10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

València oferix activitats extraescolars per a compensar l’efecte del confinament

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa, en els centres escolars que l’han sol·licitat, el programa Compensem‘, que consistix en una sèrie d’activitats extraescolars i de suport educatiu dirigides a l’alumnat d’entre 3 i 18 anys.

 

Este projecte té com a objectiu compensar els efectes negatius del confinament durant el passat curs escolar i compta amb el finançament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, segons ha explicat el consistori en un comunicat.

 

La regidora d’Educació, Maite Ibáñez, ha posat l’accent que «la situació de pandèmia ha afectat també l’alumnat en edats primerenques i adolescents» i, per això, l’Ajuntament ha promogut «activitats relacionades amb el suport psicològic i el reforç per a este últim tram del curs».

 

Els 2 programes que comencen

Ha explicat també que a través de les propostes que oferixen als centres, es pretén «facilitar i reforçar la realització d’activitats culturals, i altres vinculades a l’educació en les noves tecnologies, el reforç educatiu, la intel·ligència emocional, les habilitats socials, els hàbits saludables o el medi ambient».

 

«Ara es dona una situació sanitària més adequada que en els últims mesos, per això considerem que és el moment propici per a començar a posar en marxa este programa», ha indicat. Amb anterioritat, la Regidoria d’Educació va fer diferents consultes als centres educatius de la ciutat de València per a conéixer millor les necessitats del moment.

 

Els programes que s’han posat en marxa ara són ‘Comunicant les nostres emocions’, i ‘Explora el teu barri!’. El primer consta de dos mòduls: habilitats socials i programa radiofònic. En el primer mòdul es pretén que l’alumnat adquirisca habilitats que ajuden a organitzar una vida sana i equilibrada, millorant el benestar personal, mentres que en el segon, l’alumnat ha de fer i emetre un programa de ràdio setmanal a on siga el protagonista, tant de la part editorial com de la periodística, usant diferents plataformes digitals i socials.

 

El programa ‘Explora el teu barri!’ ha sigut dissenyat tenint en compte la singularitat intercultural, social i topogràfica de cada barri, i les necessitats educatives de la zona, de manera que el mateix barri es descobrisca com una font de coneixements que explorar a través del joc. La proposta es farà en huit grups de treball distribuïts en els barris de Benimaclet, Ciutat Vella, Orriols, Olivereta, Cabanyal, Russafa i la pedania de la Torre.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.