La vacuna d’Oxford és segura en ancians i genera una resposta immune

 

La segona fase de proves clíniques de la vacuna contra el Covid-19 creada per la universitat anglesa d’Oxford demostra que és segura en persones majors sanes i provoca una resposta immune, informa este dijous la revista mèdica ‘The Lancet’.

 

En col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca i altres organismes, els investigadors van provar el preparat, anomenat ChAdOx1 nCoV-19, en un experiment amb 560 adults sans, entre ells 240 de més de 70 anys, amb l’objectiu d’observar el seu impacte en el sistema immune i possibles efectes secundaris.

 

Els «prometedors resultats preliminars» indiquen que esta vacuna contra el virus SARS-CoV-2 oferix «similars resultats de seguretat i immunogenicitat en els adults sans de més edat que en aquells d’entre 18 i 55 anys». Segons ‘The Lancet’, la fase 2 permet concloure que l’antídot provoca «pocs efectes secundaris» i «induïx una resposta immune en les dos parts del sistema immune en tots els grups d’edat tant amb una dosi baixa com estàndard».

 

Genera una primera resposta als 14 dies

D’acord amb l’estudi, la vacuna britànica genera una resposta de les cèl·lules T (capaces de trobar i atacar cèl·lules infectades pel virus) als catorze dies de la primera dosi, i una resposta d’anticossos als 28 dies de la dosi de reforç (que atacarien al virus quan circulara per la sang o sistema limfàtic).

 

Els autors apunten que la fase 3 de les proves clíniques, que està en marxa, ha de confirmar els resultats i determinar «fins a quin punt la vacuna és efectiva per a protegir de la infecció per SARS-CoV-2» en un grup més ampli i heterogeni de persones, que incloga gent d’edat avançada amb patologies prèvies.

 

En l’estudi difós hui, que no mesura l’eficàcia de la vacuna per a protegir del virus, 560 adults (160 d’entre 18 i 55 anys; 160 de 56 a 59 anys i 240 de més de 70) amb bona salut van rebre bé la vacuna d’Oxford bé un antídot de control.

 

Els voluntaris de més de 55 anys van ser dividits en dos grups i van rebre una sola dosi de la vacuna o dos en un període de 28 dies. Tots van ser observats des del principi per a detectar efectes adversos i la resposta immune. Els autors assenyalen que els efectes secundaris van ser «lleus» (com a dolor per la injecció, fatiga, mal de cap, febre o dolor muscular) si bé més comuns que amb la vacuna de control.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.