València coordina el canvi de la Llei de Mecenatge per cobrar impostos a l’Església

 

El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i la regidora d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Montserrat Ballarín, han mantingut este matí una reunió telemàtica, per a coordinar els treballs de modificació de la Llei de Mecenatge que permeta cobrar a l’Església impostos municipals per les activitats econòmiques que desenvolupa.

En la trobada, Sanjuán ha explicat el treball desenvolupat per l’Ajuntament de València des de 2015 per poder cobrar impostos a les confessions religioses per totes aquelles activitats per les quals obtenen un benefici econòmic, tal com ha avalat la Justícia Europea i ja han reconegut alguns tribunals espanyols.

«Hui hem mantingut una reunió des de la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de València i la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​amb diversos diputats de Congrés. L’objectiu és coordinar-nos per acabar amb els beneficis fiscals injustos que a Espanya està rebent a dia de hui l’Església Catòlica, que està deixant de tributar per unes activitats econòmiques per les quals sí que paga qualsevol autònom o empresari», ha manifestat el regidor després la trobada telemàtica.

El regidor ha subratllat que les administracions estan fent ara un esforç «per intentar adaptar esta normativa al que ja diu el dret de la Unió Europea i defensem des d’estos ajuntaments, perquè a igual activitat econòmica, la tributació siga la mateixa. Fins a la data estos beneficis són del tot il·legals i el que necessitem és aclarir la norma per donar cobertura al que ja estan dient els tribunals donant la raó als nostres ajuntaments».

La modificació de la Llei de Mecenatge en la qual estan treballant els ajuntaments de València i Barcelona en el marc de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) afectaria exclusivament a les activitats econòmiques que es realitzen directament per confessions religioses o en immobles de la seua propietat i que, per tant, col·lisionarien amb la lliure competència a l’estar exemptes actualment de qualsevol mena de tributació en contra dels dictàmens de la Justícia Europea.

Totes les activitats socials o vinculades amb el culte, per la seua banda, mantindrien tots els beneficis fiscals que els atorga la Llei de Mecenatge.
 

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.