València deixa a Sanitat els centres d’activitats per a majors per a la vacunació contra el Covid-19

 

L’Ajuntament de València ha posat a la disposició de Sanitat els centres municipals d’activitats per a persones majors i habilitar els espais situats en diferents punts de la ciutat com a centres de vacunació contra el Covid-19. L’objectiu és «diversificar i descongestionar els centres de salut i hospitals, perquè la vacunació siga d’una manera més àgil, seguint els protocols de seguretat de distanciament i aforament».

 

Ho ha anunciat la regidora d’Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, que ha avançat que este dimecres començarà la campanya de vacunació en els centres de dia municipals destinada a les 520 persones usuàries i a les 166 treballadores. Els primers centres a iniciar la vacunació demà són els de Tres Forques i Centelles. «Hem estat treballant amb Sanitat per a establir els protocols per què al voltant de 700 persones vinculades a centres siguen vacunades», ha afirmat l’edil.

 

Pel que respecta a la cessió dels centres d’activitats, Bernabé ha recordat que ara estan tancats i ha assegurat que són «espais amplis i controlats pels servicis municipals, pel que reunixen les condicions perquè puguen ser usats com a espais segurs en la campanya de vacunació del Covid-19 per a la població en general».

 

En concret, en esta primera fase, l’Ajuntament de València ja ha cedit quatre centres d’activitats per a majors (CMAPM) per a la campanya de vacunació. Es tracta dels de Sant Pau, Vivers, Marxalenes i Salvador Allèn. En eixos centres, segons ha explicat «ja s’estan fent les adequacions necessàries per a la futura posada en marxa de la vacunació».

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU