València constata en febrer una baixada de restes de Covid-19 en aigües residuals

 

Les mostres d’aigües residuals de València analitzades en els primers dies de febrer han constatat «una tendència consolidada a la baixa» de restes del Covid-19 en comparar-les amb les estudiades en mesos anteriors. Tot i esta «tendència descendent» la presència del virus en estes aigües es manté «encara en nivells alts» i no s’ha tornat a la situació prèvia de primers del passat mes de desembre.

 

D’altra banda, estes anàlisis, duts a terme a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua de l’Ajuntament de València, no han detectat restes de la soca britànica del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat. Ho ha indicat la titular d’esta delegació municipal, Elisa Valía, en la roda de premsa que ha oferit per a presentar els resultats dels estudis d’aigües residuals per a detectar la presència de Covid-19.

 

L’edil, que ha assenyalat que este descens s’observa en general en la ciutat, ha precisat que els barris a on es registra ara una «concentració major a la mitjana de la ciutat» quant a presència de restes del virus són Malilla, Jesús, Patraix i la zona que comprén l’avinguda de Serradora fins al Mestalla, seguits de Benimàmet i Trànsits. Per davall de la mitjana es troben El Saler i El Palmar.

 

Valía ha comentat que des de l’informe emés el passat 25 de gener fins a l’actualitat s’observa «setmana a setmana una tendència constant a la baixa» de presència del coronavirus en les aigües residuals de la capital valenciana. «En  gener va haver un salt important que s’ha mantingut en tots el mes i ara veiem un descens en la concentració en tota la ciutat, en el seu conjunt», ha apuntat.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.