Xàtiva duplica el pressupost de les ajudes per a associacions comercials

 

El Butlletí Oficial de la Província publica hui la convocatòria de les ajudes que l’Ajuntament destina anualment a les associacions d’empresaris i comerciants de Xàtiva, en la Costera (València). La principal novetat és que el pressupost destinat a cobrir les ajudes per al present exercici passa de 30.000 euros en 2019 als 60.000 euros actuals el que suposa doblar la quantitat destinada

 

L’increment es produïx a conseqüència de l’actual situació econòmica provocada per la crisi sanitària del Covid-19. El termini per a presentar les sol·licituds i les memòries d’activitat s’obri este dimarts i acaba el dilluns 7 de setembre.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha destacat el compromís de les associacions comercials en la reactivació econòmica de la ciutat. Segons Cerdà, «donada la transcendència i el paper que les associacions d’empresaris estan duent a terme en el procés de reactivació econòmica de Xàtiva, hem decidit que la quantia de les ajudes es doble respecte de l’any passat».

 

Es vol regular la concessió de subvencions

L’objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per al finançament de campanyes i actuacions dirigides a la dinamització del comerç local i la potenciació de les relacions entre els comerciants i els consumidors. Els criteris de valoració per a la concessió de les ajudes també han hagut de variar per adaptar-se a la situació actual.

 

Els projectes de promoció i animació del comerç urbà hauran de respondre a dos objectius principals: donar a conéixer el comerç de la localitat i atraure despesa cap al comerç de Xàtiva, recolzant-se en campanyes de comunicació que perseguisquen un important nivell de notorietat dins i fora de la ciutat. 

 

També es valoraran accions promocionals d’innovació comercial, com ara el repartiment a domicili, la creació de nous canals de comercialització i de fidelització o campanyes dirigides a impulsar el comerç tradicional.

 

Pel que fa a les accions de formació i reciclatge del capital humà, es tindrà en compte l’organització de jornades i tallers d’atenció al client, fidelització, aparadorisme, idiomes, tècniques de marxandatge i gestió del punt de venda, entre altres. D’altra banda, es considerarà les accions de millora de la competitivitat, com ara jornades i tallers relacionats amb el comerç electrònic, noves tecnologies, societat de la informació i comunicació, etc.

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.