València constata en febrer una baixada de restes de Covid-19 en aigües residuals

 

Les mostres d’aigües residuals de València analitzades en els primers dies de febrer han constatat «una tendència consolidada a la baixa» de restes del Covid-19 en comparar-les amb les estudiades en mesos anteriors. Tot i esta «tendència descendent» la presència del virus en estes aigües es manté «encara en nivells alts» i no s’ha tornat a la situació prèvia de primers del passat mes de desembre.

 

D’altra banda, estes anàlisis, duts a terme a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua de l’Ajuntament de València, no han detectat restes de la soca britànica del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat. Ho ha indicat la titular d’esta delegació municipal, Elisa Valía, en la roda de premsa que ha oferit per a presentar els resultats dels estudis d’aigües residuals per a detectar la presència de Covid-19.

 

L’edil, que ha assenyalat que este descens s’observa en general en la ciutat, ha precisat que els barris a on es registra ara una «concentració major a la mitjana de la ciutat» quant a presència de restes del virus són Malilla, Jesús, Patraix i la zona que comprén l’avinguda de Serradora fins al Mestalla, seguits de Benimàmet i Trànsits. Per davall de la mitjana es troben El Saler i El Palmar.

 

Valía ha comentat que des de l’informe emés el passat 25 de gener fins a l’actualitat s’observa «setmana a setmana una tendència constant a la baixa» de presència del coronavirus en les aigües residuals de la capital valenciana. «En  gener va haver un salt important que s’ha mantingut en tots el mes i ara veiem un descens en la concentració en tota la ciutat, en el seu conjunt», ha apuntat.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.