Ximo Puig: «La Cavalcada de Reis de València no hauria d’haver-se celebrat»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les institucions han de «donar exemple» en la lluita contra la pandèmia en referir-se a la polèmica suscitada per la cavalcada de Reis organitzada per l’Ajuntament de València el passat dia 5 de gener.

 

La cavalcada de Reis de València, que va registrar una concentració ciutadana en la plaça de l’Ajuntament en moments de restriccions de mobilitat per la pandèmia, ha provocat un enfrontament entre els grups del govern local i autonòmic (Compromís i PSPV-PSOE), mentres que l’oposició ha demanat la dimissió del regidor de festes, Carlos Galiana, i ha exigit responsabilitats a l’alcalde i a la Conselleria de Sanitat.

 

«En el territori valencià estaven absolutament desaconsellades totes les cavalcades i en la immensa majoria dels municipis no es van produir», ha dit Ximo Puig, que ha afegit que la cavalcada de la ciutat de València, «vist el resultat», no s’hauria d’haver organitzat.

 

Ha destacat també que «no podem estar en este permanent espai de discussió i confrontació estèril. Les administracions hem de col·laborar en una causa comuna i els ciutadans també, des de la corresponsabilitat de tots. És evident que cal ser més prudents que mai, i per això hem pres resolucions que són molt dures, que tenen conseqüències per a l’economia i que tenen conseqüències per als ciutadans. I les institucions hem de donar exemple en tot moment».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.

Creu Roja atén quasi 50 lipotímies en la mascletà d’este divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà d'este divendres a València, amb 47 lipotímies, 12 crisi d'ansietat i 11 ferides. Tres persones han sigut evacuades.