València estrena 149 punts de wifi gratis a alta velocitat en la ciutat

 

El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que «des d’esta setmana València compta amb 149 nous punts d’accés a la xarxa pública gratuïta d’internet d’alta velocitat Wifi4EU, que permet a ciutadania i visitants navegar a velocitats fins a més de 100 voltes majors que les de les xarxes públiques habituals». Amb els nous punts, ubicats en dependències municipals, biblioteques dels barris i espais i places dels pobles de València ja són 296 punts d’esta xarxa europea que començà a implantar-se en octubre al cap i casal.

 

L’edil ha recordat que, més enllà d’adquirir 10 equips amb ajuda econòmica de la Unió Europea, participar d’esta iniciativa digital comunitària permet a l’Ajuntament multiplicar per 117 les velocitats que les xarxes públiques municipals poden oferir en el marc actual de les telecomunicacions fins i tot aprofitant la xarxa pròpia preexistent o ampliant-la. «Una aposta estratègica que ens ha permés en menys de sis mesos ser la gran ciutat amb més punts d’esta xarxa en tot l’Estat i actuar per combatre la bretxa digital en els barris», ha afirmat.

 

Els 149 nous punts de connexió es distribuiran per diferents espais municipals, reforçant les oficines de l’Ajuntament i Tabacalera amb major presència ciutadana i les diferents juntes de districte però també als barris de València ja que 45 d’estos nous equips connectats a WIFI4EU s’ubicaran en 30 biblioteques municipals repartides per tota la geografia de la ciutat.

 

El wifi gratuït també arribarà per primera volta als pobles de València gràcies al fet que WIFI4EU s’implementarà amb 58 equips nous dels 17 nuclis aprofitant la seua instal·lació fruit de la participació veïnal en els pressupostos participatius de DecidimVLC. En estes zones, les antenes ubicades tant en espais interiors com a l’aire lliure, proporcionaran la major velocitat disponible segons la connectivitat proporcionada per les empreses de telecomunicacions en cada zona. En este sentit, Fuset ha recordat que «des de l’Ajuntament continuem donant màxim suport a la reivindicació veïnal, en un front comú amb altres administracions, per tal que la fibra òptica arribe al 100% del territori com més prompte millor».

 

Es pot consultar la ubicació en els mapes

La regidora de Pobles, Lucía Beamud, per la seua part ha destacat que «este projecte fa palesa una volta més la voluntat d’este ajuntament i de l’equip de govern de Joan Ribó de donar servicis i eliminar d’una volta per totes la diferència de ciutadania, de primera i de segona, que es va implementar en el passat i que, d’alguna manera, discriminava a tota la perifèria i també als Pobles de València; ara, amb aquestes actuacions, fem de la ciutadania dels pobles, una ciutadania de primera».

 

Fuset ha explicat que la ubicació de tots estos punts es pot consultar en els mapes d’Agenda Digital del Geoportal i ha avançat que una volta consolidada la xarxa actual l’Ajuntament de València continuarà arribant a més espais i barris de la ciutat amb la transformació de nous punts i la instal·lació de nous equips. L’objectiu, ha afegit, és «afavorir que en València internet siga un dret per a tots, sense barreres econòmiques, i des d’una perspectiva de Smart City humana i connectada».

Últimes notícies

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.
FILMOTECA D'ESTIU