València posa mascaretes a les escultures per a conscienciar a la gent del seu ús

 

València ha posat mascaretes a una trentena d’escultures en zones emblemàtiques de la ciutat, com la plaça de la Verge o la del Patriarca, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania en l’ús d’este element de protecció individual enfront del coronavirus, tant en l’àmbit públic com privat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de València, Aarón Cano, ha explicat que l’acció respon a «un toc d’atenció a la sensibilització de tota la ciutadania valenciana, no només de la ciutat sinó de tot l’entorn metropolità» en l’ús de la mascareta, que ha impulsat la seua Regidoria en col·laboració amb la de Cultura.

 

Segons ha informat, des de juliol fins a mitat d’este mes de setembre la Policia Local ha imposat més de 6.000 denúncies per no portar mascareta, l’import que ascendix a 100 euros. «L’ús de la mascareta, la distància i la rentada de mans són els elements fonamentals per a combatre ara mateix el coronavirus. La mascareta és la barrera física fonamental», ha afegit.

 

Usar-la tant en espais públics com privats

L’edil ha incidit en què es tracta de conscienciar a la població a usar la mascareta, tant en l’àmbit públic com en el privat, ja que consideren que és en este últim espai a on creuen «que el virus està propagant-se amb major intensitat».

 

Com a exemple de la iniciativa, en la cèntrica plaça de la Verge han començat el dia este dimarts amb mascareta la gran escultura de l’home que presidix l’emblemàtica font que representa el riu Túria, que travessa la ciutat, i les de les huit dones pentinades de fallera, de grandària més xicoteta i que simbolitzen els seus afluents.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.