La vacuna de la grip redueix un 40% el risc de patir Alzheimer

Un estudi realitzat a persones que s’havien vacunat contra la grip compara la incidència de patir la malaltia d’Alzheimer.

D’aquesta manera, les persones que han rebut una vacuna contra la grip tenen un 40% menys de probabilitats de desenvolupar Alzheimer en el transcurs de quatre anys.

Segons la investigació realitzada per mitjà d’un estudi, dut a terme per científics de l’estatunidenca UTHealth Houston, es va comparar el risc d’incidència de la malaltia entre persones amb i sense vacunació contra la grip prèvia en quasi 2 milions de persones de 65 anys o més.

L’estudi va concloure que la vacuna contra la grip en els adults majors “redueix el risc” de desenvolupar Alzheimer durant diversos anys i aqueix efecte protector augmentava amb el nombre d’anys que una persona rebia una vacuna anual.

Els participants van tindre quatre anys de seguiment i en les cites de control es va veure que al voltant del 5,1% dels pacients vacunats contra la grip havia desenvolupat la malaltia d’Alzheimer, enfront d’un 8,5% dels no vacunats.

Estudis anteriors van concloure una disminució del risc de demència associada a l’exposició prèvia a diverses vacunes en l’edat adulta, com la del tètanus, la poliomielitis i l’herpes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.