21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La vacuna de la grip redueix un 40% el risc de patir Alzheimer

Un estudi realitzat a persones que s’havien vacunat contra la grip compara la incidència de patir la malaltia d’Alzheimer.

D’aquesta manera, les persones que han rebut una vacuna contra la grip tenen un 40% menys de probabilitats de desenvolupar Alzheimer en el transcurs de quatre anys.

Segons la investigació realitzada per mitjà d’un estudi, dut a terme per científics de l’estatunidenca UTHealth Houston, es va comparar el risc d’incidència de la malaltia entre persones amb i sense vacunació contra la grip prèvia en quasi 2 milions de persones de 65 anys o més.

L’estudi va concloure que la vacuna contra la grip en els adults majors “redueix el risc” de desenvolupar Alzheimer durant diversos anys i aqueix efecte protector augmentava amb el nombre d’anys que una persona rebia una vacuna anual.

Els participants van tindre quatre anys de seguiment i en les cites de control es va veure que al voltant del 5,1% dels pacients vacunats contra la grip havia desenvolupat la malaltia d’Alzheimer, enfront d’un 8,5% dels no vacunats.

Estudis anteriors van concloure una disminució del risc de demència associada a l’exposició prèvia a diverses vacunes en l’edat adulta, com la del tètanus, la poliomielitis i l’herpes.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.