Espanya es vacunarà del coronavirus en gener en tres fases: residències, sanitaris i persones dependents

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en una roda de premsa que es decidirà quins grups de població accedixen primer a les vacunes contra el coronavirus en funció d’un marc ètic.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, els residents i el personal dels centres de majors, 2,5 milions de persones en total, seran els primers en vacunar-se i ho faran a partir de gener, tal com preveu l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19, que este dimarts ha sigut aprovada pel Consell de Ministres.

 

«Els residents i el personal sanitari de residències seran els primers a vacunar-se. Li seguirà el personal sanitari i les persones dependents que no estan institucionalitzats», ha explicat Illa. 

 

18 grups poblacionals

El pla del Govern establix l’existència de 18 grups poblacionals als quals se’ls anirà administrant la vacuna progressivament. Els grups s’han definit d’acord amb quatre nivells de risc: morbiditat greu i mortalitat, grau d’exposició a la malaltia, impacte socioeconòmic i el ritme de transmissió.

 

Sanitat s’ha basat en principis «ètics, d’igualtat i de dignitat», entre altres criteris, per a establir l’ordre de vacunació. Amb estos quatre grups de població, del total de 18, s’iniciarà la vacunació en el mes de gener.

 

  • Residents, personal sanitari i sociosanitari de residències de majors i persones amb discapacitat.

 

  • Personal sanitari de primera línia enfront de la pandèmia.

 

  • Resta de personal sanitari i sociosanitari.

 

  • Persones amb discapacitat que no estan en residències, però necessiten intenses mesures de suport per a desenvolupar la seua vida.

 

El Govern confia a tindre a tota la població vacunada en un any

L’ordre dels 14 grups restants serà abordat en la segona i la tercera etapa i el ministre ha assegurat que serà més endavant quan es donarà a conèixer quins seran els següents.

 

El Govern ha manifestat que en el termini d’un any, confien a poder vacunar al cent per cent de la població. L’estratègia de vacunació espanyola s’ha fixat, segons ha explicat Illa, en tres etapes.

 

La primera, en la que es disposarà «d’unu subministrament molt limitat» de dosi, s’estén de gener a març; la segona, en la qual augmentarà «de manera progressiva» la capacitat de vacunació, anirà de març a juny i en la tercera s’immunitzarà als 18 grups poblacionals contemplats.

 

Els 140 milions de dosis de la vacuna

Espanya té garantit el subministrament de 140 milions de dosis al llarg dels pròxims mesos, una quantitat que, a dos dosis per vacunació, permetria immunitzar a 80 milions de persones, quasi el doble de la població espanyola.

 

El motiu d’este excés en l’ordre de compra radica en el risc que suposa estar adquirint medicaments que encara no estan fabricats. Amb esta estratègia, compartida en la Unió Europea -que ha comprat 1.400 milions de dosis-, es pretén garantir que en cap moment escassege el subministrament.

 

En principi, les immunitzacions es duran a terme en 13.000 punts de vacunació, que en principi seran els centres d’atenció primària.

 

La vacuna no serà obligatòria

El responsable del Centre d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, va apuntar el dijous passat que això dependrà de les condicions en les que s’haja d’administrar la vacuna, ja que algunes d’elles necessiten una refrigeració de 60 graus baix zero. Sanitat no farà que la vacunació siga obligatòria.

 

A demés, Sanitat contempla que l’administració de vacunes es faça «inicialment» amb cita confirmada per a «evitar el desaprofitament de dosi i seguint els protocols de seguretat».

 

D’altra banda, les dosis de vacunes administrades s’inclouran en els sistemes de registre i en la història clínica de la persona vacunada s’inclouran la data i les dades de la vacuna rebuda.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.