16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Xàtiva demana a la Generalitat la cessió de l’immoble de la Casa de la Joventut

Casa de la Joventut de Xàtiva

Imatge de l’edifici | Ajuntament de Xàtiva

 

El plenari ordinari del pròxim dissabte a l’Ajuntament de Xàtiva debatrà la sol·licitud a la Generalitat Valenciana de la mutació demanial externa a favor de l’Ajuntament de Xàtiva de l’immoble del Palau de Sant Ramon Bonhivern, actual seu de la Casa de la Joventut. L’immoble és propietat de la Generalitat Valenciana. D’acord amb el conveni subscrit entre l’Ajuntament i la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l’1 de gener de 1998, la gestió i ús d’aquest centre social és municipal. La cessió del Palau de Sant Ramon Bonhivern mitjançant el procediment de mutació demanial permetrà agilitzar totes les obres i actuacions de manteniment que s’hagen d’escometre a l’edifici.

 

La regidora de Joventut, Lena Baraza, va explicar que “quan hem hagut de fer alguna actuació de manteniment o reparacions a la Casa de la Joventut hem hagut de demanar permís a la Generalitat, la qual cosa sempre ha allargat el procés. Si la casa passa a formar part de les propietats municipals, es facilita poder realitzar aquestes intervencions, així com l’accés a determinades subvencions en la matèria, on figura com a requisit tindre la titularitat de l’immoble”.

 

La Casa de la Joventut està instal·lada en un edifici del carrer Montcada que està sotmés a protecció general. Es tracta d’un antic palau amb un solar adjunt procedent d’enderrocaments d’altra construcció anterior. L’edifici consta de planta baixa, planta noble i andana. Quan la casa va ser adaptada per al seu ús actual, aparegueren uns arcs apuntats que se suposa que són restes d’una casa senyorial similar ales seues veïnes al carrer Montcada. El palau conserva enteixinats i altres elements. La fàbrica que tanca el solar adjunt és de tàpia d’argamassa amb rajoles i té incrustat un escut trobat entre les runes del solar amb les armes de Sant Ramon Bonhivern.

 

En octubre de 2018, començaren obres de condicionament i millora del pati de la Casa de la Joventut, on l’Ajuntament va invertir al voltant de 10.000 euros en una actuació consistent en la substitució integral del paviment del pati, de 350 metres quadrats de superfície, per una nova solera de formigó imprés, amb anivellament del terra, caiguda d’aigües, reparació del banc perimetral i la font i condicionament de les escales d’accés al pati. Les obres procuraren l’adequació d’un espai per a incrementar la dinamització de la Casa de la Joventut mitjançant la programació d’activitats a l’aire lliure.

 

A més a més, s’han dut a terme obres de manteniment de l’edifici consistent en la reparació del sostre per evitar filtracions, pintura de les distintes dependències, substitució d’alguns elements de fusteria com portes i finestres i instal·lació de cinta antirelliscant a l’escala principal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.