La vacuna de la grip redueix un 40% el risc de patir Alzheimer

Un estudi realitzat a persones que s’havien vacunat contra la grip compara la incidència de patir la malaltia d’Alzheimer.

D’aquesta manera, les persones que han rebut una vacuna contra la grip tenen un 40% menys de probabilitats de desenvolupar Alzheimer en el transcurs de quatre anys.

Segons la investigació realitzada per mitjà d’un estudi, dut a terme per científics de l’estatunidenca UTHealth Houston, es va comparar el risc d’incidència de la malaltia entre persones amb i sense vacunació contra la grip prèvia en quasi 2 milions de persones de 65 anys o més.

L’estudi va concloure que la vacuna contra la grip en els adults majors “redueix el risc” de desenvolupar Alzheimer durant diversos anys i aqueix efecte protector augmentava amb el nombre d’anys que una persona rebia una vacuna anual.

Els participants van tindre quatre anys de seguiment i en les cites de control es va veure que al voltant del 5,1% dels pacients vacunats contra la grip havia desenvolupat la malaltia d’Alzheimer, enfront d’un 8,5% dels no vacunats.

Estudis anteriors van concloure una disminució del risc de demència associada a l’exposició prèvia a diverses vacunes en l’edat adulta, com la del tètanus, la poliomielitis i l’herpes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.