Xirivella obri al públic les piscines d’estiu i els gimnasos municipals l’1 de juliol

 

L’Ajuntament de Xirivella, en l’Horta de València, obrirà al públic les piscines d’estiu i les sales de musculació dels seus dos recintes polideportius a partir del dimecres 1 de juliol.

 

Les limitacions i controls d’aforament, l’ús de mascareta excepte en la pràctica deportiva, el tancament de vestuaris i la salvaguarda de les distàncies personals seran normes d’obligat compliment en tots els casos.

 

En les piscines d’estiu s’ha pres com a referència la làmina d’aigua per a establir els aforaments i s’ha fet una estimació restrictiva sobre la hipòtesi que tot el públic present en la instal·lació es banya al mateix temps. Amb este mètode de càlcul, l’aforament màxim permés en la piscina del Polideportiu Ramón Sáez serà de 477 persones; en el Barri de la Llum, l’aforament queda establit en 162 persones

 

Basant-se en l’historial d’ocupació d’anys anteriors, l’Ajuntament descarta en principi la implantació de torns i de cita prèvia en les piscines recreatives. A pesar d’això, segons destaca Rubén Langa, regidor de Deports, «la mesura podria revertir-se en qualsevol moment si no es garantix la fluïdesa en els accessos o si percebem alguna disfunció en els dies de major afluència».

 

Estes són les normes d’ús que regiran en les dos piscines d’estiu de Xirivella: 

  • HORARI: de dilluns a diumenge, d’11 a 19 hores
  • AFORAMENTS:
    • Poliesportiu Ramón Sáez 477 persones
    • Barri de la Llum 162 persones
  • HIGIENE de mans abans d’entrar
  • GRUPS de 10 persones màxim
  • MASCARETA obligatòria per a moure’s pel recinte
  • DISTÀNCIA mínima de 1,5 metres entre no convivents, dins i fora de l’aigua
  • PROHIBIT estar en la zona de platja 
  • VESTUARIS tancats al públic
  • LAVABOS per a ús individual i urinaris al 50% d’aforament
  • FONTS d’aigua potable tancades per seguretat
  • OBLIGACIÓ d’obeir al personal de la instal·lació

 

La cita prèvia sí que serà imprescindible en les dos sales de musculació municipals, en les que s’establix un aforament màxim de 15 persones i una hora de temps màxim d’entrenament. El públic usuari no podrà compartir màquines, materials ni begudes i serà responsabilitat seua la desinfecció dels aparells després de cada ús, tot això baix la supervisió del personal de la instal·lació.

 

Estes són les normes d’ús en els dos gimnasos municipals:

 

  • HORARI:
    • De dilluns a divendres, de 09 a 22 hores
    • Dissabtes, de 9 a 14 hores
    • (Obert també en agost) 
  • IMPRESCINDIBLE CITA PRÈVIA
  • AFORAMENTS: 15 persones simultàniament
  • HIGIENE de mans abans d’entrar
  • MASCARETA obligatòria mentres no s’entrena
  • DISTÀNCIA mínima d’1,5 metres entre usuaris
  • 1 HORA de temps màxim d’entrenament
  • PROHIBIT compartir màquines, materials i begudes
  • MÀQUINES de càrdio al 50% d’aforament
  • DESINFECCIÓ d’aparells després de cada ús per part de l’usuari
  • VESTUARIS tancats al públic
  • OBLIGACIÓ d’obeir al personal de la instal·lació
  • LAVABOS oberts per a ús individual

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.