20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La xaranga valenciana ABDLB, Millor Xaranga d’Espanya

La xaranga A Banda de la Banda ha guanyat la huitena edició del Festival Nacional de Xarangues, que es va celebrar en la localitat de Gorg de la Sal (Burgos). ABDLB, del municipi de Foios, va acudir en representació de la Comunitat Valenciana a competir enfront d’altres nou de diferents comunitats autònomes. A més, també va guanyar el premi a la millor percussió.

El grup, compost per tretze músics i amb onze anys de trajectòria, va concursar enfront de representants d’Andalusia, Aragó, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Madrid, Euskadi, Múrcia, i Illes Canàries. 

ABDLB va compartir podium amb Els Espontanis, d’Aragó, que van aconseguir el segon lloc; Tropachequera, de Múrcia, el tercer; Bufant Fort Street Band, de Girona, el quart; i L’Alternativa, de Madrid, amb el cinqué. A més, ABDLB, va guanyar el premi a la millor percussió, de la mà d’Alfredo Sarsa, Adrián Císcar i Bruno Armengot. “Aquest premi és el resultat de tot el treball d’aquests últims anys. Ens aporta la motivació de continuar creixent com a xaranga i tocant per tot el panorama nacional” declara Toni Muñoz, portaveu d’ABDLB.

A Banda de la Banda va apostar per al primer acte per un arranjament musical propi compost per Jose Luis Rodrigo, trompetista de l’agrupació. La peça va ser un mix musical per a tots els públics en la qual van combinar les cançons més actuals, al costat d’aquelles que van marcar a generacions passades.

Una actuació de set minuts que va ser clau per al triomf de la xaranga donada a la seua qualitat musical i coordinació. Després d’aquesta primera passada, van superar les dos següents proves, compostes per dos cercaviles amb parades en diferents punts turístics de la localitat. En aquests, havien d’animar, divertir i mantindre l’entusiasme de tota la població enfront de les altres xarangues rivals. El concurs va reunir uns 8.000 visitants.

Els valencians es van alçar amb el títol de Millor Xaranga d’Espanya després dels seus dos últims triomfs. En 2019, la xaranga va guanyar un dels concursos més importants del país, el Concurs Nacional de Xarangues de Sotrondio, al costat d’un segon premi en el Concurs Nacional de Xarangues d’Escolta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.