La xaranga valenciana ABDLB, Millor Xaranga d’Espanya

La xaranga A Banda de la Banda ha guanyat la huitena edició del Festival Nacional de Xarangues, que es va celebrar en la localitat de Gorg de la Sal (Burgos). ABDLB, del municipi de Foios, va acudir en representació de la Comunitat Valenciana a competir enfront d’altres nou de diferents comunitats autònomes. A més, també va guanyar el premi a la millor percussió.

El grup, compost per tretze músics i amb onze anys de trajectòria, va concursar enfront de representants d’Andalusia, Aragó, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Madrid, Euskadi, Múrcia, i Illes Canàries. 

ABDLB va compartir podium amb Els Espontanis, d’Aragó, que van aconseguir el segon lloc; Tropachequera, de Múrcia, el tercer; Bufant Fort Street Band, de Girona, el quart; i L’Alternativa, de Madrid, amb el cinqué. A més, ABDLB, va guanyar el premi a la millor percussió, de la mà d’Alfredo Sarsa, Adrián Císcar i Bruno Armengot. “Aquest premi és el resultat de tot el treball d’aquests últims anys. Ens aporta la motivació de continuar creixent com a xaranga i tocant per tot el panorama nacional” declara Toni Muñoz, portaveu d’ABDLB.

A Banda de la Banda va apostar per al primer acte per un arranjament musical propi compost per Jose Luis Rodrigo, trompetista de l’agrupació. La peça va ser un mix musical per a tots els públics en la qual van combinar les cançons més actuals, al costat d’aquelles que van marcar a generacions passades.

Una actuació de set minuts que va ser clau per al triomf de la xaranga donada a la seua qualitat musical i coordinació. Després d’aquesta primera passada, van superar les dos següents proves, compostes per dos cercaviles amb parades en diferents punts turístics de la localitat. En aquests, havien d’animar, divertir i mantindre l’entusiasme de tota la població enfront de les altres xarangues rivals. El concurs va reunir uns 8.000 visitants.

Els valencians es van alçar amb el títol de Millor Xaranga d’Espanya després dels seus dos últims triomfs. En 2019, la xaranga va guanyar un dels concursos més importants del país, el Concurs Nacional de Xarangues de Sotrondio, al costat d’un segon premi en el Concurs Nacional de Xarangues d’Escolta.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.