Xàtiva demana a la Generalitat la cessió de l’immoble de la Casa de la Joventut

Casa de la Joventut de Xàtiva

Imatge de l’edifici | Ajuntament de Xàtiva

 

El plenari ordinari del pròxim dissabte a l’Ajuntament de Xàtiva debatrà la sol·licitud a la Generalitat Valenciana de la mutació demanial externa a favor de l’Ajuntament de Xàtiva de l’immoble del Palau de Sant Ramon Bonhivern, actual seu de la Casa de la Joventut. L’immoble és propietat de la Generalitat Valenciana. D’acord amb el conveni subscrit entre l’Ajuntament i la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l’1 de gener de 1998, la gestió i ús d’aquest centre social és municipal. La cessió del Palau de Sant Ramon Bonhivern mitjançant el procediment de mutació demanial permetrà agilitzar totes les obres i actuacions de manteniment que s’hagen d’escometre a l’edifici.

 

La regidora de Joventut, Lena Baraza, va explicar que “quan hem hagut de fer alguna actuació de manteniment o reparacions a la Casa de la Joventut hem hagut de demanar permís a la Generalitat, la qual cosa sempre ha allargat el procés. Si la casa passa a formar part de les propietats municipals, es facilita poder realitzar aquestes intervencions, així com l’accés a determinades subvencions en la matèria, on figura com a requisit tindre la titularitat de l’immoble”.

 

La Casa de la Joventut està instal·lada en un edifici del carrer Montcada que està sotmés a protecció general. Es tracta d’un antic palau amb un solar adjunt procedent d’enderrocaments d’altra construcció anterior. L’edifici consta de planta baixa, planta noble i andana. Quan la casa va ser adaptada per al seu ús actual, aparegueren uns arcs apuntats que se suposa que són restes d’una casa senyorial similar ales seues veïnes al carrer Montcada. El palau conserva enteixinats i altres elements. La fàbrica que tanca el solar adjunt és de tàpia d’argamassa amb rajoles i té incrustat un escut trobat entre les runes del solar amb les armes de Sant Ramon Bonhivern.

 

En octubre de 2018, començaren obres de condicionament i millora del pati de la Casa de la Joventut, on l’Ajuntament va invertir al voltant de 10.000 euros en una actuació consistent en la substitució integral del paviment del pati, de 350 metres quadrats de superfície, per una nova solera de formigó imprés, amb anivellament del terra, caiguda d’aigües, reparació del banc perimetral i la font i condicionament de les escales d’accés al pati. Les obres procuraren l’adequació d’un espai per a incrementar la dinamització de la Casa de la Joventut mitjançant la programació d’activitats a l’aire lliure.

 

A més a més, s’han dut a terme obres de manteniment de l’edifici consistent en la reparació del sostre per evitar filtracions, pintura de les distintes dependències, substitució d’alguns elements de fusteria com portes i finestres i instal·lació de cinta antirelliscant a l’escala principal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.