11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

València detecta els majors nivells de restes del coronavirus en aigües residuals des de maig

 

La incidència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat molt significativament en les dos últimes setmanes, encara que no es distribuïx de manera homogènia per tota la ciutat.

 

Són dades «inequívocament preocupants», atès que els índexs estan augmentant i es troben en els nivells més alts des que es van iniciar les anàlisis el 12 de maig, advertix la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, en un comunicat.

 

Per barris, els més afectats són Trànsits, Pla del Real, Campanar, Algirós, Benimàmet, Benicalap, Orriols i Mestalla, així com els eixos de Manuel Candela i Eduardo Boscá, segons les dades recollides per l’Ajuntament.

 

L’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències amb una incidència elevada

Quatre Carreres i l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències també tenen una incidència més elevada que la resta de València. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben Castellar, Jesús i Patraix.

Amb nivells també significatius, però per davall de la mitjana, els de Malilla, Ciutat Vella, Poblats Marítims, Benimaclet, Arrancapins, Tres Forques, Olivereta, Fuensanta i Sant Marcel·lí.

 

Per contra, les zones en les que la incidència és menor són Russafa, el Saler, Natzaret, el Perellonet, Poblats Marítims i el Palmar.

 

Nivells alts de coronavirus en les aigües residuals de València

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat són alts i corroboren l’empitjorament de la situació. La corba, lluny de doblegar-se, continua en ascens», constata la responsable del Cicle Integral de l’Aigua.

 

Davant esta situació, fa una crida a la responsabilitat i a reduir al màxim i a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials. «El confinament domiciliari és una mesura que restringix drets fonamentals i devem entre tots i totes evitar arribar a una situació que obligue a prendre mesures en eixa direcció», defensa l’edil socialista.

Últimes notícies

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.

Tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Dénia

Un incendi en la segona planta d'un edifici de nou altures a l'Esplanada Cervantes ha generat una gran quantitat de fum. Tres hòmens han sigut atesos per inhalació i traslladats a l'Hospital de Dénia, i els veïns han sigut confinats en les seues vivendes.