València posa mascaretes a les escultures per a conscienciar a la gent del seu ús

 

València ha posat mascaretes a una trentena d’escultures en zones emblemàtiques de la ciutat, com la plaça de la Verge o la del Patriarca, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania en l’ús d’este element de protecció individual enfront del coronavirus, tant en l’àmbit públic com privat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de València, Aarón Cano, ha explicat que l’acció respon a «un toc d’atenció a la sensibilització de tota la ciutadania valenciana, no només de la ciutat sinó de tot l’entorn metropolità» en l’ús de la mascareta, que ha impulsat la seua Regidoria en col·laboració amb la de Cultura.

 

Segons ha informat, des de juliol fins a mitat d’este mes de setembre la Policia Local ha imposat més de 6.000 denúncies per no portar mascareta, l’import que ascendix a 100 euros. «L’ús de la mascareta, la distància i la rentada de mans són els elements fonamentals per a combatre ara mateix el coronavirus. La mascareta és la barrera física fonamental», ha afegit.

 

Usar-la tant en espais públics com privats

L’edil ha incidit en què es tracta de conscienciar a la població a usar la mascareta, tant en l’àmbit públic com en el privat, ja que consideren que és en este últim espai a on creuen «que el virus està propagant-se amb major intensitat».

 

Com a exemple de la iniciativa, en la cèntrica plaça de la Verge han començat el dia este dimarts amb mascareta la gran escultura de l’home que presidix l’emblemàtica font que representa el riu Túria, que travessa la ciutat, i les de les huit dones pentinades de fallera, de grandària més xicoteta i que simbolitzen els seus afluents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.