7.7 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

València estrena 149 punts de wifi gratis a alta velocitat en la ciutat

 

El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que «des d’esta setmana València compta amb 149 nous punts d’accés a la xarxa pública gratuïta d’internet d’alta velocitat Wifi4EU, que permet a ciutadania i visitants navegar a velocitats fins a més de 100 voltes majors que les de les xarxes públiques habituals». Amb els nous punts, ubicats en dependències municipals, biblioteques dels barris i espais i places dels pobles de València ja són 296 punts d’esta xarxa europea que començà a implantar-se en octubre al cap i casal.

 

L’edil ha recordat que, més enllà d’adquirir 10 equips amb ajuda econòmica de la Unió Europea, participar d’esta iniciativa digital comunitària permet a l’Ajuntament multiplicar per 117 les velocitats que les xarxes públiques municipals poden oferir en el marc actual de les telecomunicacions fins i tot aprofitant la xarxa pròpia preexistent o ampliant-la. «Una aposta estratègica que ens ha permés en menys de sis mesos ser la gran ciutat amb més punts d’esta xarxa en tot l’Estat i actuar per combatre la bretxa digital en els barris», ha afirmat.

 

Els 149 nous punts de connexió es distribuiran per diferents espais municipals, reforçant les oficines de l’Ajuntament i Tabacalera amb major presència ciutadana i les diferents juntes de districte però també als barris de València ja que 45 d’estos nous equips connectats a WIFI4EU s’ubicaran en 30 biblioteques municipals repartides per tota la geografia de la ciutat.

 

El wifi gratuït també arribarà per primera volta als pobles de València gràcies al fet que WIFI4EU s’implementarà amb 58 equips nous dels 17 nuclis aprofitant la seua instal·lació fruit de la participació veïnal en els pressupostos participatius de DecidimVLC. En estes zones, les antenes ubicades tant en espais interiors com a l’aire lliure, proporcionaran la major velocitat disponible segons la connectivitat proporcionada per les empreses de telecomunicacions en cada zona. En este sentit, Fuset ha recordat que «des de l’Ajuntament continuem donant màxim suport a la reivindicació veïnal, en un front comú amb altres administracions, per tal que la fibra òptica arribe al 100% del territori com més prompte millor».

 

Es pot consultar la ubicació en els mapes

La regidora de Pobles, Lucía Beamud, per la seua part ha destacat que «este projecte fa palesa una volta més la voluntat d’este ajuntament i de l’equip de govern de Joan Ribó de donar servicis i eliminar d’una volta per totes la diferència de ciutadania, de primera i de segona, que es va implementar en el passat i que, d’alguna manera, discriminava a tota la perifèria i també als Pobles de València; ara, amb aquestes actuacions, fem de la ciutadania dels pobles, una ciutadania de primera».

 

Fuset ha explicat que la ubicació de tots estos punts es pot consultar en els mapes d’Agenda Digital del Geoportal i ha avançat que una volta consolidada la xarxa actual l’Ajuntament de València continuarà arribant a més espais i barris de la ciutat amb la transformació de nous punts i la instal·lació de nous equips. L’objectiu, ha afegit, és «afavorir que en València internet siga un dret per a tots, sense barreres econòmiques, i des d’una perspectiva de Smart City humana i connectada».

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.