Ximo Puig: «La Cavalcada de Reis de València no hauria d’haver-se celebrat»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les institucions han de «donar exemple» en la lluita contra la pandèmia en referir-se a la polèmica suscitada per la cavalcada de Reis organitzada per l’Ajuntament de València el passat dia 5 de gener.

 

La cavalcada de Reis de València, que va registrar una concentració ciutadana en la plaça de l’Ajuntament en moments de restriccions de mobilitat per la pandèmia, ha provocat un enfrontament entre els grups del govern local i autonòmic (Compromís i PSPV-PSOE), mentres que l’oposició ha demanat la dimissió del regidor de festes, Carlos Galiana, i ha exigit responsabilitats a l’alcalde i a la Conselleria de Sanitat.

 

«En el territori valencià estaven absolutament desaconsellades totes les cavalcades i en la immensa majoria dels municipis no es van produir», ha dit Ximo Puig, que ha afegit que la cavalcada de la ciutat de València, «vist el resultat», no s’hauria d’haver organitzat.

 

Ha destacat també que «no podem estar en este permanent espai de discussió i confrontació estèril. Les administracions hem de col·laborar en una causa comuna i els ciutadans també, des de la corresponsabilitat de tots. És evident que cal ser més prudents que mai, i per això hem pres resolucions que són molt dures, que tenen conseqüències per a l’economia i que tenen conseqüències per als ciutadans. I les institucions hem de donar exemple en tot moment».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla