Xirivella posa més servicis d’autobús per a reforçar la connexió directa amb el metro

 

Els usuaris de l’autobús urbà de Xirivella, en l’Horta (València), tindran a la seua disposició 18 expedicions diàries addicionals d’anada i tornada per a connectar amb la ciutat de València en els dies laborables. El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat la posada en marxa, durant la segona setmana de febrer, de Metrobús Exprés, una connexió directa entre Xirivella, l’Hospital General i l’estació de metro Nou d’Octubre.

 

El nou servici d’autobús urbà reforçarà les línies ja existents durant les hores punta, descongestionant el número de passatgers en cada expedició. Esta nova línia tindrà sis parades en Xirivella tant d’anada com de tornada: una en l’avinguda dels Tarongers, en zona industrial, i les cinc restants en el Camí Nou.

 

Els horaris del servici en direcció València s’han fixat a les 06.45, 07.15, 07.50, 08.20, 08.50, 09.20, 13.40, 14.10 i 14.40. Els horaris amb sentit a Xirivella s’establixen a les 07.00, 07.30, 08.05, 08.35, 09.05, 13.25, 13.55, 14.25 i 14.55. En tots els casos, la duració estimada del trajecte és de 15 minuts. A diferència de la resta de línies regulars, esta línia serà d’ús exclusiu per als usuaris de Xirivella, amb el que es garantix una menor ocupació del vehicle.

 

En paraules del conseller Arcadi, «en els pròxims mesos hi haurà avanços importants per a complementar els servicis ja existents i millorar la connectivitat i mobilitat de Xirivella». L’alcalde de la localitat, Michel Montaner, considera la posada en marxa d’este servici «un alleujament a la sobrecàrrega de passatgers que, diàriament, registren les línies de Metrobús durant les hores punta».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.