València es queda sense els Premis Goya 2023

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Acadèmia de Cinema ha anunciat que Sevilla acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023

El president de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, Mariano Barroso, i l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, han anunciat que la capital andalusa acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023.

Així doncs, la ciutat del Túria s’acomiada de la seua intenció de tornar a albergar la gran gala del cinema espanyol com va succeir en aquest 2022. València tenia la “il·lusió” de tornar a ser la ciutat triada per a celebrar la 37 edició dels Premis Goya després de l’“èxit” de l’última edició i tota la inversió per a potenciar el cinema espanyol i valencià.

Però no ha pogut ser i els Goya tornen així a la capital sevillana, que en 2019 ja va acollir la reeixida cerimònia de lliurament d’aquests premis en la qual va ser la segona vegada en la història de la institució que els guardons se celebraven fora de Madrid.

“La Junta Directiva de l’Acadèmia de Cinema ha designat la ciutat de Sevilla com a seu oficial dels pròxims Premis Goya 2023. Tenim un record excel·lent de la gala que vam fer a Sevilla. Allí comencem a descentralitzar les activitats de l’Acadèmia. A Sevilla també constatem l’afecte de la gent pel nostre cinema. Estic segur que serà una gran gal·la”, ha manifestat el president de l’Acadèmia, que ha recordat “l‘aposta que fa la ciutat andalusa pel cinema espanyol i europeu i la cultura. És la tercera ciutat en nombre d’acadèmics, després de Madrid i Barcelona, i Andalusia té una indústria audiovisual cada vegada més rellevant”, ha recalcat.

Per part seua, l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, va agrair a l’Acadèmia “que torne a confiar en Sevilla, especialment en aquest any en què els Premis Goya contribuiran de manera decisiva al procés de recuperació després de la pandèmia i suposaran un impuls al posicionament de Sevilla com a referent cultural a nivell nacional. La ciutat es bolcarà de nou amb el cinema i tornarem a demostrar que Sevilla és cultura, i que aqueixa és un dels nostres principals senyals d’identitat”, ha declarat Muñoz, per a qui el retorn dels Goya a Sevilla en el 2023 serà “un èxit garantit”.

Últimes notícies

Sanitat munta un dispositiu al pavelló d’Oliva per a la gent rescatada per la pluja

La Conselleria de Sanitat ha habilitat el pavelló polivalent d’Oliva com a punt d’atenció sanitària per a les persones rescatades per les fortes pluges a la Safor, amb personal mèdic i recursos d’emergències especialitzats.

El Suprem obliga Escal a tornar 209,7 milions pel magatzem Castor

El Tribunal Suprem ha confirmat que Escal Underground ha de reintegrar 209,7 milions d’euros vinculats al magatzem submarí de gas Castor, davant les costes de Castelló, després que el Constitucional anul·là el decret llei que reconeixia una inversió d’1.350,7 milions.

Mor d’un infart un home en un càmping d’Oliva després de les inundacions de la DANA Adam

Un home de 64 anys ha mort d’un infart en un càmping d’Oliva greument inundat per la DANA Adam, que ha deixat ja tres víctimes mortals a la província de València.

Alçen el confinament per la DANA a quasi tots els municipis excepte huit

Emergències ha alçat el confinament per la DANA en tots els municipis afectats de València i Alacant excepte huit, on continuen les tasques de rescat i achique d’aigua.

Un veí dEls Poblets assumix les danes per canvi climàtic

Un veí dEls Poblets, amb danys en els baixos de la vivenda pel desbordament del riu Girona, assumix que estes danes es repetiran pel canvi climàtic i critica la falta de neteja i la construcció massa pròxima al llit del riu.

Les altres grans danas que han arrasat el litoral mediterrani

La dana Adam se suma a una llarga llista de pluges torrencials que han colpejat el litoral mediterrani, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana. La major tragèdia recent va ser la dana de València de 2024, amb 233 morts i greus inundacions.

Recomanen fotografiar tots els danys de la DANA per a tramitar assegurances i ajudes

El subdelegat del Govern a Alacant insta els afectats per la DANA a documentar amb fotos tots els danys materials per a agilitzar assegurances i futures ajudes públiques. La situació continua sent de preocupació en municipis com Pego, El Verger i Els Poblets.

Anfield posa a prova el Villarreal davant un Liverpool que no pot fallar

El Villarreal visita hui Anfield en una de les eixides més exigents de la Champions, davant un Liverpool obligat a fer valer la seua fortalesa a casa. Els de Íñigo Pérez arriben reforçats pel triomf europeu davant el Nàpols però amb dubtes en Lliga.