València estrena 149 punts de wifi gratis a alta velocitat en la ciutat

 

El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que «des d’esta setmana València compta amb 149 nous punts d’accés a la xarxa pública gratuïta d’internet d’alta velocitat Wifi4EU, que permet a ciutadania i visitants navegar a velocitats fins a més de 100 voltes majors que les de les xarxes públiques habituals». Amb els nous punts, ubicats en dependències municipals, biblioteques dels barris i espais i places dels pobles de València ja són 296 punts d’esta xarxa europea que començà a implantar-se en octubre al cap i casal.

 

L’edil ha recordat que, més enllà d’adquirir 10 equips amb ajuda econòmica de la Unió Europea, participar d’esta iniciativa digital comunitària permet a l’Ajuntament multiplicar per 117 les velocitats que les xarxes públiques municipals poden oferir en el marc actual de les telecomunicacions fins i tot aprofitant la xarxa pròpia preexistent o ampliant-la. «Una aposta estratègica que ens ha permés en menys de sis mesos ser la gran ciutat amb més punts d’esta xarxa en tot l’Estat i actuar per combatre la bretxa digital en els barris», ha afirmat.

 

Els 149 nous punts de connexió es distribuiran per diferents espais municipals, reforçant les oficines de l’Ajuntament i Tabacalera amb major presència ciutadana i les diferents juntes de districte però també als barris de València ja que 45 d’estos nous equips connectats a WIFI4EU s’ubicaran en 30 biblioteques municipals repartides per tota la geografia de la ciutat.

 

El wifi gratuït també arribarà per primera volta als pobles de València gràcies al fet que WIFI4EU s’implementarà amb 58 equips nous dels 17 nuclis aprofitant la seua instal·lació fruit de la participació veïnal en els pressupostos participatius de DecidimVLC. En estes zones, les antenes ubicades tant en espais interiors com a l’aire lliure, proporcionaran la major velocitat disponible segons la connectivitat proporcionada per les empreses de telecomunicacions en cada zona. En este sentit, Fuset ha recordat que «des de l’Ajuntament continuem donant màxim suport a la reivindicació veïnal, en un front comú amb altres administracions, per tal que la fibra òptica arribe al 100% del territori com més prompte millor».

 

Es pot consultar la ubicació en els mapes

La regidora de Pobles, Lucía Beamud, per la seua part ha destacat que «este projecte fa palesa una volta més la voluntat d’este ajuntament i de l’equip de govern de Joan Ribó de donar servicis i eliminar d’una volta per totes la diferència de ciutadania, de primera i de segona, que es va implementar en el passat i que, d’alguna manera, discriminava a tota la perifèria i també als Pobles de València; ara, amb aquestes actuacions, fem de la ciutadania dels pobles, una ciutadania de primera».

 

Fuset ha explicat que la ubicació de tots estos punts es pot consultar en els mapes d’Agenda Digital del Geoportal i ha avançat que una volta consolidada la xarxa actual l’Ajuntament de València continuarà arribant a més espais i barris de la ciutat amb la transformació de nous punts i la instal·lació de nous equips. L’objectiu, ha afegit, és «afavorir que en València internet siga un dret per a tots, sense barreres econòmiques, i des d’una perspectiva de Smart City humana i connectada».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU