La xaranga valenciana ABDLB, Millor Xaranga d’Espanya

La xaranga A Banda de la Banda ha guanyat la huitena edició del Festival Nacional de Xarangues, que es va celebrar en la localitat de Gorg de la Sal (Burgos). ABDLB, del municipi de Foios, va acudir en representació de la Comunitat Valenciana a competir enfront d’altres nou de diferents comunitats autònomes. A més, també va guanyar el premi a la millor percussió.

El grup, compost per tretze músics i amb onze anys de trajectòria, va concursar enfront de representants d’Andalusia, Aragó, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Madrid, Euskadi, Múrcia, i Illes Canàries. 

ABDLB va compartir podium amb Els Espontanis, d’Aragó, que van aconseguir el segon lloc; Tropachequera, de Múrcia, el tercer; Bufant Fort Street Band, de Girona, el quart; i L’Alternativa, de Madrid, amb el cinqué. A més, ABDLB, va guanyar el premi a la millor percussió, de la mà d’Alfredo Sarsa, Adrián Císcar i Bruno Armengot. “Aquest premi és el resultat de tot el treball d’aquests últims anys. Ens aporta la motivació de continuar creixent com a xaranga i tocant per tot el panorama nacional” declara Toni Muñoz, portaveu d’ABDLB.

A Banda de la Banda va apostar per al primer acte per un arranjament musical propi compost per Jose Luis Rodrigo, trompetista de l’agrupació. La peça va ser un mix musical per a tots els públics en la qual van combinar les cançons més actuals, al costat d’aquelles que van marcar a generacions passades.

Una actuació de set minuts que va ser clau per al triomf de la xaranga donada a la seua qualitat musical i coordinació. Després d’aquesta primera passada, van superar les dos següents proves, compostes per dos cercaviles amb parades en diferents punts turístics de la localitat. En aquests, havien d’animar, divertir i mantindre l’entusiasme de tota la població enfront de les altres xarangues rivals. El concurs va reunir uns 8.000 visitants.

Els valencians es van alçar amb el títol de Millor Xaranga d’Espanya després dels seus dos últims triomfs. En 2019, la xaranga va guanyar un dels concursos més importants del país, el Concurs Nacional de Xarangues de Sotrondio, al costat d’un segon premi en el Concurs Nacional de Xarangues d’Escolta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.