València coordina el canvi de la Llei de Mecenatge per cobrar impostos a l’Església

 

El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i la regidora d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Montserrat Ballarín, han mantingut este matí una reunió telemàtica, per a coordinar els treballs de modificació de la Llei de Mecenatge que permeta cobrar a l’Església impostos municipals per les activitats econòmiques que desenvolupa.

En la trobada, Sanjuán ha explicat el treball desenvolupat per l’Ajuntament de València des de 2015 per poder cobrar impostos a les confessions religioses per totes aquelles activitats per les quals obtenen un benefici econòmic, tal com ha avalat la Justícia Europea i ja han reconegut alguns tribunals espanyols.

«Hui hem mantingut una reunió des de la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de València i la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​amb diversos diputats de Congrés. L’objectiu és coordinar-nos per acabar amb els beneficis fiscals injustos que a Espanya està rebent a dia de hui l’Església Catòlica, que està deixant de tributar per unes activitats econòmiques per les quals sí que paga qualsevol autònom o empresari», ha manifestat el regidor després la trobada telemàtica.

El regidor ha subratllat que les administracions estan fent ara un esforç «per intentar adaptar esta normativa al que ja diu el dret de la Unió Europea i defensem des d’estos ajuntaments, perquè a igual activitat econòmica, la tributació siga la mateixa. Fins a la data estos beneficis són del tot il·legals i el que necessitem és aclarir la norma per donar cobertura al que ja estan dient els tribunals donant la raó als nostres ajuntaments».

La modificació de la Llei de Mecenatge en la qual estan treballant els ajuntaments de València i Barcelona en el marc de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) afectaria exclusivament a les activitats econòmiques que es realitzen directament per confessions religioses o en immobles de la seua propietat i que, per tant, col·lisionarien amb la lliure competència a l’estar exemptes actualment de qualsevol mena de tributació en contra dels dictàmens de la Justícia Europea.

Totes les activitats socials o vinculades amb el culte, per la seua banda, mantindrien tots els beneficis fiscals que els atorga la Llei de Mecenatge.
 

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.