València posa mascaretes a les escultures per a conscienciar a la gent del seu ús

 

València ha posat mascaretes a una trentena d’escultures en zones emblemàtiques de la ciutat, com la plaça de la Verge o la del Patriarca, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania en l’ús d’este element de protecció individual enfront del coronavirus, tant en l’àmbit públic com privat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de València, Aarón Cano, ha explicat que l’acció respon a «un toc d’atenció a la sensibilització de tota la ciutadania valenciana, no només de la ciutat sinó de tot l’entorn metropolità» en l’ús de la mascareta, que ha impulsat la seua Regidoria en col·laboració amb la de Cultura.

 

Segons ha informat, des de juliol fins a mitat d’este mes de setembre la Policia Local ha imposat més de 6.000 denúncies per no portar mascareta, l’import que ascendix a 100 euros. «L’ús de la mascareta, la distància i la rentada de mans són els elements fonamentals per a combatre ara mateix el coronavirus. La mascareta és la barrera física fonamental», ha afegit.

 

Usar-la tant en espais públics com privats

L’edil ha incidit en què es tracta de conscienciar a la població a usar la mascareta, tant en l’àmbit públic com en el privat, ja que consideren que és en este últim espai a on creuen «que el virus està propagant-se amb major intensitat».

 

Com a exemple de la iniciativa, en la cèntrica plaça de la Verge han començat el dia este dimarts amb mascareta la gran escultura de l’home que presidix l’emblemàtica font que representa el riu Túria, que travessa la ciutat, i les de les huit dones pentinades de fallera, de grandària més xicoteta i que simbolitzen els seus afluents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.