15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La vacuna de la grip redueix un 40% el risc de patir Alzheimer

Un estudi realitzat a persones que s’havien vacunat contra la grip compara la incidència de patir la malaltia d’Alzheimer.

D’aquesta manera, les persones que han rebut una vacuna contra la grip tenen un 40% menys de probabilitats de desenvolupar Alzheimer en el transcurs de quatre anys.

Segons la investigació realitzada per mitjà d’un estudi, dut a terme per científics de l’estatunidenca UTHealth Houston, es va comparar el risc d’incidència de la malaltia entre persones amb i sense vacunació contra la grip prèvia en quasi 2 milions de persones de 65 anys o més.

L’estudi va concloure que la vacuna contra la grip en els adults majors “redueix el risc” de desenvolupar Alzheimer durant diversos anys i aqueix efecte protector augmentava amb el nombre d’anys que una persona rebia una vacuna anual.

Els participants van tindre quatre anys de seguiment i en les cites de control es va veure que al voltant del 5,1% dels pacients vacunats contra la grip havia desenvolupat la malaltia d’Alzheimer, enfront d’un 8,5% dels no vacunats.

Estudis anteriors van concloure una disminució del risc de demència associada a l’exposició prèvia a diverses vacunes en l’edat adulta, com la del tètanus, la poliomielitis i l’herpes.

Últimes notícies

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.