14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La vacuna d’Oxford és segura en ancians i genera una resposta immune

 

La segona fase de proves clíniques de la vacuna contra el Covid-19 creada per la universitat anglesa d’Oxford demostra que és segura en persones majors sanes i provoca una resposta immune, informa este dijous la revista mèdica ‘The Lancet’.

 

En col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca i altres organismes, els investigadors van provar el preparat, anomenat ChAdOx1 nCoV-19, en un experiment amb 560 adults sans, entre ells 240 de més de 70 anys, amb l’objectiu d’observar el seu impacte en el sistema immune i possibles efectes secundaris.

 

Els «prometedors resultats preliminars» indiquen que esta vacuna contra el virus SARS-CoV-2 oferix «similars resultats de seguretat i immunogenicitat en els adults sans de més edat que en aquells d’entre 18 i 55 anys». Segons ‘The Lancet’, la fase 2 permet concloure que l’antídot provoca «pocs efectes secundaris» i «induïx una resposta immune en les dos parts del sistema immune en tots els grups d’edat tant amb una dosi baixa com estàndard».

 

Genera una primera resposta als 14 dies

D’acord amb l’estudi, la vacuna britànica genera una resposta de les cèl·lules T (capaces de trobar i atacar cèl·lules infectades pel virus) als catorze dies de la primera dosi, i una resposta d’anticossos als 28 dies de la dosi de reforç (que atacarien al virus quan circulara per la sang o sistema limfàtic).

 

Els autors apunten que la fase 3 de les proves clíniques, que està en marxa, ha de confirmar els resultats i determinar «fins a quin punt la vacuna és efectiva per a protegir de la infecció per SARS-CoV-2» en un grup més ampli i heterogeni de persones, que incloga gent d’edat avançada amb patologies prèvies.

 

En l’estudi difós hui, que no mesura l’eficàcia de la vacuna per a protegir del virus, 560 adults (160 d’entre 18 i 55 anys; 160 de 56 a 59 anys i 240 de més de 70) amb bona salut van rebre bé la vacuna d’Oxford bé un antídot de control.

 

Els voluntaris de més de 55 anys van ser dividits en dos grups i van rebre una sola dosi de la vacuna o dos en un període de 28 dies. Tots van ser observats des del principi per a detectar efectes adversos i la resposta immune. Els autors assenyalen que els efectes secundaris van ser «lleus» (com a dolor per la injecció, fatiga, mal de cap, febre o dolor muscular) si bé més comuns que amb la vacuna de control.

Últimes notícies

Djokovic despatxa a Pedro Martínez i se cita amb Maestrelli en segona ronda

Djokovic va guanyar en tres sets a Pedro Martínez i es va ficar en segona ronda de l'Obert d'Austràlia. Va gestionar el desgast malgrat els dubtes físics i jugarà amb Maestrelli.

El València Basket pretén aprofitar la baixada del París per a tornar a guanyar

El València Basket, després de dos derrotes seguides, rep al Paris Basketball amb la vista posada a tallar la seua mala ratxa. El dol arriba amb el rècord de Pedro Martínez en la banqueta.

El València, amb defensa i porteria en quadre davant l’Espanyol

El València rep a l'Espanyol amb només un central sa i un lateral per banda, i amb un únic portera del primer equip. Lesions, sancions i l'expulsió de Rivero condicionen la convocatòria.

El València Basket, virtual cap de sèrie en la Copa del Rei

L'equip té en la pràctica assegurat ser cap de sèrie en el sorteig de febrer en el Roig Arena. Només ho perdria amb una derrota en Gran Canària i una bolcada inflada del average.

El dofí mular trobat a Nules registra la major supervivència amb amputacions severes

Un estudi de la Universitat de València documenta el cas de major duració d'un cetaci en llibertat amb amputacions greus: un dofí mular trobat a Nules. Va sobreviure més de dos anys sense aleta cabal i amb una pectoral danyada; va adaptar el seu nade i la seua alimentació, però va morir després d'una nova interacció pesquera.

Assumixen 5 anys i mig de presó per segrestar un home i demanar 350.000 euros de rescat

Els cinc processaments han admés el segrest i han pactat amb la Fiscalia penes de 5 anys i 6 mesos cada un. L'Audiència va dictar sentència 'in voce' i va fixar 37.000 euros d'indemnització.

Congrés i Senat suspenen les comissions de la DANA per la tragèdia ferroviària

Les comissions sobre la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 s'han suspés després de l'accident ferroviari de Adamuz. Congrés i Senat han paralitzat tres dies la seua activitat i ajornen compareixences clau.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.