11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La xaranga valenciana ABDLB, Millor Xaranga d’Espanya

La xaranga A Banda de la Banda ha guanyat la huitena edició del Festival Nacional de Xarangues, que es va celebrar en la localitat de Gorg de la Sal (Burgos). ABDLB, del municipi de Foios, va acudir en representació de la Comunitat Valenciana a competir enfront d’altres nou de diferents comunitats autònomes. A més, també va guanyar el premi a la millor percussió.

El grup, compost per tretze músics i amb onze anys de trajectòria, va concursar enfront de representants d’Andalusia, Aragó, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Madrid, Euskadi, Múrcia, i Illes Canàries. 

ABDLB va compartir podium amb Els Espontanis, d’Aragó, que van aconseguir el segon lloc; Tropachequera, de Múrcia, el tercer; Bufant Fort Street Band, de Girona, el quart; i L’Alternativa, de Madrid, amb el cinqué. A més, ABDLB, va guanyar el premi a la millor percussió, de la mà d’Alfredo Sarsa, Adrián Císcar i Bruno Armengot. “Aquest premi és el resultat de tot el treball d’aquests últims anys. Ens aporta la motivació de continuar creixent com a xaranga i tocant per tot el panorama nacional” declara Toni Muñoz, portaveu d’ABDLB.

A Banda de la Banda va apostar per al primer acte per un arranjament musical propi compost per Jose Luis Rodrigo, trompetista de l’agrupació. La peça va ser un mix musical per a tots els públics en la qual van combinar les cançons més actuals, al costat d’aquelles que van marcar a generacions passades.

Una actuació de set minuts que va ser clau per al triomf de la xaranga donada a la seua qualitat musical i coordinació. Després d’aquesta primera passada, van superar les dos següents proves, compostes per dos cercaviles amb parades en diferents punts turístics de la localitat. En aquests, havien d’animar, divertir i mantindre l’entusiasme de tota la població enfront de les altres xarangues rivals. El concurs va reunir uns 8.000 visitants.

Els valencians es van alçar amb el títol de Millor Xaranga d’Espanya després dels seus dos últims triomfs. En 2019, la xaranga va guanyar un dels concursos més importants del país, el Concurs Nacional de Xarangues de Sotrondio, al costat d’un segon premi en el Concurs Nacional de Xarangues d’Escolta.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.