Espanya es vacunarà del coronavirus en gener en tres fases: residències, sanitaris i persones dependents

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en una roda de premsa que es decidirà quins grups de població accedixen primer a les vacunes contra el coronavirus en funció d’un marc ètic.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, els residents i el personal dels centres de majors, 2,5 milions de persones en total, seran els primers en vacunar-se i ho faran a partir de gener, tal com preveu l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19, que este dimarts ha sigut aprovada pel Consell de Ministres.

 

«Els residents i el personal sanitari de residències seran els primers a vacunar-se. Li seguirà el personal sanitari i les persones dependents que no estan institucionalitzats», ha explicat Illa. 

 

18 grups poblacionals

El pla del Govern establix l’existència de 18 grups poblacionals als quals se’ls anirà administrant la vacuna progressivament. Els grups s’han definit d’acord amb quatre nivells de risc: morbiditat greu i mortalitat, grau d’exposició a la malaltia, impacte socioeconòmic i el ritme de transmissió.

 

Sanitat s’ha basat en principis «ètics, d’igualtat i de dignitat», entre altres criteris, per a establir l’ordre de vacunació. Amb estos quatre grups de població, del total de 18, s’iniciarà la vacunació en el mes de gener.

 

  • Residents, personal sanitari i sociosanitari de residències de majors i persones amb discapacitat.

 

  • Personal sanitari de primera línia enfront de la pandèmia.

 

  • Resta de personal sanitari i sociosanitari.

 

  • Persones amb discapacitat que no estan en residències, però necessiten intenses mesures de suport per a desenvolupar la seua vida.

 

El Govern confia a tindre a tota la població vacunada en un any

L’ordre dels 14 grups restants serà abordat en la segona i la tercera etapa i el ministre ha assegurat que serà més endavant quan es donarà a conèixer quins seran els següents.

 

El Govern ha manifestat que en el termini d’un any, confien a poder vacunar al cent per cent de la població. L’estratègia de vacunació espanyola s’ha fixat, segons ha explicat Illa, en tres etapes.

 

La primera, en la que es disposarà «d’unu subministrament molt limitat» de dosi, s’estén de gener a març; la segona, en la qual augmentarà «de manera progressiva» la capacitat de vacunació, anirà de març a juny i en la tercera s’immunitzarà als 18 grups poblacionals contemplats.

 

Els 140 milions de dosis de la vacuna

Espanya té garantit el subministrament de 140 milions de dosis al llarg dels pròxims mesos, una quantitat que, a dos dosis per vacunació, permetria immunitzar a 80 milions de persones, quasi el doble de la població espanyola.

 

El motiu d’este excés en l’ordre de compra radica en el risc que suposa estar adquirint medicaments que encara no estan fabricats. Amb esta estratègia, compartida en la Unió Europea -que ha comprat 1.400 milions de dosis-, es pretén garantir que en cap moment escassege el subministrament.

 

En principi, les immunitzacions es duran a terme en 13.000 punts de vacunació, que en principi seran els centres d’atenció primària.

 

La vacuna no serà obligatòria

El responsable del Centre d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, va apuntar el dijous passat que això dependrà de les condicions en les que s’haja d’administrar la vacuna, ja que algunes d’elles necessiten una refrigeració de 60 graus baix zero. Sanitat no farà que la vacunació siga obligatòria.

 

A demés, Sanitat contempla que l’administració de vacunes es faça «inicialment» amb cita confirmada per a «evitar el desaprofitament de dosi i seguint els protocols de seguretat».

 

D’altra banda, les dosis de vacunes administrades s’inclouran en els sistemes de registre i en la història clínica de la persona vacunada s’inclouran la data i les dades de la vacuna rebuda.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.