València oferix activitats extraescolars per a compensar l’efecte del confinament

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa, en els centres escolars que l’han sol·licitat, el programa Compensem‘, que consistix en una sèrie d’activitats extraescolars i de suport educatiu dirigides a l’alumnat d’entre 3 i 18 anys.

 

Este projecte té com a objectiu compensar els efectes negatius del confinament durant el passat curs escolar i compta amb el finançament de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, segons ha explicat el consistori en un comunicat.

 

La regidora d’Educació, Maite Ibáñez, ha posat l’accent que «la situació de pandèmia ha afectat també l’alumnat en edats primerenques i adolescents» i, per això, l’Ajuntament ha promogut «activitats relacionades amb el suport psicològic i el reforç per a este últim tram del curs».

 

Els 2 programes que comencen

Ha explicat també que a través de les propostes que oferixen als centres, es pretén «facilitar i reforçar la realització d’activitats culturals, i altres vinculades a l’educació en les noves tecnologies, el reforç educatiu, la intel·ligència emocional, les habilitats socials, els hàbits saludables o el medi ambient».

 

«Ara es dona una situació sanitària més adequada que en els últims mesos, per això considerem que és el moment propici per a començar a posar en marxa este programa», ha indicat. Amb anterioritat, la Regidoria d’Educació va fer diferents consultes als centres educatius de la ciutat de València per a conéixer millor les necessitats del moment.

 

Els programes que s’han posat en marxa ara són ‘Comunicant les nostres emocions’, i ‘Explora el teu barri!’. El primer consta de dos mòduls: habilitats socials i programa radiofònic. En el primer mòdul es pretén que l’alumnat adquirisca habilitats que ajuden a organitzar una vida sana i equilibrada, millorant el benestar personal, mentres que en el segon, l’alumnat ha de fer i emetre un programa de ràdio setmanal a on siga el protagonista, tant de la part editorial com de la periodística, usant diferents plataformes digitals i socials.

 

El programa ‘Explora el teu barri!’ ha sigut dissenyat tenint en compte la singularitat intercultural, social i topogràfica de cada barri, i les necessitats educatives de la zona, de manera que el mateix barri es descobrisca com una font de coneixements que explorar a través del joc. La proposta es farà en huit grups de treball distribuïts en els barris de Benimaclet, Ciutat Vella, Orriols, Olivereta, Cabanyal, Russafa i la pedania de la Torre.

Últimes notícies

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.

La Generalitat anul·la la condecoració a un policia local per falsejar el seu paper en un part a casa

La Generalitat ha revocat la felicitació pública concedida a un policia local per un suposat auxili en un part domiciliari, després de constatar que no va ser present en l'enllumenament i que l'informe policial no s'ajustava a l'ocorregut.

L’alcaldessa de València declararà com a testimoni per la gestió de la DANA el 8 de juliol

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de 2024 a València ha fixat un calendari de quinze declaracions testificals entre el 29 de juny i el 31 de juliol, que inclou a l'alcaldessa María José Catalá i a la exconsellera Ruth Merino.

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.

València Basket es juga el factor pista i Gran Canària la salvació en el Roig Arena

València Basket rep a Dreamland Gran Canària en un dol decisiu: els locals apuren les seues opcions de ser segons i els canaris es juguen la permanència en la acb.

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.

L’ONU posa en marxa un laboratori per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial

El nou Laboratori de Governança de la IA per a la Humanitat de l'ONU, amb seu a Quart de Poblet, naix per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial i contribuir a fixar regles i marcs reguladors a nivell internacional.