9.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La vacuna de la grip redueix un 40% el risc de patir Alzheimer

Un estudi realitzat a persones que s’havien vacunat contra la grip compara la incidència de patir la malaltia d’Alzheimer.

D’aquesta manera, les persones que han rebut una vacuna contra la grip tenen un 40% menys de probabilitats de desenvolupar Alzheimer en el transcurs de quatre anys.

Segons la investigació realitzada per mitjà d’un estudi, dut a terme per científics de l’estatunidenca UTHealth Houston, es va comparar el risc d’incidència de la malaltia entre persones amb i sense vacunació contra la grip prèvia en quasi 2 milions de persones de 65 anys o més.

L’estudi va concloure que la vacuna contra la grip en els adults majors “redueix el risc” de desenvolupar Alzheimer durant diversos anys i aqueix efecte protector augmentava amb el nombre d’anys que una persona rebia una vacuna anual.

Els participants van tindre quatre anys de seguiment i en les cites de control es va veure que al voltant del 5,1% dels pacients vacunats contra la grip havia desenvolupat la malaltia d’Alzheimer, enfront d’un 8,5% dels no vacunats.

Estudis anteriors van concloure una disminució del risc de demència associada a l’exposició prèvia a diverses vacunes en l’edat adulta, com la del tètanus, la poliomielitis i l’herpes.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.