8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

València estrena 149 punts de wifi gratis a alta velocitat en la ciutat

 

El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que «des d’esta setmana València compta amb 149 nous punts d’accés a la xarxa pública gratuïta d’internet d’alta velocitat Wifi4EU, que permet a ciutadania i visitants navegar a velocitats fins a més de 100 voltes majors que les de les xarxes públiques habituals». Amb els nous punts, ubicats en dependències municipals, biblioteques dels barris i espais i places dels pobles de València ja són 296 punts d’esta xarxa europea que començà a implantar-se en octubre al cap i casal.

 

L’edil ha recordat que, més enllà d’adquirir 10 equips amb ajuda econòmica de la Unió Europea, participar d’esta iniciativa digital comunitària permet a l’Ajuntament multiplicar per 117 les velocitats que les xarxes públiques municipals poden oferir en el marc actual de les telecomunicacions fins i tot aprofitant la xarxa pròpia preexistent o ampliant-la. «Una aposta estratègica que ens ha permés en menys de sis mesos ser la gran ciutat amb més punts d’esta xarxa en tot l’Estat i actuar per combatre la bretxa digital en els barris», ha afirmat.

 

Els 149 nous punts de connexió es distribuiran per diferents espais municipals, reforçant les oficines de l’Ajuntament i Tabacalera amb major presència ciutadana i les diferents juntes de districte però també als barris de València ja que 45 d’estos nous equips connectats a WIFI4EU s’ubicaran en 30 biblioteques municipals repartides per tota la geografia de la ciutat.

 

El wifi gratuït també arribarà per primera volta als pobles de València gràcies al fet que WIFI4EU s’implementarà amb 58 equips nous dels 17 nuclis aprofitant la seua instal·lació fruit de la participació veïnal en els pressupostos participatius de DecidimVLC. En estes zones, les antenes ubicades tant en espais interiors com a l’aire lliure, proporcionaran la major velocitat disponible segons la connectivitat proporcionada per les empreses de telecomunicacions en cada zona. En este sentit, Fuset ha recordat que «des de l’Ajuntament continuem donant màxim suport a la reivindicació veïnal, en un front comú amb altres administracions, per tal que la fibra òptica arribe al 100% del territori com més prompte millor».

 

Es pot consultar la ubicació en els mapes

La regidora de Pobles, Lucía Beamud, per la seua part ha destacat que «este projecte fa palesa una volta més la voluntat d’este ajuntament i de l’equip de govern de Joan Ribó de donar servicis i eliminar d’una volta per totes la diferència de ciutadania, de primera i de segona, que es va implementar en el passat i que, d’alguna manera, discriminava a tota la perifèria i també als Pobles de València; ara, amb aquestes actuacions, fem de la ciutadania dels pobles, una ciutadania de primera».

 

Fuset ha explicat que la ubicació de tots estos punts es pot consultar en els mapes d’Agenda Digital del Geoportal i ha avançat que una volta consolidada la xarxa actual l’Ajuntament de València continuarà arribant a més espais i barris de la ciutat amb la transformació de nous punts i la instal·lació de nous equips. L’objectiu, ha afegit, és «afavorir que en València internet siga un dret per a tots, sense barreres econòmiques, i des d’una perspectiva de Smart City humana i connectada».

Últimes notícies

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.