Xàtiva duplica el pressupost de les ajudes per a associacions comercials

 

El Butlletí Oficial de la Província publica hui la convocatòria de les ajudes que l’Ajuntament destina anualment a les associacions d’empresaris i comerciants de Xàtiva, en la Costera (València). La principal novetat és que el pressupost destinat a cobrir les ajudes per al present exercici passa de 30.000 euros en 2019 als 60.000 euros actuals el que suposa doblar la quantitat destinada

 

L’increment es produïx a conseqüència de l’actual situació econòmica provocada per la crisi sanitària del Covid-19. El termini per a presentar les sol·licituds i les memòries d’activitat s’obri este dimarts i acaba el dilluns 7 de setembre.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha destacat el compromís de les associacions comercials en la reactivació econòmica de la ciutat. Segons Cerdà, «donada la transcendència i el paper que les associacions d’empresaris estan duent a terme en el procés de reactivació econòmica de Xàtiva, hem decidit que la quantia de les ajudes es doble respecte de l’any passat».

 

Es vol regular la concessió de subvencions

L’objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per al finançament de campanyes i actuacions dirigides a la dinamització del comerç local i la potenciació de les relacions entre els comerciants i els consumidors. Els criteris de valoració per a la concessió de les ajudes també han hagut de variar per adaptar-se a la situació actual.

 

Els projectes de promoció i animació del comerç urbà hauran de respondre a dos objectius principals: donar a conéixer el comerç de la localitat i atraure despesa cap al comerç de Xàtiva, recolzant-se en campanyes de comunicació que perseguisquen un important nivell de notorietat dins i fora de la ciutat. 

 

També es valoraran accions promocionals d’innovació comercial, com ara el repartiment a domicili, la creació de nous canals de comercialització i de fidelització o campanyes dirigides a impulsar el comerç tradicional.

 

Pel que fa a les accions de formació i reciclatge del capital humà, es tindrà en compte l’organització de jornades i tallers d’atenció al client, fidelització, aparadorisme, idiomes, tècniques de marxandatge i gestió del punt de venda, entre altres. D’altra banda, es considerarà les accions de millora de la competitivitat, com ara jornades i tallers relacionats amb el comerç electrònic, noves tecnologies, societat de la informació i comunicació, etc.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna i descarten indicis criminals

Un cos amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna a les 2.30 hores. Les primeres perquisicions descarten indicis de criminalitat.

Tempestes molt fortes en el sud d’Alacant deixen més de 30 l/m² en una hora i 51,2 a Elx

El sud d'Alacant encadena tempestes molt fortes, amb pics de més de 30 l/m² en una hora. Elx suma 51,2 l/m² a les 10.00, amb avís groc i 270 rajos.

Mor atropellat un operari d’obra en la CV-800 a Xixona

Un operari de 42 anys ha mort atropellat per un cotxe en la CV-800, a l'altura del km 25,5 a Xixona. SAMU, SVB i un equip mèdic van confirmar la defunció.

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.