Xirivella posa més servicis d’autobús per a reforçar la connexió directa amb el metro

 

Els usuaris de l’autobús urbà de Xirivella, en l’Horta (València), tindran a la seua disposició 18 expedicions diàries addicionals d’anada i tornada per a connectar amb la ciutat de València en els dies laborables. El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat la posada en marxa, durant la segona setmana de febrer, de Metrobús Exprés, una connexió directa entre Xirivella, l’Hospital General i l’estació de metro Nou d’Octubre.

 

El nou servici d’autobús urbà reforçarà les línies ja existents durant les hores punta, descongestionant el número de passatgers en cada expedició. Esta nova línia tindrà sis parades en Xirivella tant d’anada com de tornada: una en l’avinguda dels Tarongers, en zona industrial, i les cinc restants en el Camí Nou.

 

Els horaris del servici en direcció València s’han fixat a les 06.45, 07.15, 07.50, 08.20, 08.50, 09.20, 13.40, 14.10 i 14.40. Els horaris amb sentit a Xirivella s’establixen a les 07.00, 07.30, 08.05, 08.35, 09.05, 13.25, 13.55, 14.25 i 14.55. En tots els casos, la duració estimada del trajecte és de 15 minuts. A diferència de la resta de línies regulars, esta línia serà d’ús exclusiu per als usuaris de Xirivella, amb el que es garantix una menor ocupació del vehicle.

 

En paraules del conseller Arcadi, «en els pròxims mesos hi haurà avanços importants per a complementar els servicis ja existents i millorar la connectivitat i mobilitat de Xirivella». L’alcalde de la localitat, Michel Montaner, considera la posada en marxa d’este servici «un alleujament a la sobrecàrrega de passatgers que, diàriament, registren les línies de Metrobús durant les hores punta».

Últimes notícies

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.
FILMOTECA D'ESTIU