València es queda sense els Premis Goya 2023

El president de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, Mariano Barroso, i l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, han anunciat que la capital andalusa acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023.

Així doncs, la ciutat del Túria s’acomiada de la seua intenció de tornar a albergar la gran gala del cinema espanyol com va succeir en aquest 2022. València tenia la “il·lusió” de tornar a ser la ciutat triada per a celebrar la 37 edició dels Premis Goya després de l’“èxit” de l’última edició i tota la inversió per a potenciar el cinema espanyol i valencià.

Però no ha pogut ser i els Goya tornen així a la capital sevillana, que en 2019 ja va acollir la reeixida cerimònia de lliurament d’aquests premis en la qual va ser la segona vegada en la història de la institució que els guardons se celebraven fora de Madrid.

La Junta Directiva de l’Acadèmia de Cinema ha designat la ciutat de Sevilla com a seu oficial dels pròxims Premis Goya 2023. Tenim un record excel·lent de la gala que vam fer a Sevilla. Allí comencem a descentralitzar les activitats de l’Acadèmia. A Sevilla també constatem l’afecte de la gent pel nostre cinema. Estic segur que serà una gran gal·la”, ha manifestat el president de l’Acadèmia, que ha recordat “l‘aposta que fa la ciutat andalusa pel cinema espanyol i europeu i la cultura. És la tercera ciutat en nombre d’acadèmics, després de Madrid i Barcelona, i Andalusia té una indústria audiovisual cada vegada més rellevant”, ha recalcat.

Per part seua, l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, va agrair a l’Acadèmia “que torne a confiar en Sevilla, especialment en aquest any en què els Premis Goya contribuiran de manera decisiva al procés de recuperació després de la pandèmia i suposaran un impuls al posicionament de Sevilla com a referent cultural a nivell nacional. La ciutat es bolcarà de nou amb el cinema i tornarem a demostrar que Sevilla és cultura, i que aqueixa és un dels nostres principals senyals d’identitat”, ha declarat Muñoz, per a qui el retorn dels Goya a Sevilla en el 2023 serà “un èxit garantit”.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU