La vacuna d’Oxford és segura en ancians i genera una resposta immune

 

La segona fase de proves clíniques de la vacuna contra el Covid-19 creada per la universitat anglesa d’Oxford demostra que és segura en persones majors sanes i provoca una resposta immune, informa este dijous la revista mèdica ‘The Lancet’.

 

En col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca i altres organismes, els investigadors van provar el preparat, anomenat ChAdOx1 nCoV-19, en un experiment amb 560 adults sans, entre ells 240 de més de 70 anys, amb l’objectiu d’observar el seu impacte en el sistema immune i possibles efectes secundaris.

 

Els «prometedors resultats preliminars» indiquen que esta vacuna contra el virus SARS-CoV-2 oferix «similars resultats de seguretat i immunogenicitat en els adults sans de més edat que en aquells d’entre 18 i 55 anys». Segons ‘The Lancet’, la fase 2 permet concloure que l’antídot provoca «pocs efectes secundaris» i «induïx una resposta immune en les dos parts del sistema immune en tots els grups d’edat tant amb una dosi baixa com estàndard».

 

Genera una primera resposta als 14 dies

D’acord amb l’estudi, la vacuna britànica genera una resposta de les cèl·lules T (capaces de trobar i atacar cèl·lules infectades pel virus) als catorze dies de la primera dosi, i una resposta d’anticossos als 28 dies de la dosi de reforç (que atacarien al virus quan circulara per la sang o sistema limfàtic).

 

Els autors apunten que la fase 3 de les proves clíniques, que està en marxa, ha de confirmar els resultats i determinar «fins a quin punt la vacuna és efectiva per a protegir de la infecció per SARS-CoV-2» en un grup més ampli i heterogeni de persones, que incloga gent d’edat avançada amb patologies prèvies.

 

En l’estudi difós hui, que no mesura l’eficàcia de la vacuna per a protegir del virus, 560 adults (160 d’entre 18 i 55 anys; 160 de 56 a 59 anys i 240 de més de 70) amb bona salut van rebre bé la vacuna d’Oxford bé un antídot de control.

 

Els voluntaris de més de 55 anys van ser dividits en dos grups i van rebre una sola dosi de la vacuna o dos en un període de 28 dies. Tots van ser observats des del principi per a detectar efectes adversos i la resposta immune. Els autors assenyalen que els efectes secundaris van ser «lleus» (com a dolor per la injecció, fatiga, mal de cap, febre o dolor muscular) si bé més comuns que amb la vacuna de control.

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.