Puig no descarta el confinament domiciliari en el territori valencià: «Viurem setmanes complicades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, preguntat per un possible confinament domiciliari del territori valencià, ha assenyalat que «no es pot descartar res» perquè «viurem setmanes extraordinàriament complicades» per la pandèmia.

 

Així s’ha manifestat este dissabte el president en una entrevista en el programa ‘No es un día cualquiera’ d’RNE, a on ha demanat «quedar-se en casa perquè, ha afirmat, en condicions de pandèmia cal ser el més prudents possible». A demés, ha remarcat que la corresponsabilitat és l’única manera de fer front al coronavirus. «No posarem un policia darrere de cada persona», ha afegit.

 

Puig ha assegurat que «en este moment es donen circumstàncies i dies molt difícils per a la superació de la pandèmia» i ha expressat que «es garantirà que el procés de vacunació continue en les poblacions més afectades pel temporal ‘Filomena‘».

 

A demés, Puig ha assenyalat que a la fi de la setmana que ve s’hauran subministrat totes les existències de les vacunes de Pfizer amb les que actualment compta la Generalitat i dimarts que ve haurà finalitzat el procés de vacunació en totes les residències de la Comunitat, excepte aquelles que tenen brots actius, i que ja s’ha iniciat en centres de salut i hospitals.

 

Puig s’ha manifestat d’esta manera en la jornada en la que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha registrat un altre rècord de nous casos des de l‘inici de la pandèmia per segon dia consecutiu i ha detectat en les últimes 24 hores un total de 6.240 nous contagis de coronavirus confirmats per prova PCR o prova d’antígens en la Comunitat Valenciana.

 

Sanitat ha administrat, fins a este divendres 8 de gener, la primera dosi de la vacuna contra el Covid-19 a més de 21.500 persones en 300 residències de la Comunitat, d’un total aproximat de 450. Dels centres que queden per vacunar, 90 tenen brots actius.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.