València posa mascaretes a les escultures per a conscienciar a la gent del seu ús

 

València ha posat mascaretes a una trentena d’escultures en zones emblemàtiques de la ciutat, com la plaça de la Verge o la del Patriarca, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania en l’ús d’este element de protecció individual enfront del coronavirus, tant en l’àmbit públic com privat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de València, Aarón Cano, ha explicat que l’acció respon a «un toc d’atenció a la sensibilització de tota la ciutadania valenciana, no només de la ciutat sinó de tot l’entorn metropolità» en l’ús de la mascareta, que ha impulsat la seua Regidoria en col·laboració amb la de Cultura.

 

Segons ha informat, des de juliol fins a mitat d’este mes de setembre la Policia Local ha imposat més de 6.000 denúncies per no portar mascareta, l’import que ascendix a 100 euros. «L’ús de la mascareta, la distància i la rentada de mans són els elements fonamentals per a combatre ara mateix el coronavirus. La mascareta és la barrera física fonamental», ha afegit.

 

Usar-la tant en espais públics com privats

L’edil ha incidit en què es tracta de conscienciar a la població a usar la mascareta, tant en l’àmbit públic com en el privat, ja que consideren que és en este últim espai a on creuen «que el virus està propagant-se amb major intensitat».

 

Com a exemple de la iniciativa, en la cèntrica plaça de la Verge han començat el dia este dimarts amb mascareta la gran escultura de l’home que presidix l’emblemàtica font que representa el riu Túria, que travessa la ciutat, i les de les huit dones pentinades de fallera, de grandària més xicoteta i que simbolitzen els seus afluents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.