La Universitat de València presenta una sol·licitud de vacuna contra el coronavirus

Manos de un doctor poniendo una vacuna en el brazo de un paciente

El registre de la patent es va fer el passat 12 de maig | iStock

 

La Universitat de València ha registrat una sol·licitud de patent d’una candidata per a la vacuna contra la COVID-19, feta per un equip d’investigació del Departament de Microbiologia.

 

Es tracta d’una vacuna de la classe de subunitat, és a dir, aquelles dissenyades a partir de components de virus o bacteris, i està basada en la proteïna S del SARS-CoV-2, ha indicat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un dels membres de l’equip, Jesús Rodríguez, ha explicat: «per a esta patent, l’immunogen proposat s’obté de cèl·lules d’insecte amb la tecnologia de baculovirus, tècnica que també han triat grans farmacèutiques per a la seua vacuna de la COVID-19». El grup d’investigació també l’integren Roberto Gozalbo i Javier Buesa.

 

El registre de la patent es va fer el 12 de maig i, segons Rodríguez, «suposa una fita per a la lluita contra el SARS-CoV-2». «Encara que és cert que hi ha moltes vacunes en evolució per entitats públiques i privades, quantes més candidates a vacunes hi hagen, majors seran les probabilitats d’obtindre una vacuna eficient en un curt període de temps», ha explicat el també investigador del Ramón y Cajal.

 

La investigació planteja, a demés d’obtindre una vacuna, crear sistemes de diagnòstic ràpid basats en la proteïna S del SARS-CoV-2 i en els anticossos amb potencial terapèutic enfront de la COVID-19.

 

S’ha pogut arribar a una vacuna patentable

Actualment l’equip ja ha produït una primera versió de la vacuna en el sistema de cèl·lules d’insecte i baculovirus, i està millorant el sistema de producció i purificació per a començar prompte els experiments amb animals.

 

Pel que fa al finançament, ha presentat projectes a la convocatòria de l’Institut de Salut Carles III i al programa CaixaImpulse, en el que ha passat a la segona fase. El grup també s’acaba d’integrar en un consorci format per un altre personal investigador de la Universitat de València i l’Institut de Biomedicina del CSIC per a presentar-se a la convocatòria llançada per la CRUE i el Banc Santander.

 

Una característica d’esta evolució és que l’investigador principal «no va esperar a obtindre fons d’investigació per a seguir amb la vacuna». «Vista la necessitat d’una vacuna enfront del SARS-CoV-2, Jesús Rodríguez va dedicar fons d’investigació obtinguts de fonts de finançament compatibles per a costejar els experiments necessaris», ha indicat.

 

Per este motiu s’ha pogut arribar tan ràpidament a una vacuna patentable. No obstant això, remarca Rodríguez: «encara queden molts experiments per fer per a provar la seua eficàcia i seguretat en animals abans de poder passar a estudis en humans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.