L’Agència Europea del Medicament aprova l’autorització de la vacuna de Moderna

 

Nou pas avant en la lluita contra el coronavirus. L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha donat este dimecres el seu vistiplau a l’ús de la vacuna contra el Covid-19 desenvolupada per l’empresa Moderna en majors de 18 anys. Així, la considera prou segura i eficaç perquè la Comissió Europea li atorgue una llicència d’ús condicional.

El comitè de medicaments humans (CHMP) va concloure de manera positiva la seua avaluació de tot el paquet de dades compartides per Moderna, que incloïa informació sobre el procés de producció, la qualitat, els ingredients, i les dades de l’assaig clínic dut a terme per la farmacèutica.

La decisió arriba després d’una reunió que va tindre lloc este dilluns i en la que no es va conseguir cap conclusió sobre este tema. Ara s’espera que la Comissió Europea llance el seu propi procediment que culmine l’autorització condicional que s’espera de l’agència europea.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut la notícia assegurant que «estem de enhorabona» i que es tracta de «un pas més cap a la fi de la pandèmia». 

Assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys

«Esta vacuna ens brinda una altra eina per a superar l’emergència actual. Que tinguem esta segona recomanació d’una vacuna positiva en poc menys d’un any des que l’Organització Mundial de la Salut declararà la pandèmia, és un exemple dels esforços i el compromís adquirit per tots», ha dit el director executiu de la EMA, Emer Cooke.

 

La decisió s’ha basat en els resultats d’un assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys que no tenien signes d’infecció prèvia de coronavirus.

 

En este, es va observar una reducció del 94,1 per cent en el número de casos simptomàtics del Covid-19 en les persones que van rebre la vacuna, en comparació amb les persones que van rebre injeccions simulades (185 de 14.073 persones).

 

Una eficàcia del 90% en els pacients de risc

Així mateix, l’assaig també va mostrar una eficàcia del 90,9% en participants amb el risc de Covid-19 greu, inclosos aquells amb malaltia pulmonar crònica, malaltia cardíaca, obesitat, malaltia hepàtica, diabetis o infecció per VIH. L’alta eficàcia també es va mantindre en tots els gèneres, grups racials i ètnics.

 

La vacuna de Moderna s’administra als Estats Units des de fa uns quants dies. Es tracta de la segona farmacèutica que rep llum verda per a l’ús de la seua vacuna contra el Covid-19 en Europa.

 

Fa unes setmanes, l’agilitació del tràmit per part de Brussel·les va fer possible que la vacuna de Pfizer i BioNTech es començarà a subministrar en els estats membres el passat 27 de desembre, la mateixa setmana que va rebre el vistiplau de la EMA.

 

Dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència

La vacuna de Moderna s’administra en dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència. Els efectes secundaris més comuns de la vacuna han sigut generalment lleus o moderats i van millorar uns dies després de la vacunació.

 

Estos són dolor i inflor en el lloc de la injecció, cansament, febre, ganglis limfàtics inflamats o sensibles davall del braç, mal de cap, dolor muscular i articular, nàusees i vòmits.

 

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.