València constata en febrer una baixada de restes de Covid-19 en aigües residuals

 

Les mostres d’aigües residuals de València analitzades en els primers dies de febrer han constatat «una tendència consolidada a la baixa» de restes del Covid-19 en comparar-les amb les estudiades en mesos anteriors. Tot i esta «tendència descendent» la presència del virus en estes aigües es manté «encara en nivells alts» i no s’ha tornat a la situació prèvia de primers del passat mes de desembre.

 

D’altra banda, estes anàlisis, duts a terme a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua de l’Ajuntament de València, no han detectat restes de la soca britànica del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat. Ho ha indicat la titular d’esta delegació municipal, Elisa Valía, en la roda de premsa que ha oferit per a presentar els resultats dels estudis d’aigües residuals per a detectar la presència de Covid-19.

 

L’edil, que ha assenyalat que este descens s’observa en general en la ciutat, ha precisat que els barris a on es registra ara una «concentració major a la mitjana de la ciutat» quant a presència de restes del virus són Malilla, Jesús, Patraix i la zona que comprén l’avinguda de Serradora fins al Mestalla, seguits de Benimàmet i Trànsits. Per davall de la mitjana es troben El Saler i El Palmar.

 

Valía ha comentat que des de l’informe emés el passat 25 de gener fins a l’actualitat s’observa «setmana a setmana una tendència constant a la baixa» de presència del coronavirus en les aigües residuals de la capital valenciana. «En  gener va haver un salt important que s’ha mantingut en tots el mes i ara veiem un descens en la concentració en tota la ciutat, en el seu conjunt», ha apuntat.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.