18.7 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Xàtiva demana a la Generalitat la cessió de l’immoble de la Casa de la Joventut

Casa de la Joventut de Xàtiva

Imatge de l’edifici | Ajuntament de Xàtiva

 

El plenari ordinari del pròxim dissabte a l’Ajuntament de Xàtiva debatrà la sol·licitud a la Generalitat Valenciana de la mutació demanial externa a favor de l’Ajuntament de Xàtiva de l’immoble del Palau de Sant Ramon Bonhivern, actual seu de la Casa de la Joventut. L’immoble és propietat de la Generalitat Valenciana. D’acord amb el conveni subscrit entre l’Ajuntament i la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l’1 de gener de 1998, la gestió i ús d’aquest centre social és municipal. La cessió del Palau de Sant Ramon Bonhivern mitjançant el procediment de mutació demanial permetrà agilitzar totes les obres i actuacions de manteniment que s’hagen d’escometre a l’edifici.

 

La regidora de Joventut, Lena Baraza, va explicar que “quan hem hagut de fer alguna actuació de manteniment o reparacions a la Casa de la Joventut hem hagut de demanar permís a la Generalitat, la qual cosa sempre ha allargat el procés. Si la casa passa a formar part de les propietats municipals, es facilita poder realitzar aquestes intervencions, així com l’accés a determinades subvencions en la matèria, on figura com a requisit tindre la titularitat de l’immoble”.

 

La Casa de la Joventut està instal·lada en un edifici del carrer Montcada que està sotmés a protecció general. Es tracta d’un antic palau amb un solar adjunt procedent d’enderrocaments d’altra construcció anterior. L’edifici consta de planta baixa, planta noble i andana. Quan la casa va ser adaptada per al seu ús actual, aparegueren uns arcs apuntats que se suposa que són restes d’una casa senyorial similar ales seues veïnes al carrer Montcada. El palau conserva enteixinats i altres elements. La fàbrica que tanca el solar adjunt és de tàpia d’argamassa amb rajoles i té incrustat un escut trobat entre les runes del solar amb les armes de Sant Ramon Bonhivern.

 

En octubre de 2018, començaren obres de condicionament i millora del pati de la Casa de la Joventut, on l’Ajuntament va invertir al voltant de 10.000 euros en una actuació consistent en la substitució integral del paviment del pati, de 350 metres quadrats de superfície, per una nova solera de formigó imprés, amb anivellament del terra, caiguda d’aigües, reparació del banc perimetral i la font i condicionament de les escales d’accés al pati. Les obres procuraren l’adequació d’un espai per a incrementar la dinamització de la Casa de la Joventut mitjançant la programació d’activitats a l’aire lliure.

 

A més a més, s’han dut a terme obres de manteniment de l’edifici consistent en la reparació del sostre per evitar filtracions, pintura de les distintes dependències, substitució d’alguns elements de fusteria com portes i finestres i instal·lació de cinta antirelliscant a l’escala principal.

Últimes notícies

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.