València deixa a Sanitat els centres d’activitats per a majors per a la vacunació contra el Covid-19

 

L’Ajuntament de València ha posat a la disposició de Sanitat els centres municipals d’activitats per a persones majors i habilitar els espais situats en diferents punts de la ciutat com a centres de vacunació contra el Covid-19. L’objectiu és «diversificar i descongestionar els centres de salut i hospitals, perquè la vacunació siga d’una manera més àgil, seguint els protocols de seguretat de distanciament i aforament».

 

Ho ha anunciat la regidora d’Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, que ha avançat que este dimecres començarà la campanya de vacunació en els centres de dia municipals destinada a les 520 persones usuàries i a les 166 treballadores. Els primers centres a iniciar la vacunació demà són els de Tres Forques i Centelles. «Hem estat treballant amb Sanitat per a establir els protocols per què al voltant de 700 persones vinculades a centres siguen vacunades», ha afirmat l’edil.

 

Pel que respecta a la cessió dels centres d’activitats, Bernabé ha recordat que ara estan tancats i ha assegurat que són «espais amplis i controlats pels servicis municipals, pel que reunixen les condicions perquè puguen ser usats com a espais segurs en la campanya de vacunació del Covid-19 per a la població en general».

 

En concret, en esta primera fase, l’Ajuntament de València ja ha cedit quatre centres d’activitats per a majors (CMAPM) per a la campanya de vacunació. Es tracta dels de Sant Pau, Vivers, Marxalenes i Salvador Allèn. En eixos centres, segons ha explicat «ja s’estan fent les adequacions necessàries per a la futura posada en marxa de la vacunació».

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.