València detecta els majors nivells de restes del coronavirus en aigües residuals des de maig

 

La incidència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat molt significativament en les dos últimes setmanes, encara que no es distribuïx de manera homogènia per tota la ciutat.

 

Són dades «inequívocament preocupants», atès que els índexs estan augmentant i es troben en els nivells més alts des que es van iniciar les anàlisis el 12 de maig, advertix la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, en un comunicat.

 

Per barris, els més afectats són Trànsits, Pla del Real, Campanar, Algirós, Benimàmet, Benicalap, Orriols i Mestalla, així com els eixos de Manuel Candela i Eduardo Boscá, segons les dades recollides per l’Ajuntament.

 

L’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències amb una incidència elevada

Quatre Carreres i l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències també tenen una incidència més elevada que la resta de València. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben Castellar, Jesús i Patraix.

Amb nivells també significatius, però per davall de la mitjana, els de Malilla, Ciutat Vella, Poblats Marítims, Benimaclet, Arrancapins, Tres Forques, Olivereta, Fuensanta i Sant Marcel·lí.

 

Per contra, les zones en les que la incidència és menor són Russafa, el Saler, Natzaret, el Perellonet, Poblats Marítims i el Palmar.

 

Nivells alts de coronavirus en les aigües residuals de València

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat són alts i corroboren l’empitjorament de la situació. La corba, lluny de doblegar-se, continua en ascens», constata la responsable del Cicle Integral de l’Aigua.

 

Davant esta situació, fa una crida a la responsabilitat i a reduir al màxim i a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials. «El confinament domiciliari és una mesura que restringix drets fonamentals i devem entre tots i totes evitar arribar a una situació que obligue a prendre mesures en eixa direcció», defensa l’edil socialista.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.