València oferix activitats extraescolars per a compensar l’efecte del confinament

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa, en els centres escolars que l’han sol·licitat, el programa Compensem‘, que consistix en una sèrie d’activitats extraescolars i de suport educatiu dirigides a l’alumnat d’entre 3 i 18 anys.

 

Este projecte té com a objectiu compensar els efectes negatius del confinament durant el passat curs escolar i compta amb el finançament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, segons ha explicat el consistori en un comunicat.

 

La regidora d’Educació, Maite Ibáñez, ha posat l’accent que «la situació de pandèmia ha afectat també l’alumnat en edats primerenques i adolescents» i, per això, l’Ajuntament ha promogut «activitats relacionades amb el suport psicològic i el reforç per a este últim tram del curs».

 

Els 2 programes que comencen

Ha explicat també que a través de les propostes que oferixen als centres, es pretén «facilitar i reforçar la realització d’activitats culturals, i altres vinculades a l’educació en les noves tecnologies, el reforç educatiu, la intel·ligència emocional, les habilitats socials, els hàbits saludables o el medi ambient».

 

«Ara es dona una situació sanitària més adequada que en els últims mesos, per això considerem que és el moment propici per a començar a posar en marxa este programa», ha indicat. Amb anterioritat, la Regidoria d’Educació va fer diferents consultes als centres educatius de la ciutat de València per a conéixer millor les necessitats del moment.

 

Els programes que s’han posat en marxa ara són ‘Comunicant les nostres emocions’, i ‘Explora el teu barri!’. El primer consta de dos mòduls: habilitats socials i programa radiofònic. En el primer mòdul es pretén que l’alumnat adquirisca habilitats que ajuden a organitzar una vida sana i equilibrada, millorant el benestar personal, mentres que en el segon, l’alumnat ha de fer i emetre un programa de ràdio setmanal a on siga el protagonista, tant de la part editorial com de la periodística, usant diferents plataformes digitals i socials.

 

El programa ‘Explora el teu barri!’ ha sigut dissenyat tenint en compte la singularitat intercultural, social i topogràfica de cada barri, i les necessitats educatives de la zona, de manera que el mateix barri es descobrisca com una font de coneixements que explorar a través del joc. La proposta es farà en huit grups de treball distribuïts en els barris de Benimaclet, Ciutat Vella, Orriols, Olivereta, Cabanyal, Russafa i la pedania de la Torre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.