Xàtiva duplica el pressupost de les ajudes per a associacions comercials

 

El Butlletí Oficial de la Província publica hui la convocatòria de les ajudes que l’Ajuntament destina anualment a les associacions d’empresaris i comerciants de Xàtiva, en la Costera (València). La principal novetat és que el pressupost destinat a cobrir les ajudes per al present exercici passa de 30.000 euros en 2019 als 60.000 euros actuals el que suposa doblar la quantitat destinada

 

L’increment es produïx a conseqüència de l’actual situació econòmica provocada per la crisi sanitària del Covid-19. El termini per a presentar les sol·licituds i les memòries d’activitat s’obri este dimarts i acaba el dilluns 7 de setembre.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha destacat el compromís de les associacions comercials en la reactivació econòmica de la ciutat. Segons Cerdà, «donada la transcendència i el paper que les associacions d’empresaris estan duent a terme en el procés de reactivació econòmica de Xàtiva, hem decidit que la quantia de les ajudes es doble respecte de l’any passat».

 

Es vol regular la concessió de subvencions

L’objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per al finançament de campanyes i actuacions dirigides a la dinamització del comerç local i la potenciació de les relacions entre els comerciants i els consumidors. Els criteris de valoració per a la concessió de les ajudes també han hagut de variar per adaptar-se a la situació actual.

 

Els projectes de promoció i animació del comerç urbà hauran de respondre a dos objectius principals: donar a conéixer el comerç de la localitat i atraure despesa cap al comerç de Xàtiva, recolzant-se en campanyes de comunicació que perseguisquen un important nivell de notorietat dins i fora de la ciutat. 

 

També es valoraran accions promocionals d’innovació comercial, com ara el repartiment a domicili, la creació de nous canals de comercialització i de fidelització o campanyes dirigides a impulsar el comerç tradicional.

 

Pel que fa a les accions de formació i reciclatge del capital humà, es tindrà en compte l’organització de jornades i tallers d’atenció al client, fidelització, aparadorisme, idiomes, tècniques de marxandatge i gestió del punt de venda, entre altres. D’altra banda, es considerarà les accions de millora de la competitivitat, com ara jornades i tallers relacionats amb el comerç electrònic, noves tecnologies, societat de la informació i comunicació, etc.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.