La Universitat de València presenta una sol·licitud de vacuna contra el coronavirus

Manos de un doctor poniendo una vacuna en el brazo de un paciente

El registre de la patent es va fer el passat 12 de maig | iStock

 

La Universitat de València ha registrat una sol·licitud de patent d’una candidata per a la vacuna contra la COVID-19, feta per un equip d’investigació del Departament de Microbiologia.

 

Es tracta d’una vacuna de la classe de subunitat, és a dir, aquelles dissenyades a partir de components de virus o bacteris, i està basada en la proteïna S del SARS-CoV-2, ha indicat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un dels membres de l’equip, Jesús Rodríguez, ha explicat: «per a esta patent, l’immunogen proposat s’obté de cèl·lules d’insecte amb la tecnologia de baculovirus, tècnica que també han triat grans farmacèutiques per a la seua vacuna de la COVID-19». El grup d’investigació també l’integren Roberto Gozalbo i Javier Buesa.

 

El registre de la patent es va fer el 12 de maig i, segons Rodríguez, «suposa una fita per a la lluita contra el SARS-CoV-2». «Encara que és cert que hi ha moltes vacunes en evolució per entitats públiques i privades, quantes més candidates a vacunes hi hagen, majors seran les probabilitats d’obtindre una vacuna eficient en un curt període de temps», ha explicat el també investigador del Ramón y Cajal.

 

La investigació planteja, a demés d’obtindre una vacuna, crear sistemes de diagnòstic ràpid basats en la proteïna S del SARS-CoV-2 i en els anticossos amb potencial terapèutic enfront de la COVID-19.

 

S’ha pogut arribar a una vacuna patentable

Actualment l’equip ja ha produït una primera versió de la vacuna en el sistema de cèl·lules d’insecte i baculovirus, i està millorant el sistema de producció i purificació per a començar prompte els experiments amb animals.

 

Pel que fa al finançament, ha presentat projectes a la convocatòria de l’Institut de Salut Carles III i al programa CaixaImpulse, en el que ha passat a la segona fase. El grup també s’acaba d’integrar en un consorci format per un altre personal investigador de la Universitat de València i l’Institut de Biomedicina del CSIC per a presentar-se a la convocatòria llançada per la CRUE i el Banc Santander.

 

Una característica d’esta evolució és que l’investigador principal «no va esperar a obtindre fons d’investigació per a seguir amb la vacuna». «Vista la necessitat d’una vacuna enfront del SARS-CoV-2, Jesús Rodríguez va dedicar fons d’investigació obtinguts de fonts de finançament compatibles per a costejar els experiments necessaris», ha indicat.

 

Per este motiu s’ha pogut arribar tan ràpidament a una vacuna patentable. No obstant això, remarca Rodríguez: «encara queden molts experiments per fer per a provar la seua eficàcia i seguretat en animals abans de poder passar a estudis en humans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions i aspira a 1,5

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions d'euros, amb previsió d'aconseguir fins a 1,5 milions si es prolonguen les estades, impulsada per 4.000 aficionats.

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.