La xaranga valenciana ABDLB, Millor Xaranga d’Espanya

La xaranga A Banda de la Banda ha guanyat la huitena edició del Festival Nacional de Xarangues, que es va celebrar en la localitat de Gorg de la Sal (Burgos). ABDLB, del municipi de Foios, va acudir en representació de la Comunitat Valenciana a competir enfront d’altres nou de diferents comunitats autònomes. A més, també va guanyar el premi a la millor percussió.

El grup, compost per tretze músics i amb onze anys de trajectòria, va concursar enfront de representants d’Andalusia, Aragó, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Madrid, Euskadi, Múrcia, i Illes Canàries. 

ABDLB va compartir podium amb Els Espontanis, d’Aragó, que van aconseguir el segon lloc; Tropachequera, de Múrcia, el tercer; Bufant Fort Street Band, de Girona, el quart; i L’Alternativa, de Madrid, amb el cinqué. A més, ABDLB, va guanyar el premi a la millor percussió, de la mà d’Alfredo Sarsa, Adrián Císcar i Bruno Armengot. “Aquest premi és el resultat de tot el treball d’aquests últims anys. Ens aporta la motivació de continuar creixent com a xaranga i tocant per tot el panorama nacional” declara Toni Muñoz, portaveu d’ABDLB.

A Banda de la Banda va apostar per al primer acte per un arranjament musical propi compost per Jose Luis Rodrigo, trompetista de l’agrupació. La peça va ser un mix musical per a tots els públics en la qual van combinar les cançons més actuals, al costat d’aquelles que van marcar a generacions passades.

Una actuació de set minuts que va ser clau per al triomf de la xaranga donada a la seua qualitat musical i coordinació. Després d’aquesta primera passada, van superar les dos següents proves, compostes per dos cercaviles amb parades en diferents punts turístics de la localitat. En aquests, havien d’animar, divertir i mantindre l’entusiasme de tota la població enfront de les altres xarangues rivals. El concurs va reunir uns 8.000 visitants.

Els valencians es van alçar amb el títol de Millor Xaranga d’Espanya després dels seus dos últims triomfs. En 2019, la xaranga va guanyar un dels concursos més importants del país, el Concurs Nacional de Xarangues de Sotrondio, al costat d’un segon premi en el Concurs Nacional de Xarangues d’Escolta.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.