València posa mascaretes a les escultures per a conscienciar a la gent del seu ús

 

València ha posat mascaretes a una trentena d’escultures en zones emblemàtiques de la ciutat, com la plaça de la Verge o la del Patriarca, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania en l’ús d’este element de protecció individual enfront del coronavirus, tant en l’àmbit públic com privat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de València, Aarón Cano, ha explicat que l’acció respon a «un toc d’atenció a la sensibilització de tota la ciutadania valenciana, no només de la ciutat sinó de tot l’entorn metropolità» en l’ús de la mascareta, que ha impulsat la seua Regidoria en col·laboració amb la de Cultura.

 

Segons ha informat, des de juliol fins a mitat d’este mes de setembre la Policia Local ha imposat més de 6.000 denúncies per no portar mascareta, l’import que ascendix a 100 euros. «L’ús de la mascareta, la distància i la rentada de mans són els elements fonamentals per a combatre ara mateix el coronavirus. La mascareta és la barrera física fonamental», ha afegit.

 

Usar-la tant en espais públics com privats

L’edil ha incidit en què es tracta de conscienciar a la població a usar la mascareta, tant en l’àmbit públic com en el privat, ja que consideren que és en este últim espai a on creuen «que el virus està propagant-se amb major intensitat».

 

Com a exemple de la iniciativa, en la cèntrica plaça de la Verge han començat el dia este dimarts amb mascareta la gran escultura de l’home que presidix l’emblemàtica font que representa el riu Túria, que travessa la ciutat, i les de les huit dones pentinades de fallera, de grandària més xicoteta i que simbolitzen els seus afluents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.