Ximo Puig: «La Cavalcada de Reis de València no hauria d’haver-se celebrat»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les institucions han de «donar exemple» en la lluita contra la pandèmia en referir-se a la polèmica suscitada per la cavalcada de Reis organitzada per l’Ajuntament de València el passat dia 5 de gener.

 

La cavalcada de Reis de València, que va registrar una concentració ciutadana en la plaça de l’Ajuntament en moments de restriccions de mobilitat per la pandèmia, ha provocat un enfrontament entre els grups del govern local i autonòmic (Compromís i PSPV-PSOE), mentres que l’oposició ha demanat la dimissió del regidor de festes, Carlos Galiana, i ha exigit responsabilitats a l’alcalde i a la Conselleria de Sanitat.

 

«En el territori valencià estaven absolutament desaconsellades totes les cavalcades i en la immensa majoria dels municipis no es van produir», ha dit Ximo Puig, que ha afegit que la cavalcada de la ciutat de València, «vist el resultat», no s’hauria d’haver organitzat.

 

Ha destacat també que «no podem estar en este permanent espai de discussió i confrontació estèril. Les administracions hem de col·laborar en una causa comuna i els ciutadans també, des de la corresponsabilitat de tots. És evident que cal ser més prudents que mai, i per això hem pres resolucions que són molt dures, que tenen conseqüències per a l’economia i que tenen conseqüències per als ciutadans. I les institucions hem de donar exemple en tot moment».

Últimes notícies

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.