La vacuna d’Oxford és segura en ancians i genera una resposta immune

Ejemplo de shortcode con estilo
  La segona fase de proves clíniques de la vacuna contra el Covid-19 creada per la universitat anglesa d’Oxford demostra que és segura en persones majors sanes i provoca una resposta immune, informa este dijous la revista mèdica ‘The Lancet’.   En col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca i altres organismes, els investigadors van provar el […]

 

La segona fase de proves clíniques de la vacuna contra el Covid-19 creada per la universitat anglesa d’Oxford demostra que és segura en persones majors sanes i provoca una resposta immune, informa este dijous la revista mèdica ‘The Lancet’.

 

En col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca i altres organismes, els investigadors van provar el preparat, anomenat ChAdOx1 nCoV-19, en un experiment amb 560 adults sans, entre ells 240 de més de 70 anys, amb l’objectiu d’observar el seu impacte en el sistema immune i possibles efectes secundaris.

 

Els «prometedors resultats preliminars» indiquen que esta vacuna contra el virus SARS-CoV-2 oferix «similars resultats de seguretat i immunogenicitat en els adults sans de més edat que en aquells d’entre 18 i 55 anys». Segons ‘The Lancet’, la fase 2 permet concloure que l’antídot provoca «pocs efectes secundaris» i «induïx una resposta immune en les dos parts del sistema immune en tots els grups d’edat tant amb una dosi baixa com estàndard».

 

Genera una primera resposta als 14 dies

D’acord amb l’estudi, la vacuna britànica genera una resposta de les cèl·lules T (capaces de trobar i atacar cèl·lules infectades pel virus) als catorze dies de la primera dosi, i una resposta d’anticossos als 28 dies de la dosi de reforç (que atacarien al virus quan circulara per la sang o sistema limfàtic).

 

Els autors apunten que la fase 3 de les proves clíniques, que està en marxa, ha de confirmar els resultats i determinar «fins a quin punt la vacuna és efectiva per a protegir de la infecció per SARS-CoV-2» en un grup més ampli i heterogeni de persones, que incloga gent d’edat avançada amb patologies prèvies.

 

En l’estudi difós hui, que no mesura l’eficàcia de la vacuna per a protegir del virus, 560 adults (160 d’entre 18 i 55 anys; 160 de 56 a 59 anys i 240 de més de 70) amb bona salut van rebre bé la vacuna d’Oxford bé un antídot de control.

 

Els voluntaris de més de 55 anys van ser dividits en dos grups i van rebre una sola dosi de la vacuna o dos en un període de 28 dies. Tots van ser observats des del principi per a detectar efectes adversos i la resposta immune. Els autors assenyalen que els efectes secundaris van ser «lleus» (com a dolor per la injecció, fatiga, mal de cap, febre o dolor muscular) si bé més comuns que amb la vacuna de control.

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.