nombre de persones usuàries del 29%. El servei gratuït del TRAM d’Alacant ha sigut, per part seua, utilitzat per 25.280 viatgers i viatgeres, amb un increment del 35%.

En el TRAM d’Alacant, el nombre de passatges s’ha incrementat més en els trajectes que connecten Alacant amb Benidorm i Alacant amb les zones de platja. A València també s’ha observat un augment d’usuaris i usuàries especialment en el tramvia, per la seua proximitat amb les platges de la ciutat.

Reducció tarifes i targeta SUMA

Aquesta campanya es complementa amb les accions dutes a terme per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) en l’àrea metropolitana de València amb la reducció de les tarifes i la unificació a través de la targeta SUMA.

Gràcies a aquesta mesura s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària en els nous títols SUMA, i que també es completarà d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges a València este diumenge, fins a 60 l/m² en una hora

València manté el nivell taronja per pluges intenses i tempestes, amb registres de fins a 60 l/m² en una hora en el litoral. Alacant i Castelló, en groc.

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.