València detecta els majors nivells de restes del coronavirus en aigües residuals des de maig

 

La incidència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat molt significativament en les dos últimes setmanes, encara que no es distribuïx de manera homogènia per tota la ciutat.

 

Són dades «inequívocament preocupants», atès que els índexs estan augmentant i es troben en els nivells més alts des que es van iniciar les anàlisis el 12 de maig, advertix la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, en un comunicat.

 

Per barris, els més afectats són Trànsits, Pla del Real, Campanar, Algirós, Benimàmet, Benicalap, Orriols i Mestalla, així com els eixos de Manuel Candela i Eduardo Boscá, segons les dades recollides per l’Ajuntament.

 

L’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències amb una incidència elevada

Quatre Carreres i l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències també tenen una incidència més elevada que la resta de València. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben Castellar, Jesús i Patraix.

Amb nivells també significatius, però per davall de la mitjana, els de Malilla, Ciutat Vella, Poblats Marítims, Benimaclet, Arrancapins, Tres Forques, Olivereta, Fuensanta i Sant Marcel·lí.

 

Per contra, les zones en les que la incidència és menor són Russafa, el Saler, Natzaret, el Perellonet, Poblats Marítims i el Palmar.

 

Nivells alts de coronavirus en les aigües residuals de València

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat són alts i corroboren l’empitjorament de la situació. La corba, lluny de doblegar-se, continua en ascens», constata la responsable del Cicle Integral de l’Aigua.

 

Davant esta situació, fa una crida a la responsabilitat i a reduir al màxim i a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials. «El confinament domiciliari és una mesura que restringix drets fonamentals i devem entre tots i totes evitar arribar a una situació que obligue a prendre mesures en eixa direcció», defensa l’edil socialista.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.