Ximo Puig: «La Cavalcada de Reis de València no hauria d’haver-se celebrat»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les institucions han de «donar exemple» en la lluita contra la pandèmia en referir-se a la polèmica suscitada per la cavalcada de Reis organitzada per l’Ajuntament de València el passat dia 5 de gener.

 

La cavalcada de Reis de València, que va registrar una concentració ciutadana en la plaça de l’Ajuntament en moments de restriccions de mobilitat per la pandèmia, ha provocat un enfrontament entre els grups del govern local i autonòmic (Compromís i PSPV-PSOE), mentres que l’oposició ha demanat la dimissió del regidor de festes, Carlos Galiana, i ha exigit responsabilitats a l’alcalde i a la Conselleria de Sanitat.

 

«En el territori valencià estaven absolutament desaconsellades totes les cavalcades i en la immensa majoria dels municipis no es van produir», ha dit Ximo Puig, que ha afegit que la cavalcada de la ciutat de València, «vist el resultat», no s’hauria d’haver organitzat.

 

Ha destacat també que «no podem estar en este permanent espai de discussió i confrontació estèril. Les administracions hem de col·laborar en una causa comuna i els ciutadans també, des de la corresponsabilitat de tots. És evident que cal ser més prudents que mai, i per això hem pres resolucions que són molt dures, que tenen conseqüències per a l’economia i que tenen conseqüències per als ciutadans. I les institucions hem de donar exemple en tot moment».

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.