València coordina el canvi de la Llei de Mecenatge per cobrar impostos a l’Església

 

El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i la regidora d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Montserrat Ballarín, han mantingut este matí una reunió telemàtica, per a coordinar els treballs de modificació de la Llei de Mecenatge que permeta cobrar a l’Església impostos municipals per les activitats econòmiques que desenvolupa.

En la trobada, Sanjuán ha explicat el treball desenvolupat per l’Ajuntament de València des de 2015 per poder cobrar impostos a les confessions religioses per totes aquelles activitats per les quals obtenen un benefici econòmic, tal com ha avalat la Justícia Europea i ja han reconegut alguns tribunals espanyols.

«Hui hem mantingut una reunió des de la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de València i la Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, ​​amb diversos diputats de Congrés. L’objectiu és coordinar-nos per acabar amb els beneficis fiscals injustos que a Espanya està rebent a dia de hui l’Església Catòlica, que està deixant de tributar per unes activitats econòmiques per les quals sí que paga qualsevol autònom o empresari», ha manifestat el regidor després la trobada telemàtica.

El regidor ha subratllat que les administracions estan fent ara un esforç «per intentar adaptar esta normativa al que ja diu el dret de la Unió Europea i defensem des d’estos ajuntaments, perquè a igual activitat econòmica, la tributació siga la mateixa. Fins a la data estos beneficis són del tot il·legals i el que necessitem és aclarir la norma per donar cobertura al que ja estan dient els tribunals donant la raó als nostres ajuntaments».

La modificació de la Llei de Mecenatge en la qual estan treballant els ajuntaments de València i Barcelona en el marc de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) afectaria exclusivament a les activitats econòmiques que es realitzen directament per confessions religioses o en immobles de la seua propietat i que, per tant, col·lisionarien amb la lliure competència a l’estar exemptes actualment de qualsevol mena de tributació en contra dels dictàmens de la Justícia Europea.

Totes les activitats socials o vinculades amb el culte, per la seua banda, mantindrien tots els beneficis fiscals que els atorga la Llei de Mecenatge.
 

Últimes notícies

Desmantellada una trama que ha estafat més d’un milió amb mòbils de gamma alta

Dotze persones han sigut detingudes en una operació policial a Barcelona, València, Saragossa i Madrid per una estafa massiva de mòbils de gamma alta que ha afectat centenars de clients d’una operadora.

Catalá reclama que es demanen també els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi

L’alcaldessa de València, María José Catalá, lamenta la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA, es declara indefensa i demana que es requerisquen igualment els missatges dels membres del Govern que estaven en el Cecopi.

Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha denunciat indefensió per la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA i reclama que també s'arrepleguen els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi.

Una macroestafa amb mòbils de gamma alta deixa més d’un milió d’euros en fraus a usuaris

Mossos i Policia Nacional han detingut dotze persones a Barcelona, València, Zaragoza i Madrid per una trama que ha estafat més d’un milió d’euros a clients d’una operadora de telefonia mitjançant la sostracció de 788 mòbils de gamma alta.

Concentració davant Les Corts per exigir més inversions en educació pública i reactivar el Pla Edificant

La Plataforma per l’Ensenyament Públic ha convocat dimarts 14 de juliol una concentració davant Les Corts per reclamar més inversions en educació pública, la reactivació del Pla Edificant i el compliment de les sentències sobre plantilles docents.

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que Vodafone haja sol·licitat el canvi arran de l’anul·lació del pla anterior.

Canvi de temps a la Comunitat Valenciana: baixen les màximes i tornen els ruixats al nord interior

Després de l’última onada de calor, les temperatures màximes baixen de manera general a la Comunitat Valenciana, sobretot a la Marina Alta, amb vent de l’est i possibilitat de ruixats amb tronada a l’interior nord.

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal dInstància dAlacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que la Audiència Provincial anul·lara el pla anterior impulsat per Vodafone.