13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El Tribunal de Comptes condemna a Vox a pagar una gran multa per incomplir la legislació electoral

 

Cop del Tribunal de Comptes a Vox. La formació que presideix Santiago Abascal ha estat condemnada a pagar 72.600 euros, segons ha avançat este dijous, 1 d’abril, la Cadena SER.

El motiu de la multa és el fet d’haver incomplit una regla de la legislació electoral en la qual es prohibeix la contractació d’espais de propaganda electoral en emissores televisives privades. Vox va fer despeses en este concepte prohibit per valor de 36.300 euros, de manera que la sanció proposada pel Tribunal de Comptes és del doble del valor d’esta despesa considerada irregular: el partit haurà de pagar 72.600 euros en total.

 

Vox, l’única formació política sancionada pel Tribunal de Comptes per les seues despeses en campanya

Esta no és l’única irregularitat en les despeses de Vox —referits a la campanya de les últimes eleccions generals, celebrades el 10 de novembre de 2019—, sinó que la formació també va gastar irregularment 30.203 euros en publicitat en mitjans digitals, escrits o ràdios abans de l’inici oficial de la campanya. Encara que no està permés este tipus de despesa, la veritat és que no es contempla sanció econòmica per esta infracció: senzillament es comptabilitza com a despesa no subvencionable, pel qual Vox no percebrà cap contrapartida en forma de diners procedents de les arques de l’Estat.

Com en el cas d’altres partits, l’informe també retreu a Vox una despesa de 32.812 euros en un proveïdor de serveis en el Firal de València, que no ha informat el Tribunal de Comptes tal com l’exigeix la llei. Finalment, el Tribunal també es va interessar per la factura d’una gran bandera d’Espanya que Vox va utilitzar en el seu míting de tancament de campanya en la plaça de Colón de Madrid que tenia data posterior als comicis, però finalment es va aclarir que es tractava d’un mer error en elaborar el document de pagament.

En definitiva, doncs, el més significatiu de la fiscalització de les despeses de Vox en campanya és la multa de 72.600 euros per publicitat considerada irregular, fet que significarà que la formació de Santiago Abascal veurà reduïda la seua pròxima subvenció electoral en esta quantitat, gens negligible d’altra banda. Vox és l’únic partit dels 19 dels quals s’ha analitzat la documentació econòmica que proposa fiscalitzar el Tribunal de Comptes. En total, en la campanya de les últimes eleccions generals, els partits que es presentaven van gastar 48,9 milions d’euros, dels quals 25,3 milions van ser en concepte d’enviaments postals.

En concret, el partit que més va gastar va ser el PSOE, que al costat del PSC, va fer una despesa de 12,6 milions d’euros; seguit del PP, amb 12,4 milions; Ciutadans, amb 10,2 milions; Unides Podemos (5,7 milions) i Vox (2,8 milions). Estos dos últims partits, a més, han declarat que no han recorregut a endeutar-se per a pagar les seues despeses de campanya.

Abascal, centrat en les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig

Ara com ara, la cúpula de Vox està concentrada en la celebració de les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig. Passada la Setmana Santa, Madrid es veurà ja en ple temps de descompte cap a la campanya electoral, que té previst la seua arrencada el diumenge dia 18 d’abril.

El líder del partit, Santiago Abascal, és el cap de campanya dels comicis, en els quals Vox torne a presentar com a cap de cartell a Rocío Monasterio. La formació es juga allí continuar creixent de manera clara i que Isabel Díaz Ayuso no aconseguesca el seu evident objectiu: aconseguir captar als seus potencials votants i deixar-los en una posició irrellevant en la pròxima Assemblea de Madrid.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.