16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

València deixa a Sanitat els centres d’activitats per a majors per a la vacunació contra el Covid-19

 

L’Ajuntament de València ha posat a la disposició de Sanitat els centres municipals d’activitats per a persones majors i habilitar els espais situats en diferents punts de la ciutat com a centres de vacunació contra el Covid-19. L’objectiu és «diversificar i descongestionar els centres de salut i hospitals, perquè la vacunació siga d’una manera més àgil, seguint els protocols de seguretat de distanciament i aforament».

 

Ho ha anunciat la regidora d’Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, que ha avançat que este dimecres començarà la campanya de vacunació en els centres de dia municipals destinada a les 520 persones usuàries i a les 166 treballadores. Els primers centres a iniciar la vacunació demà són els de Tres Forques i Centelles. «Hem estat treballant amb Sanitat per a establir els protocols per què al voltant de 700 persones vinculades a centres siguen vacunades», ha afirmat l’edil.

 

Pel que respecta a la cessió dels centres d’activitats, Bernabé ha recordat que ara estan tancats i ha assegurat que són «espais amplis i controlats pels servicis municipals, pel que reunixen les condicions perquè puguen ser usats com a espais segurs en la campanya de vacunació del Covid-19 per a la població en general».

 

En concret, en esta primera fase, l’Ajuntament de València ja ha cedit quatre centres d’activitats per a majors (CMAPM) per a la campanya de vacunació. Es tracta dels de Sant Pau, Vivers, Marxalenes i Salvador Allèn. En eixos centres, segons ha explicat «ja s’estan fent les adequacions necessàries per a la futura posada en marxa de la vacunació».

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.