València es queda sense els Premis Goya 2023

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Acadèmia de Cinema ha anunciat que Sevilla acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023

El president de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, Mariano Barroso, i l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, han anunciat que la capital andalusa acollirà la cerimònia dels 37 Premis Goya en el primer trimestre de 2023.

Així doncs, la ciutat del Túria s’acomiada de la seua intenció de tornar a albergar la gran gala del cinema espanyol com va succeir en aquest 2022. València tenia la “il·lusió” de tornar a ser la ciutat triada per a celebrar la 37 edició dels Premis Goya després de l’“èxit” de l’última edició i tota la inversió per a potenciar el cinema espanyol i valencià.

Però no ha pogut ser i els Goya tornen així a la capital sevillana, que en 2019 ja va acollir la reeixida cerimònia de lliurament d’aquests premis en la qual va ser la segona vegada en la història de la institució que els guardons se celebraven fora de Madrid.

“La Junta Directiva de l’Acadèmia de Cinema ha designat la ciutat de Sevilla com a seu oficial dels pròxims Premis Goya 2023. Tenim un record excel·lent de la gala que vam fer a Sevilla. Allí comencem a descentralitzar les activitats de l’Acadèmia. A Sevilla també constatem l’afecte de la gent pel nostre cinema. Estic segur que serà una gran gal·la”, ha manifestat el president de l’Acadèmia, que ha recordat “l‘aposta que fa la ciutat andalusa pel cinema espanyol i europeu i la cultura. És la tercera ciutat en nombre d’acadèmics, després de Madrid i Barcelona, i Andalusia té una indústria audiovisual cada vegada més rellevant”, ha recalcat.

Per part seua, l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz, va agrair a l’Acadèmia “que torne a confiar en Sevilla, especialment en aquest any en què els Premis Goya contribuiran de manera decisiva al procés de recuperació després de la pandèmia i suposaran un impuls al posicionament de Sevilla com a referent cultural a nivell nacional. La ciutat es bolcarà de nou amb el cinema i tornarem a demostrar que Sevilla és cultura, i que aqueixa és un dels nostres principals senyals d’identitat”, ha declarat Muñoz, per a qui el retorn dels Goya a Sevilla en el 2023 serà “un èxit garantit”.

Últimes notícies

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.

AVAMET ha ayudat a seguir les pluges extremes de la dana Adam

La xarxa de 900 estacions d’AVAMET ha permés seguir les pluges de la dana Adam, amb registres de fins a 720 litres per metre quadrat en 24 hores.

Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.