Ximo Puig: «La Cavalcada de Reis de València no hauria d’haver-se celebrat»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les institucions han de «donar exemple» en la lluita contra la pandèmia en referir-se a la polèmica suscitada per la cavalcada de Reis organitzada per l’Ajuntament de València el passat dia 5 de gener.

 

La cavalcada de Reis de València, que va registrar una concentració ciutadana en la plaça de l’Ajuntament en moments de restriccions de mobilitat per la pandèmia, ha provocat un enfrontament entre els grups del govern local i autonòmic (Compromís i PSPV-PSOE), mentres que l’oposició ha demanat la dimissió del regidor de festes, Carlos Galiana, i ha exigit responsabilitats a l’alcalde i a la Conselleria de Sanitat.

 

«En el territori valencià estaven absolutament desaconsellades totes les cavalcades i en la immensa majoria dels municipis no es van produir», ha dit Ximo Puig, que ha afegit que la cavalcada de la ciutat de València, «vist el resultat», no s’hauria d’haver organitzat.

 

Ha destacat també que «no podem estar en este permanent espai de discussió i confrontació estèril. Les administracions hem de col·laborar en una causa comuna i els ciutadans també, des de la corresponsabilitat de tots. És evident que cal ser més prudents que mai, i per això hem pres resolucions que són molt dures, que tenen conseqüències per a l’economia i que tenen conseqüències per als ciutadans. I les institucions hem de donar exemple en tot moment».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.