València es queda sense els Premis Goya 2023

El president de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, Mariano Barroso, i l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, han anunciat que la capital andalusa acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023.

Així doncs, la ciutat del Túria s’acomiada de la seua intenció de tornar a albergar la gran gala del cinema espanyol com va succeir en aquest 2022. València tenia la “il·lusió” de tornar a ser la ciutat triada per a celebrar la 37 edició dels Premis Goya després de l’“èxit” de l’última edició i tota la inversió per a potenciar el cinema espanyol i valencià.

Però no ha pogut ser i els Goya tornen així a la capital sevillana, que en 2019 ja va acollir la reeixida cerimònia de lliurament d’aquests premis en la qual va ser la segona vegada en la història de la institució que els guardons se celebraven fora de Madrid.

La Junta Directiva de l’Acadèmia de Cinema ha designat la ciutat de Sevilla com a seu oficial dels pròxims Premis Goya 2023. Tenim un record excel·lent de la gala que vam fer a Sevilla. Allí comencem a descentralitzar les activitats de l’Acadèmia. A Sevilla també constatem l’afecte de la gent pel nostre cinema. Estic segur que serà una gran gal·la”, ha manifestat el president de l’Acadèmia, que ha recordat “l‘aposta que fa la ciutat andalusa pel cinema espanyol i europeu i la cultura. És la tercera ciutat en nombre d’acadèmics, després de Madrid i Barcelona, i Andalusia té una indústria audiovisual cada vegada més rellevant”, ha recalcat.

Per part seua, l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, va agrair a l’Acadèmia “que torne a confiar en Sevilla, especialment en aquest any en què els Premis Goya contribuiran de manera decisiva al procés de recuperació després de la pandèmia i suposaran un impuls al posicionament de Sevilla com a referent cultural a nivell nacional. La ciutat es bolcarà de nou amb el cinema i tornarem a demostrar que Sevilla és cultura, i que aqueixa és un dels nostres principals senyals d’identitat”, ha declarat Muñoz, per a qui el retorn dels Goya a Sevilla en el 2023 serà “un èxit garantit”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.