València constata en febrer una baixada de restes de Covid-19 en aigües residuals

 

Les mostres d’aigües residuals de València analitzades en els primers dies de febrer han constatat «una tendència consolidada a la baixa» de restes del Covid-19 en comparar-les amb les estudiades en mesos anteriors. Tot i esta «tendència descendent» la presència del virus en estes aigües es manté «encara en nivells alts» i no s’ha tornat a la situació prèvia de primers del passat mes de desembre.

 

D’altra banda, estes anàlisis, duts a terme a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua de l’Ajuntament de València, no han detectat restes de la soca britànica del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat. Ho ha indicat la titular d’esta delegació municipal, Elisa Valía, en la roda de premsa que ha oferit per a presentar els resultats dels estudis d’aigües residuals per a detectar la presència de Covid-19.

 

L’edil, que ha assenyalat que este descens s’observa en general en la ciutat, ha precisat que els barris a on es registra ara una «concentració major a la mitjana de la ciutat» quant a presència de restes del virus són Malilla, Jesús, Patraix i la zona que comprén l’avinguda de Serradora fins al Mestalla, seguits de Benimàmet i Trànsits. Per davall de la mitjana es troben El Saler i El Palmar.

 

Valía ha comentat que des de l’informe emés el passat 25 de gener fins a l’actualitat s’observa «setmana a setmana una tendència constant a la baixa» de presència del coronavirus en les aigües residuals de la capital valenciana. «En  gener va haver un salt important que s’ha mantingut en tots el mes i ara veiem un descens en la concentració en tota la ciutat, en el seu conjunt», ha apuntat.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.