9.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

València deixa a Sanitat els centres d’activitats per a majors per a la vacunació contra el Covid-19

 

L’Ajuntament de València ha posat a la disposició de Sanitat els centres municipals d’activitats per a persones majors i habilitar els espais situats en diferents punts de la ciutat com a centres de vacunació contra el Covid-19. L’objectiu és «diversificar i descongestionar els centres de salut i hospitals, perquè la vacunació siga d’una manera més àgil, seguint els protocols de seguretat de distanciament i aforament».

 

Ho ha anunciat la regidora d’Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, que ha avançat que este dimecres començarà la campanya de vacunació en els centres de dia municipals destinada a les 520 persones usuàries i a les 166 treballadores. Els primers centres a iniciar la vacunació demà són els de Tres Forques i Centelles. «Hem estat treballant amb Sanitat per a establir els protocols per què al voltant de 700 persones vinculades a centres siguen vacunades», ha afirmat l’edil.

 

Pel que respecta a la cessió dels centres d’activitats, Bernabé ha recordat que ara estan tancats i ha assegurat que són «espais amplis i controlats pels servicis municipals, pel que reunixen les condicions perquè puguen ser usats com a espais segurs en la campanya de vacunació del Covid-19 per a la població en general».

 

En concret, en esta primera fase, l’Ajuntament de València ja ha cedit quatre centres d’activitats per a majors (CMAPM) per a la campanya de vacunació. Es tracta dels de Sant Pau, Vivers, Marxalenes i Salvador Allèn. En eixos centres, segons ha explicat «ja s’estan fent les adequacions necessàries per a la futura posada en marxa de la vacunació».

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.