València coordina el canvi de la Llei de Mecenatge per cobrar impostos a l’Església

 

El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i la regidora d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Montserrat Ballarín, han mantingut este matí una reunió telemàtica, per a coordinar els treballs de modificació de la Llei de Mecenatge que permeta cobrar a l’Església impostos municipals per les activitats econòmiques que desenvolupa.

En la trobada, Sanjuán ha explicat el treball desenvolupat per l’Ajuntament de València des de 2015 per poder cobrar impostos a les confessions religioses per totes aquelles activitats per les quals obtenen un benefici econòmic, tal com ha avalat la Justícia Europea i ja han reconegut alguns tribunals espanyols.

“Hui hem mantingut una reunió des de la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de València i la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​amb diversos diputats de Congrés. L’objectiu és coordinar-nos per acabar amb els beneficis fiscals injustos que a Espanya està rebent a dia de hui l’Església Catòlica, que està deixant de tributar per unes activitats econòmiques per les quals sí que paga qualsevol autònom o empresari”, ha manifestat el regidor després la trobada telemàtica.

El regidor ha subratllat que les administracions estan fent ara un esforç “per intentar adaptar esta normativa al que ja diu el dret de la Unió Europea i defensem des d’estos ajuntaments, perquè a igual activitat econòmica, la tributació siga la mateixa. Fins a la data estos beneficis són del tot il·legals i el que necessitem és aclarir la norma per donar cobertura al que ja estan dient els tribunals donant la raó als nostres ajuntaments”.

La modificació de la Llei de Mecenatge en la qual estan treballant els ajuntaments de València i Barcelona en el marc de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) afectaria exclusivament a les activitats econòmiques que es realitzen directament per confessions religioses o en immobles de la seua propietat i que, per tant, col·lisionarien amb la lliure competència a l’estar exemptes actualment de qualsevol mena de tributació en contra dels dictàmens de la Justícia Europea.

Totes les activitats socials o vinculades amb el culte, per la seua banda, mantindrien tots els beneficis fiscals que els atorga la Llei de Mecenatge.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.