València oferix activitats extraescolars per a compensar l’efecte del confinament

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa, en els centres escolars que l’han sol·licitat, el programa Compensem‘, que consistix en una sèrie d’activitats extraescolars i de suport educatiu dirigides a l’alumnat d’entre 3 i 18 anys.

 

Este projecte té com a objectiu compensar els efectes negatius del confinament durant el passat curs escolar i compta amb el finançament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, segons ha explicat el consistori en un comunicat.

 

La regidora d’Educació, Maite Ibáñez, ha posat l’accent que «la situació de pandèmia ha afectat també l’alumnat en edats primerenques i adolescents» i, per això, l’Ajuntament ha promogut «activitats relacionades amb el suport psicològic i el reforç per a este últim tram del curs».

 

Els 2 programes que comencen

Ha explicat també que a través de les propostes que oferixen als centres, es pretén «facilitar i reforçar la realització d’activitats culturals, i altres vinculades a l’educació en les noves tecnologies, el reforç educatiu, la intel·ligència emocional, les habilitats socials, els hàbits saludables o el medi ambient».

 

«Ara es dona una situació sanitària més adequada que en els últims mesos, per això considerem que és el moment propici per a començar a posar en marxa este programa», ha indicat. Amb anterioritat, la Regidoria d’Educació va fer diferents consultes als centres educatius de la ciutat de València per a conéixer millor les necessitats del moment.

 

Els programes que s’han posat en marxa ara són ‘Comunicant les nostres emocions’, i ‘Explora el teu barri!’. El primer consta de dos mòduls: habilitats socials i programa radiofònic. En el primer mòdul es pretén que l’alumnat adquirisca habilitats que ajuden a organitzar una vida sana i equilibrada, millorant el benestar personal, mentres que en el segon, l’alumnat ha de fer i emetre un programa de ràdio setmanal a on siga el protagonista, tant de la part editorial com de la periodística, usant diferents plataformes digitals i socials.

 

El programa ‘Explora el teu barri!’ ha sigut dissenyat tenint en compte la singularitat intercultural, social i topogràfica de cada barri, i les necessitats educatives de la zona, de manera que el mateix barri es descobrisca com una font de coneixements que explorar a través del joc. La proposta es farà en huit grups de treball distribuïts en els barris de Benimaclet, Ciutat Vella, Orriols, Olivereta, Cabanyal, Russafa i la pedania de la Torre.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.