València es queda sense els Premis Goya 2023

El president de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, Mariano Barroso, i l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, han anunciat que la capital andalusa acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023.

Així doncs, la ciutat del Túria s’acomiada de la seua intenció de tornar a albergar la gran gala del cinema espanyol com va succeir en aquest 2022. València tenia la “il·lusió” de tornar a ser la ciutat triada per a celebrar la 37 edició dels Premis Goya després de l’“èxit” de l’última edició i tota la inversió per a potenciar el cinema espanyol i valencià.

Però no ha pogut ser i els Goya tornen així a la capital sevillana, que en 2019 ja va acollir la reeixida cerimònia de lliurament d’aquests premis en la qual va ser la segona vegada en la història de la institució que els guardons se celebraven fora de Madrid.

La Junta Directiva de l’Acadèmia de Cinema ha designat la ciutat de Sevilla com a seu oficial dels pròxims Premis Goya 2023. Tenim un record excel·lent de la gala que vam fer a Sevilla. Allí comencem a descentralitzar les activitats de l’Acadèmia. A Sevilla també constatem l’afecte de la gent pel nostre cinema. Estic segur que serà una gran gal·la”, ha manifestat el president de l’Acadèmia, que ha recordat “l‘aposta que fa la ciutat andalusa pel cinema espanyol i europeu i la cultura. És la tercera ciutat en nombre d’acadèmics, després de Madrid i Barcelona, i Andalusia té una indústria audiovisual cada vegada més rellevant”, ha recalcat.

Per part seua, l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, va agrair a l’Acadèmia “que torne a confiar en Sevilla, especialment en aquest any en què els Premis Goya contribuiran de manera decisiva al procés de recuperació després de la pandèmia i suposaran un impuls al posicionament de Sevilla com a referent cultural a nivell nacional. La ciutat es bolcarà de nou amb el cinema i tornarem a demostrar que Sevilla és cultura, i que aqueixa és un dels nostres principals senyals d’identitat”, ha declarat Muñoz, per a qui el retorn dels Goya a Sevilla en el 2023 serà “un èxit garantit”.

Últimes notícies

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.

Carles Esteve reclama tancar ja el debat d’aliances dins de Compromís

El portaveu d’Iniciativa-Compromís, Carles Esteve, insta a posar fi de manera immediata al debat intern sobre aliances per a poder negociar acords amb altres forces progressistes i entitats socials. Defén que l’esquerra situe la seguretat i la protecció dels drets en el centre de la seua resposta política.

El PP acusa Morant de muntar ‘festes’ amb diners públics sense millores per als valencians

El PPCV acusa Diana Morant d’organitzar actes partidistes i mediàtics amb fons públics sense resultats per als valencians i defensa la gestió econòmica del Consell. El PP reclama també més inversió estatal en infraestructures clau per a la Comunitat Valenciana.