València oferix activitats extraescolars per a compensar l’efecte del confinament

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa, en els centres escolars que l’han sol·licitat, el programa Compensem‘, que consistix en una sèrie d’activitats extraescolars i de suport educatiu dirigides a l’alumnat d’entre 3 i 18 anys.

 

Este projecte té com a objectiu compensar els efectes negatius del confinament durant el passat curs escolar i compta amb el finançament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, segons ha explicat el consistori en un comunicat.

 

La regidora d’Educació, Maite Ibáñez, ha posat l’accent que «la situació de pandèmia ha afectat també l’alumnat en edats primerenques i adolescents» i, per això, l’Ajuntament ha promogut «activitats relacionades amb el suport psicològic i el reforç per a este últim tram del curs».

 

Els 2 programes que comencen

Ha explicat també que a través de les propostes que oferixen als centres, es pretén «facilitar i reforçar la realització d’activitats culturals, i altres vinculades a l’educació en les noves tecnologies, el reforç educatiu, la intel·ligència emocional, les habilitats socials, els hàbits saludables o el medi ambient».

 

«Ara es dona una situació sanitària més adequada que en els últims mesos, per això considerem que és el moment propici per a començar a posar en marxa este programa», ha indicat. Amb anterioritat, la Regidoria d’Educació va fer diferents consultes als centres educatius de la ciutat de València per a conéixer millor les necessitats del moment.

 

Els programes que s’han posat en marxa ara són ‘Comunicant les nostres emocions’, i ‘Explora el teu barri!’. El primer consta de dos mòduls: habilitats socials i programa radiofònic. En el primer mòdul es pretén que l’alumnat adquirisca habilitats que ajuden a organitzar una vida sana i equilibrada, millorant el benestar personal, mentres que en el segon, l’alumnat ha de fer i emetre un programa de ràdio setmanal a on siga el protagonista, tant de la part editorial com de la periodística, usant diferents plataformes digitals i socials.

 

El programa ‘Explora el teu barri!’ ha sigut dissenyat tenint en compte la singularitat intercultural, social i topogràfica de cada barri, i les necessitats educatives de la zona, de manera que el mateix barri es descobrisca com una font de coneixements que explorar a través del joc. La proposta es farà en huit grups de treball distribuïts en els barris de Benimaclet, Ciutat Vella, Orriols, Olivereta, Cabanyal, Russafa i la pedania de la Torre.

Últimes notícies

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.