Xàtiva demana a la Generalitat la cessió de l’immoble de la Casa de la Joventut

Casa de la Joventut de Xàtiva

Imatge de l’edifici | Ajuntament de Xàtiva

 

El plenari ordinari del pròxim dissabte a l’Ajuntament de Xàtiva debatrà la sol·licitud a la Generalitat Valenciana de la mutació demanial externa a favor de l’Ajuntament de Xàtiva de l’immoble del Palau de Sant Ramon Bonhivern, actual seu de la Casa de la Joventut. L’immoble és propietat de la Generalitat Valenciana. D’acord amb el conveni subscrit entre l’Ajuntament i la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l’1 de gener de 1998, la gestió i ús d’aquest centre social és municipal. La cessió del Palau de Sant Ramon Bonhivern mitjançant el procediment de mutació demanial permetrà agilitzar totes les obres i actuacions de manteniment que s’hagen d’escometre a l’edifici.

 

La regidora de Joventut, Lena Baraza, va explicar que «quan hem hagut de fer alguna actuació de manteniment o reparacions a la Casa de la Joventut hem hagut de demanar permís a la Generalitat, la qual cosa sempre ha allargat el procés. Si la casa passa a formar part de les propietats municipals, es facilita poder realitzar aquestes intervencions, així com l’accés a determinades subvencions en la matèria, on figura com a requisit tindre la titularitat de l’immoble».

 

La Casa de la Joventut està instal·lada en un edifici del carrer Montcada que està sotmés a protecció general. Es tracta d’un antic palau amb un solar adjunt procedent d’enderrocaments d’altra construcció anterior. L’edifici consta de planta baixa, planta noble i andana. Quan la casa va ser adaptada per al seu ús actual, aparegueren uns arcs apuntats que se suposa que són restes d’una casa senyorial similar ales seues veïnes al carrer Montcada. El palau conserva enteixinats i altres elements. La fàbrica que tanca el solar adjunt és de tàpia d’argamassa amb rajoles i té incrustat un escut trobat entre les runes del solar amb les armes de Sant Ramon Bonhivern.

 

En octubre de 2018, començaren obres de condicionament i millora del pati de la Casa de la Joventut, on l’Ajuntament va invertir al voltant de 10.000 euros en una actuació consistent en la substitució integral del paviment del pati, de 350 metres quadrats de superfície, per una nova solera de formigó imprés, amb anivellament del terra, caiguda d’aigües, reparació del banc perimetral i la font i condicionament de les escales d’accés al pati. Les obres procuraren l’adequació d’un espai per a incrementar la dinamització de la Casa de la Joventut mitjançant la programació d’activitats a l’aire lliure.

 

A més a més, s’han dut a terme obres de manteniment de l’edifici consistent en la reparació del sostre per evitar filtracions, pintura de les distintes dependències, substitució d’alguns elements de fusteria com portes i finestres i instal·lació de cinta antirelliscant a l’escala principal.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.