València constata en febrer una baixada de restes de Covid-19 en aigües residuals

 

Les mostres d’aigües residuals de València analitzades en els primers dies de febrer han constatat «una tendència consolidada a la baixa» de restes del Covid-19 en comparar-les amb les estudiades en mesos anteriors. Tot i esta «tendència descendent» la presència del virus en estes aigües es manté «encara en nivells alts» i no s’ha tornat a la situació prèvia de primers del passat mes de desembre.

 

D’altra banda, estes anàlisis, duts a terme a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua de l’Ajuntament de València, no han detectat restes de la soca britànica del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat. Ho ha indicat la titular d’esta delegació municipal, Elisa Valía, en la roda de premsa que ha oferit per a presentar els resultats dels estudis d’aigües residuals per a detectar la presència de Covid-19.

 

L’edil, que ha assenyalat que este descens s’observa en general en la ciutat, ha precisat que els barris a on es registra ara una «concentració major a la mitjana de la ciutat» quant a presència de restes del virus són Malilla, Jesús, Patraix i la zona que comprén l’avinguda de Serradora fins al Mestalla, seguits de Benimàmet i Trànsits. Per davall de la mitjana es troben El Saler i El Palmar.

 

Valía ha comentat que des de l’informe emés el passat 25 de gener fins a l’actualitat s’observa «setmana a setmana una tendència constant a la baixa» de presència del coronavirus en les aigües residuals de la capital valenciana. «En  gener va haver un salt important que s’ha mantingut en tots el mes i ara veiem un descens en la concentració en tota la ciutat, en el seu conjunt», ha apuntat.

Últimes notícies

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.